VW-dilemma...
Hol maradjon a Cupra Born gyártása?

Mégsem biztos, hogy Wolfsburgba költözik a Cupra Born gyártása. A Volkswagen belső egyeztetéseken újraértékeli a zwickaui üzem szerepét, amely a gyártási átszervezés miatt a bezárás szélére sodródhat.
A Volkswagen 2024 végén jelentette be, hogy a Zwickauban készülő ID.3 és Cupra Born modellek gyártása Wolfsburgba kerül át. A cél az volt, hogy a Golf leállítása után felszabaduló gyártókapacitást kihasználják.
A Wolfsburger Nachrichten szerint viszont most újra napirenden van, hogy a Born mégis maradna Zwickauban – különben az ottani üzem „lényegében véget érne”. A gyár jelenleg is kihasználatlan, és az Audi Q4 e-tron gyártása önmagában nem lenne ele-gendő a működés fenntartásához.
A Cupra Born nem számít tömeggyártású modellnek: az első negyedévben csupán 11 ezer darabot adtak el, az éves célkitűzés 80 ezer darab – de ez is optimistának tűnik. Ugyanakkor Wolfsburgban szükség lehet rá, miután 2026-ban véget ér a Golf gyártá-sa, és az új SSP platform termelése veszi át a helyét. A Born (és az ID.3) odaköltöztetését eredetileg a Golf kiesésének pótlására tervezték.
Zwickau jövője attól is függ, hogy marad-e ott a Cupra Born. Egyes hírek szerint az Audi is kivonhatja onnan a Q4 e-tron gyártá-sát – például a Trump-adminisztráció vámintézkedései miatt amerikai gyártásba helyezheti át a modellt. Ha ez bekövetkezik, a Born egyedül nem tudná fenntartani a nagyrészt elektromos autókra átalakított zwickaui üzemet. A gyár sorsa tehát továbbra is kérdéses – írja az electrive.com.