Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Íme, a 470 lóerős VR6
2024.06.23.
Újdonság a Volkswagentől

Íme, a 470 lóerős VR6

... amelyet titokban fejlesztették anno

vr6

    A Volkswagen 2009-ben elkezdett fejleszteni egy VR6 motoros 6-os Golfot, de a projektet végül törölték, csupán egy működő autó készült. A fejlesztés nem volt nyilvános, de most a széria 50. születésnapjára elővették és kiállí-tják a GTI Fanfesten, Wolfsburgban
    Az autóban a 3,2 literes VR6-os motort megfújták egy turbóval, így lett 470 lóerő és 520 Nm nyomaték

    Sokáig használta a Volkswagen a legendás VR6-os motorját – és az abból faragott VR5-öt is – majd valószínű-leg feláldozták a kibocsátási normák oltárán. Baromi jól szól mindenben, amibe beletették, nem beszélve a kom-pakt mérete ellenére nyújtott teljesítményéről. Különleges technika és nem hagyták ki a Golf szériából sem, ám sajnos az 5-ös volt az utolsó amibe szerelték. Az R32 még ma is nagy érték és nem kellett volna itt véget érjen a széria, de a Volkswagen végül úgy döntött, hogy a csúcson hagyja abba.
    Vagyis lehet, hogy még a csúcs előtt szálltak ki, mivel 2009-ben a 6-os Golf idejében készült még egy utolsó utá-ni koncepció. Az elődben használt 3,2 literes VR6 motort még megtolták egy turbófeltöltővel, hogy az addigi 250 lóerőből legyen 470, illetve tartozzon hozzá 520 Nm nyomaték. Ezeket az adatokat kombinálva a hatgangos DSG váltóval és a 4Motion összkerékhajtással igazán bestiális autót kaptak, amiből végül csak egy készült, nem jutott el a szériagyártásig.

    Egyszerűen hangzik, hogy ráugrasztanak a kész motorra egy Garret GT35 turbót és mindenki mehet a dolgára, de nem erről van szó. A motor több belső alkatrészét is erősebbre cserélték a Rothe Motorsport segítségével és új befecskendezőket építettek be. Egyedi felömlő és öntöttvas leömlő is készült az autóhoz, illetve egy szeleppel le-halkítható, rozsdamentes acél kipufogórendszer került alá. Erősebbek lettek a dugattyúk, a hajtókarok és a turbó mellé beépítettek egy tisztes méretű intercoolert.
    Az autót nem nyilvánosan fejlesztették, még azután sem büszkélkedtek vele, hogy végül leállították a projektet. Nemrég mégis előkerült, mert úgy döntöttek, hogy a széria 50. születésnapja alkalmából leporolják és a wolfsburgi GTI Fanfesten kiállítják július 26. és 28. között. Sőt, a Halle77 Dortmund nevű Youtube csatorna készítőinek azt is megengedték, hogy teljesítménymérő padra állítsák az autót. Isteni VR-motor hang kíséretében esett ki belőle 455 lóerő és 532 Nm nyomaték, ami rengeteg, de teljesítményben a gyári értékektől egy kicsit elmaradt – míg nyoma-tékban többet nyújtott.

    A Volkswagen pontos adatokat nem közölt a titokban fejlesztett, majd elkaszált Golffal kapcsolatban, de elődje, a jóval gyengébb R32 5-ös független tesztek alapján hat másodperc alatt futotta a 0-100-at. Csupán annyit mond-tak, hogy a VR6-os 6-os Golf elméleti végsebessége jócskán 250 km/h felett van. Ez lehetett volna a kora legerő-sebb és leggyorsabb szériagyártott Golfja, de végül úgy döntöttek, hogy nincs rá szükség.

    A Golf széria egy érdekes darabkája még akkor is, ha csupán egy darab készült belőle. Ez lehetett volna az utol-só hathengeres Golf, hiszen a 7-es és 8-as szériába már csak 3-4 hengeres motorokat szereltek (és szerelnek) – még a sportos változatokba is. A 9. generáció ráadásul a jelenlegi állás szerint belsőégésű motort sem kap, elekt-romos hajtással folytatja a széria és ezzel lezárnak egy korszakot.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.