Kőbe vésték a jövő Volkswagenjeinek műszaki paramétereit
Az SSP platform lassan 5 éve egyet jelent a Volkswagen Csoport autógyártásának jövőjével

Az SSP platform lassan 5 éve egyet jelent a Volkswagen Csoport autógyártásának jövőjével. A fejlesztést sok probléma hátrál-tatta, a 2025-re tervezett bevezetés pedig az évtized végére módosult.
Először 2021 júliusában beszélt a Volkswagen az SSP-ről (Scalable Systems Platform), amely arra lesz hivatott, hogy a koráb-ban használt MEB és PPE padlólemezek közös utódjaként a konszern szinte minden szegmensét és modelljét lefedje. Akkor azt ígérték, hogy a méretbeli variációk a felére csökkennek majd, a 22 különböző akkumulátor helyett pedig nyolcat használnak csak a jövőben. Az SSP lényege, hogy az olcsó kicsi modellektől a nagy sportautókig mindent lehet majd építeni rá – legalábbis akkor ezt tűzte zászlajára a cég. Eredetileg a négyes szintű önvezetés is a csomag része volt, de azt mostanra már leválasztotta a plat-formról a vállalat.
A Volkswagen Csoport most fontos mérföldkőhöz érkezett az SSP fejlesztésében, véglegesítették ugyanis az architektúra ter-veit – tudta meg a konszern ügyeiben mindig jól informált Automobilwoche autóipari szaklap.
A lap forrásai szerint az SSP platform az autók alvázát, futóművét, kormányművét, hajtásláncát és akkupakkját is magában foglalja, és a mostani döntés gyakorlatilag befagyasztja ezek főbb paramétereinek további módosításait. Az SSP elég rugalmas ahhoz, hogy 400 és 800 voltos rendszereket is kiszolgáljon.
Az Automobilwoche úgy tudja, Oliver Blume, a konszern vezetője a napokban összehívta a cég 150 felső vezetőjét a jelentős esemény alkalmából és egyértelművé tette, hogy azt várja el, mindenki tartsa magát a központi irányelvekhez. Ez többek között azt is jelenti, hogy csak a mostanáig jóváhagyott variánsok készülhetnek majd, vége a különutas megoldásoknak. A cél az, hogy az SSP 20 százalékkal csökkentse a gyártási költségeket, újabb hibák és késések nem férnek bele a fejlesztés kapcsán.
Az SSP tehát a végső formájában nyolc különböző méretben és változatban készül majd és ezzel a tervek szerint lefedi a cég teljes kínálatát. 2026 tavaszáig most a részletek meghatározása és a beszállítók kiválasztása következik. A cégvezető arra kérte a menedzsmentet, hogy dolgozzák ki az SSP-re épülő típusok részletes menetrendjét, határozzák meg az elérhető építőkockák-ból melyik modellhez mire van szükség. Az alapokat azonban minden márka saját maga töltheti meg tartalommal.
A tervek szerint az első európai SSP modellt 2027-ben mutatják be és 2028-ban kerül gyártásba. Egyelőre csak annyit lehet róla biztosan tudni, hogy a kompakt szegmensbe érkezik, ami jelentős változat a korábbi, Trinity kódnéven futó csúcsmodell terveihez képest.
A találgatások a lehetséges első modellről a T-Roc utódjáról is szóltak, ám azt a cég csak az évtized végére ígéri, míg az új elektromos Golfot maga a vállalat zárta ki egy korábbi nyilatkozatban. Az egyik legvalószínűbb jelölt így az Audi A3 következő ge-nerációja lehet.
A legelső SSP autó azonban lehet, nem is Európában debütál majd. A vállalat 2027-re ígéri a kínai piacra szánt China Scalable Platform (CSP) debütálását, amely az SSP egy közeli rokona lehet, azzal a különbséggel, hogy erősen lokalizált beszállítói lánccal fog rendelkezni.