1. Hírek
  2. Még nehezebb év elé nézhet idén a Volkswagen
Újdonság a Volkswagentől

Még nehezebb év elé nézhet idén a Volkswagen

Idén nem érkezik új villanyautó a cég kínálatába

hardtimes Open Corner

    2024 sem épp a siker és a növekedés éve volt a német gigacégnél, ám 2025 az elemzők várakozásai szerint még sokkal nehe-zebb lesz a Volkswagennek.
    A Volkswagen eladásai még tovább eshetnek idén, mivel a márka 2025-ben nem mutat be új elektromos modellt, a kulcsfon-tosságú újdonságok a szoftverfejlesztés késedelmei miatt 2026-ra tolódtak. A problémák Kínában a legszembetűnőbbek, ahol a BYD-val az élen az autógyártók megfizethető elektromos és plug-in hibrid modellekkel uralják a piacot. Mindemellett az Egyesült Államokban, ahol Donald Trump leendő elnök vámtarifa-emeléssel fenyegetőzik, a Volkswagen továbbra sem kínál az amerikai fogyasztók körében népszerű, nagyobb pickup modelleket. "A következő egy-két évben a VW kénytelen lesz régi technológiát el-adni új ügyfeleknek" - mondta Matthias Schmidt, hamburgi autóipari elemző. nehéz lesz."
    A Volkswagen persze továbbra is jelentős profitot termel népszerű belsőégésű motoros modelljeiből, de a teljesen elektromos járművekre történő átállás nem úgy alakul, ahogy tervezték.
    A Volkswagen arra számított, hogy vinni fogják a villanyautóikat, mint a cukrot: a gyártási kapacitást is ehhez építették ki A cég nem kínál olyan - rekorddöntögető hatótávval rendelkező - konnektoros hibrideket sem, amelyek népszerűvé váltak a világ legna-gyobb autóipari piacán. "A Volkswagen fő problémája maga a termék" - mondta Stephen Reitman, a Bernstein elemzője.  

"Hatalmas termelési kapacitást építettek ki olyan akkumulátoros elektromos járművekhez, amelyeket aztán nem vesz meg senki."
    A hagyományos modellek között nagy sláger lehet a hamarosan érkező Tayron
Szerencsére a hagyományos autók terén jobb a helyzet: novemberben megkezdődött a Tayron, avagy lényegében egy hosszított, akár hétüléses Tiguan gyártása, amely hamarosan konnektoros hibridként is megérkezik a kereskedésekbe. Frissül továbbá a T-Roc és az Audi Q3, illetve hamarosan a piacra kerül a cégcsoporton belül a Skoda Elroq, ami ha nem is lesz olcsó, de legalább talán nem lesz annyira drága. Sovány vigasznak tűnik tehát, hogy Európában még meg tudta védeni a piaci részesedését a Volks-wagen a benzinmotoros modellek iránti erősebb keresletnek köszönhetően. A következő generációs elektromos modellek, ame-lyeket az elemzők potenciális fordulópontnak tartanak Kínában is, csak 2026-ban érkeznek meg a piacra. Ezek közül a legfonto-sabb talán az ID.2All, egy 25 000 euró alá árazott villanyautó. Amikor a koncepciót bemutatták, a gyártó a Golf méreteit és a Polo árát ígérte a vásárlóknak. Ez a két név együtt már több mint 57 millió eladott autót jelent a gyártónak, így viszont magas lesz a léc, amit meg kell majd ugrania az új modellnek.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.