1. Hírek
  2. Hogyan digitalizálja ellátási láncát a Volkswagen?
Újdonság a Volkswagentől

Hogyan digitalizálja ellátási láncát a Volkswagen?

Növekvő mértékben, a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében

vw digit Open Corner

    A globális konfliktusok, a szállítási kapacitás hiánya és az infláció csak néhány kihívás, amellyel az autóipari el-látási lánc Mexikóban szembesül, de Koltai szerint ezek hatásait a digitalizációval enyhíteni lehet. Peter Koltai, a Volkswagen de México termelésirányítási és logisztikai főigazgatója az Automotive Logistics and Supply Chain Mexico 2023 konferencia küldötteinek elmondta, hogyan használja a digitális eszközöket, például a mesterséges intelligenciát (MI) a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében.Koltai úgy véli, hogy ezek a kihívások, valamint a kevés szállítási alternatíva és az ipari forrásokkal szembeni magas igény, kockázatot jelentenek a mexi-kói logisztikai cégek és az autógyártók (OEM) számára.

    A fenti problémákat kibővítve Koltai elmondta, hogy a vasúti kocsik hiánya szűk keresztmetszetet okoz, a mun-kaerőhiány pedig tovább rontja a kész járművek logisztikájára gyakorolt hatást. Hozzátette: - A villamosításra való áttérés, valamint a fenntarthatóság mint prioritás és a munkajogi jogszabályok változása együttesen azt jelenti, hogy van egy beszállítói bázis, amely meggyengült és néhány problémás és nehéz év után még ma is nehezen áll-nak talpra.

    Annak érdekében, hogy ezek a problémák ne okozzanak változásokat a gyártási folyamatokban, hiányzó alkat-részeket az összeszerelési folyamatokban, vagy akár a gyártósorok leállását, Koltai szerint az OEM-nek több adat-ra van szüksége a beszállítói láncról.

"- Ennek mérsékléséhez világos képet kell kapniuk arról, hogy mi történik" - magyarázta a konferencián. - "Ám a múltbeli adatok önmagukban nem elegendőek. A kívánatos helyzet az, hogy előrejelzéssel rendelkezzünk a be-szállítók eseményeiről, például a kritikus alkatrészszámokról, a hátralékokról és a gyorsított anyagáramlásról. Szükség van a mesterséges intelligenciára, hogy átnézze ezeket a múltbeli adatokat és a termelésre gyakorolt hatásokat. De ez még a VW számára is hatalmas vállalkozás."

    Koltai elmondta, hogy bár az autógyártó továbbfejleszti digitalizációs programját, hogy az MI-t is bevonja, a vál-lalat "nem képes egyedül kezelni a beérkező adatmennyiséget". Emiatt társult egy mexikói MI-specialista cég-gel, hogy az adatokat kiválogassa és jelezze az OEM-nek. A mesterséges intelligenciát alkalmazó beszállító segítsé-gével egy digitális kockázati mátrixot építenek, amely megmutatja azokat a beszállítókat, akiknél az elmúlt két napban incidensek történtek, és azt is, hogy mely beszállítóknál nőtt az incidensek gyakorisága. A VW Mexico ér-tékeli az adtokban rejlő kockázatokat, mintákat keres, hogy megértse, miért fordulhatnak elő az incidensek, és vár-ható-e ezek folytatása.

    A Volkswagen Mexikó tervezi, hogy tovább bővíti a mesterséges intelligencia alkalmazását. A következő cél az, hogy a big data segítségével és a napi eltérés figyelésével azonnali előrejelzéseket kapjon a cég arról, hogy milyen valószínűséggel és hol lesz probléma, így a lehető leggyorsabban tudjanak majd reagálni.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.