1. Hírek
  2. ickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura
Újdonság a Volkswagentől

ickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura

Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, de mégis sokkal több annál

AmarokV6Adventure Open Corner

    A pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az áfa is visszaigé-nyelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is e-lőszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csoma-gokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.

    A pickup kategória azért is érdekes, mert az alvázas felépítés teljesen kihalóban van. Egy-egy esetben még talál-kozunk ilyen megoldással, de mára ez már tömegében csak itt jelenik meg.
    A funkcionalitás és hagyományok miatt más a jó és a rossz, az alkalmas és a kevésbé praktikus fogalma a pick-up-ok között. Vannak, voltak és bizonyára lesznek márkák a jövőben is, amelyek megpróbálnak ebből a hatalmas szegmensből egy darabot lecsípni maguknak, de könnyen beletörhet a bicskájuk. Ne felejtsük el, hogy nem Euró-pa, hanem az amerikai kontinens és Ázsia a fő piaca a pickupoknak.

    A Volkswagen más utat jár be, hiszen 2010-ben egy teljesen új, egyedi modellel jelent meg az első szériás Ama-rok. Összesen 850 ezer darab fogyott belőle, amely nem számít rossznak. A konszern a Forddal kötött stratégiai együttműködést számos modell gyártásával kapcsolatosan. A VW Caddy alapjaira készül a Ford Tourneo, míg az új Amarok számára a Ford Ranger adja az alapokat. Ez azért volt kiváló döntés, hiszen mind a két gyártó azt a mo-dellt adta bele a közösbe, amiben a legjobb.

    A Ranger alapokat kívülről alig venni észre, annyira át lett dolgozva az Amarok, amely természetesen ugyanab-ban a gyárban, gyártósoron készül. Tehát a méretei azonosak, 5362mm hosszú, 1917mm széles és 1884mm ma-gas. A tengelytávolság 3240mm. A tesztautón az alapnál egyel nagyobb, 21”-es alukerekek voltak, amelyek tovább erősítik azt a gondolatomat, hogy nem kifejezetten a terepezésre szánták ezt a modellt, függetlenül a kiváló ké-pességeitől.
    Teljesen mások a fényszórók, a gépháztető íve, kiterjedése és a hátsó lámpatestek is. Természetesen oldalról kevésbé tér el a Rangertől az Amarok, de a tervezők tényleg kitettek magukért és egy prémiumabb megjelenést sikerült készíteni az egyébként kiváló alapokra.

    Az Amarok tehát a magasabb minőséget, megjelenést igyekszik bemutatni a Ranger egyszerűbb megjelenésé-vel szemben. Ez az elképzelés jól megmutatkozik az utasfülkében is. Természetesen azt a gondolatot el kell, hogy engedjük, hogy az Amarok személyautókra hajazó vezetési komforttal vár. De a prémium minőség egyértelműen jelen van. Remek a beltér kialakítása. A hatalmas. 12”-es álló formátumú infotainement a legszembetűnőbb rész, amely alatt fizikális gombok is találhatóak.
    Rengeteg a tárolórekesz, telefontartó, csatlakozó az utastérben, sőt utastéri konnektort is találunk.

    A plató kiváló méretekkel rendelkezik, 1208mm széles, így még keresztben is elfér a kerékjáratok között egy nor-mál méretű EUR raklap. Ennél talán fontosabb és roppant praktikus, hogy extraként rendelhető a modellhez egy elektromos mozgatású platótakaró roló.

    Ezen felül - és talán ez a legizgalmasabb része a modellnek - egy V6-os háromezres 241 lóerős és 600Nm nyomaték leadására képes dízelmotor adja a komolyabb  felszereltségű változatban változatban a meghajtást. Természetesen a 2,3 tonnás önsúly miatt nem válik versenyautóvá, de igazán kellemes a menetdinamika. Az autó komfortja természetesen pickupos. Elől MacPherson felfüggesztést kapott, amelyhez egy laprugós tengely kap-csolódik. A merev híd kiváló a terepen, kevésbé ad személyautós érzést ad a városban. Magas a gázlómélység (80cm), és a terepszög is fejlődött. A 10 sebességes automataváltó mellett kapott helyet az összkerékhajtás kap-csolója.

    Az Amarok kiváló autó és a VW úgy folytatta a márkaimázs építését vele, hogy nem sérül azzal, hogy nem saját, egyedi modellt fejlesztett. A célcsoport egyértelműen az a réteg, akik nem elsősorban munkagépet, hanem sokkal inkább egy multifunkcionális járművet keresnek, komoly megjelenéssel és magasabb presztízs szinttel.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.