Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Legendás motort temet el végleg Volkswagen
2024.12.22.
Újdonság a Volkswagentől

Legendás motort temet el végleg Volkswagen

Élt 34 évet...

riplegend

    Meglepően sokáig tartott ki a hathengeres szívó benzinmotor, ami eltalált konstrukcióként, sokrétű felhasználhatóságával ara-tott sikert
    Lehet sakkozni azzal, hogy mikor jön el az elektromos autók teljes uralma, de az biztos, hogy a belső égésű technológia már visszaszorulóban van. Legalábbis ha az igazán színes, egyedi de költséges megoldásokat nézzük. Eltűnnek a tömeggyártású V12

-es motorok (a szupersportkocsikban azért maradnak még egy darabig), a finom hangú öthengeresek, ritkulnak a V8-asok.
    Az olyan különleges megoldások, mint a Volkswagen szűk hengerszögű blokkjai pedig értelemszerűen beállnak a gyászos sor-ba. Az európai piacról már régen száműzték, de az észak-amerikai piacon tovább kitartott, az utolsó VR6-ost 2023-ban adták el, egy Volkswagen Atlas SUV-ba szerelve.

    Meglepő módon Kínában ezután is fennmaradt a gyártás, a Talagon, illetve egy földgázzal üzemelő Audi Q6 variáns kapta meg az utolsó VR6-os blokkokat. Most viszont ott is leálltak a gyártással, hosszú haláltusa után a hathengeres végleg beadta a kul-csot. A gyászhírt Andreas G. Schleith a Volkswagen egyik szóvivője közölte LinkedIn oldalán, az utolsó motort 2024. december 12-én rakták össze. Ezzel véget ért a Genfi Autószalonon indult 34 éves történet, a rövid, de hat hengerrel mégis erőteljes és gyönyörű hangon szóló motor rengeteg típusba bekerült, kapott belőle a Corrado, a Golf, Beetle, a Passat, a Vento/Bora/Jetta trió, de még a Transporter is.

    A lista nem teljes, és ott vannak még a Volkswagen-családhoz tartozó egyéb márkák, a Seat Leonban ugyanúgy bekerült, mint az Audi Q7 orrába, vagy a Skoda Superb motorházteteje alá. Különféle evolúciós fokozatokban a Porsche Cayenne-ben is megta-lálható volt, 3,6 literre emelt hengerűrtartalommal. Sőt egyéb gyártók is elcsaptak a különleges megoldásra, a Ford Galaxy egyte-rű mellett Winnebago lakóautókban is dolgozott VR6-os motor.

    A legérdekesebb konstrukciós vonása a V-motorok 60, 75 vagy 90 foka helyett csupán 15 fokos hengerszög, ami ritkaságnak számít az iparban. Az R a Reihe (soros) erőforrásra utal, jelezvén, hogy mind a soros motorok keskenységét, mind a V-elrendezé-sű motorok rövidségét hozza a gép, amelynek hengersorai közös hengerfejet alkotnak. A soros V-motor nem olyan széles, mint a klasszikus V6-ok, de jóval rövidebb, mint egy sorhat. A VR6-ból VR5 néven 2,3 literes öthengeres született, szintén 15 fokos szög-gel a hengersorok között.
    Sőt ez adta a W-motorok alapját, így hozzátett a Bentley W12-es motorjainak sikeréhez is, a Bugatti W16-osairól már nem is beszélve. Ezért is húzta ilyen sokáig: széles körűen felhasználható motor volt. Kompakt méretben kínált komoly teljesítményt, amit a fronthajtású autóknál is alkalmazni lehetett.
    A kisebb, könnyebb, turbófeltöltésű négyhengeresek elterjedése ütötte ki a nyeregből, halálát nem a villanyautók térhódítása hozta. Bárhogy is, aki még teheti, rakjon el jó helyre egy VR6-os Corradót, vagy akár IV-es Golfot, finoman hangolt kipufogórendszerrel, mert újat már nem fog találni a gyártó kínálatában...

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.