1. Hírek
  2. Legendás motort temet el végleg Volkswagen
Újdonság a Volkswagentől

Legendás motort temet el végleg Volkswagen

Élt 34 évet...

riplegend Open Corner

    Meglepően sokáig tartott ki a hathengeres szívó benzinmotor, ami eltalált konstrukcióként, sokrétű felhasználhatóságával ara-tott sikert
    Lehet sakkozni azzal, hogy mikor jön el az elektromos autók teljes uralma, de az biztos, hogy a belső égésű technológia már visszaszorulóban van. Legalábbis ha az igazán színes, egyedi de költséges megoldásokat nézzük. Eltűnnek a tömeggyártású V12

-es motorok (a szupersportkocsikban azért maradnak még egy darabig), a finom hangú öthengeresek, ritkulnak a V8-asok.
    Az olyan különleges megoldások, mint a Volkswagen szűk hengerszögű blokkjai pedig értelemszerűen beállnak a gyászos sor-ba. Az európai piacról már régen száműzték, de az észak-amerikai piacon tovább kitartott, az utolsó VR6-ost 2023-ban adták el, egy Volkswagen Atlas SUV-ba szerelve.

    Meglepő módon Kínában ezután is fennmaradt a gyártás, a Talagon, illetve egy földgázzal üzemelő Audi Q6 variáns kapta meg az utolsó VR6-os blokkokat. Most viszont ott is leálltak a gyártással, hosszú haláltusa után a hathengeres végleg beadta a kul-csot. A gyászhírt Andreas G. Schleith a Volkswagen egyik szóvivője közölte LinkedIn oldalán, az utolsó motort 2024. december 12-én rakták össze. Ezzel véget ért a Genfi Autószalonon indult 34 éves történet, a rövid, de hat hengerrel mégis erőteljes és gyönyörű hangon szóló motor rengeteg típusba bekerült, kapott belőle a Corrado, a Golf, Beetle, a Passat, a Vento/Bora/Jetta trió, de még a Transporter is.

    A lista nem teljes, és ott vannak még a Volkswagen-családhoz tartozó egyéb márkák, a Seat Leonban ugyanúgy bekerült, mint az Audi Q7 orrába, vagy a Skoda Superb motorházteteje alá. Különféle evolúciós fokozatokban a Porsche Cayenne-ben is megta-lálható volt, 3,6 literre emelt hengerűrtartalommal. Sőt egyéb gyártók is elcsaptak a különleges megoldásra, a Ford Galaxy egyte-rű mellett Winnebago lakóautókban is dolgozott VR6-os motor.

    A legérdekesebb konstrukciós vonása a V-motorok 60, 75 vagy 90 foka helyett csupán 15 fokos hengerszög, ami ritkaságnak számít az iparban. Az R a Reihe (soros) erőforrásra utal, jelezvén, hogy mind a soros motorok keskenységét, mind a V-elrendezé-sű motorok rövidségét hozza a gép, amelynek hengersorai közös hengerfejet alkotnak. A soros V-motor nem olyan széles, mint a klasszikus V6-ok, de jóval rövidebb, mint egy sorhat. A VR6-ból VR5 néven 2,3 literes öthengeres született, szintén 15 fokos szög-gel a hengersorok között.
    Sőt ez adta a W-motorok alapját, így hozzátett a Bentley W12-es motorjainak sikeréhez is, a Bugatti W16-osairól már nem is beszélve. Ezért is húzta ilyen sokáig: széles körűen felhasználható motor volt. Kompakt méretben kínált komoly teljesítményt, amit a fronthajtású autóknál is alkalmazni lehetett.
    A kisebb, könnyebb, turbófeltöltésű négyhengeresek elterjedése ütötte ki a nyeregből, halálát nem a villanyautók térhódítása hozta. Bárhogy is, aki még teheti, rakjon el jó helyre egy VR6-os Corradót, vagy akár IV-es Golfot, finoman hangolt kipufogórendszerrel, mert újat már nem fog találni a gyártó kínálatában...

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.