Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. ickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura
2024.04.21.
Újdonság a Volkswagentől

ickup stílussal – Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura

Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, de mégis sokkal több annál

AmarokV6Adventure

    A pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az áfa is visszaigé-nyelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is e-lőszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csoma-gokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.

    A pickup kategória azért is érdekes, mert az alvázas felépítés teljesen kihalóban van. Egy-egy esetben még talál-kozunk ilyen megoldással, de mára ez már tömegében csak itt jelenik meg.
    A funkcionalitás és hagyományok miatt más a jó és a rossz, az alkalmas és a kevésbé praktikus fogalma a pick-up-ok között. Vannak, voltak és bizonyára lesznek márkák a jövőben is, amelyek megpróbálnak ebből a hatalmas szegmensből egy darabot lecsípni maguknak, de könnyen beletörhet a bicskájuk. Ne felejtsük el, hogy nem Euró-pa, hanem az amerikai kontinens és Ázsia a fő piaca a pickupoknak.

    A Volkswagen más utat jár be, hiszen 2010-ben egy teljesen új, egyedi modellel jelent meg az első szériás Ama-rok. Összesen 850 ezer darab fogyott belőle, amely nem számít rossznak. A konszern a Forddal kötött stratégiai együttműködést számos modell gyártásával kapcsolatosan. A VW Caddy alapjaira készül a Ford Tourneo, míg az új Amarok számára a Ford Ranger adja az alapokat. Ez azért volt kiváló döntés, hiszen mind a két gyártó azt a mo-dellt adta bele a közösbe, amiben a legjobb.

    A Ranger alapokat kívülről alig venni észre, annyira át lett dolgozva az Amarok, amely természetesen ugyanab-ban a gyárban, gyártósoron készül. Tehát a méretei azonosak, 5362mm hosszú, 1917mm széles és 1884mm ma-gas. A tengelytávolság 3240mm. A tesztautón az alapnál egyel nagyobb, 21”-es alukerekek voltak, amelyek tovább erősítik azt a gondolatomat, hogy nem kifejezetten a terepezésre szánták ezt a modellt, függetlenül a kiváló ké-pességeitől.
    Teljesen mások a fényszórók, a gépháztető íve, kiterjedése és a hátsó lámpatestek is. Természetesen oldalról kevésbé tér el a Rangertől az Amarok, de a tervezők tényleg kitettek magukért és egy prémiumabb megjelenést sikerült készíteni az egyébként kiváló alapokra.

    Az Amarok tehát a magasabb minőséget, megjelenést igyekszik bemutatni a Ranger egyszerűbb megjelenésé-vel szemben. Ez az elképzelés jól megmutatkozik az utasfülkében is. Természetesen azt a gondolatot el kell, hogy engedjük, hogy az Amarok személyautókra hajazó vezetési komforttal vár. De a prémium minőség egyértelműen jelen van. Remek a beltér kialakítása. A hatalmas. 12”-es álló formátumú infotainement a legszembetűnőbb rész, amely alatt fizikális gombok is találhatóak.
    Rengeteg a tárolórekesz, telefontartó, csatlakozó az utastérben, sőt utastéri konnektort is találunk.

    A plató kiváló méretekkel rendelkezik, 1208mm széles, így még keresztben is elfér a kerékjáratok között egy nor-mál méretű EUR raklap. Ennél talán fontosabb és roppant praktikus, hogy extraként rendelhető a modellhez egy elektromos mozgatású platótakaró roló.

    Ezen felül - és talán ez a legizgalmasabb része a modellnek - egy V6-os háromezres 241 lóerős és 600Nm nyomaték leadására képes dízelmotor adja a komolyabb  felszereltségű változatban változatban a meghajtást. Természetesen a 2,3 tonnás önsúly miatt nem válik versenyautóvá, de igazán kellemes a menetdinamika. Az autó komfortja természetesen pickupos. Elől MacPherson felfüggesztést kapott, amelyhez egy laprugós tengely kap-csolódik. A merev híd kiváló a terepen, kevésbé ad személyautós érzést ad a városban. Magas a gázlómélység (80cm), és a terepszög is fejlődött. A 10 sebességes automataváltó mellett kapott helyet az összkerékhajtás kap-csolója.

    Az Amarok kiváló autó és a VW úgy folytatta a márkaimázs építését vele, hogy nem sérül azzal, hogy nem saját, egyedi modellt fejlesztett. A célcsoport egyértelműen az a réteg, akik nem elsősorban munkagépet, hanem sokkal inkább egy multifunkcionális járművet keresnek, komoly megjelenéssel és magasabb presztízs szinttel.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.