Védelem vagy nyitottság a VW álláspontja az új vámokról?
Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója felhívta az Európai Unió figyelmét, hogy a kínai elektromos autógyártóknak kedvezményeket kellene biztosítani, amennyiben jelentős beruházásokat hajtanak végre az EU-ban.

A VW Csoport vezérigazgatója szerint azok a vállalatok, amelyek munkahelyeket teremtenek és helyi partnerekkel működnek együtt, mentesülhetnek az EU által nemrégiben bevezetett magas vámok alól. A német autógyártó aggódik, hogy a kínai elektro-mos járművekre kivetett vámok miatt Kína megtorolhatja az európai autókat, ami jelentős károkat okozna a német autóiparnak.
Oliver Blume szerint az új vámok különösen kockázatosak a német autóipar számára, mivel a vállalatcsoport eladásainak jelen-tős része Kínából származik. Az Audi, a Porsche és a Lamborghini márkákat is érinthetnék a kínai megtorló intézkedések. A né-met autóipari óriások, köztük a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz mind ellenezték a magasabb vámokat. Az EU-tagálla-mok többsége azonban megszavazta az új szabályozást.
A kínai elektromos autógyártók számára az új vámok akár 45 százalékos többletköltséget is jelenthetnek. Blume szerint az Eu-rópában beruházó vállalatokat támogatni kellene, hogy ösztönözzék a helyi gyártást és a munkahelyteremtést. A Volkswagen ve-zérigazgatójának javaslata szerint az EU-nak olyan mechanizmust kellene kidolgoznia, amely ötvözi a védelmi érdekeket a nyitott kereskedelem előnyeivel. Így lehetne biztosítani, hogy az európai autógyártók versenyképesek maradjanak, miközben ugyanakkor vonzóvá tennék az EU-t a külföldi befektetők számára is – írja az Automotive News.