1. Hírek
  2. Megkopott a fénye, de még nem haldoklik Európa legnépszerűbb autója
Újdonság a Volkswagentől

Megkopott a fénye, de még nem haldoklik Európa legnépszerűbb autója

Évtizedeken át teljesen egyértelmű volt, hogy Európa legnépszerűbb autója a Volkswagen Golf

legnépszerűbb Open Corner

    A modell dominanciája már évek óta megtört, de friss adatok még inkább rámutatnak az autó népszerűségvesztésére. A Golf jövője ugyanakkor nem kérdéses.

     A Golf a Volkswagen márka legsikeresebb autója, 1974-es bevezetése óta több mint 37 millió készült belőle, ezzel az ikonikus Bogárnál is jóval több példánya van már. Jelenleg a nyolcadik generációnál tartunk a Golfból, ami biztosan nem lesz a legsikere-sebb verziója a modellnek, eladásai ugyanis megcsappantak. A jövő sem egyszerű, de az bizonyos, hogy a Golf tovább fog élni.

    A Reuters a VW elbocsátásairól szóló cikkében írt arról is, hogy míg 2015-ben még egymillió feletti volt a Golf eladása egy év-ben, addig tavaly csak 300 ezer készült a modellből, idén pedig 250 ezres eladással számol a gyártó.

    Négy évtizeden át Európa legkelendőbb modellje volt a Volkswagen Golf, 1983 és 2021 között összesen ötször fordult elő, hogy ne az aktuális Golfból adják el a legtöbb a kontinensen (1997-ben a Fiat Punto, 2003-ban a Peugeot 206, 2005-ben és 2006-ban az Opel Astra, 2008-ban pedig a Peugeot 207 taszította le a trónról a Golfot), ugyanakkor az elmúlt három évben már nem a Golf dominál, a Peugeot 208, a Tesla Model Y, tavaly pedig a Dacia Sandero fogyott a leginkább, ha pedig a VW előrejelzése pon-tos, akkor 250 ezres darabszámával vélhetően 2025-ben sem lesz Európa legnépszerűbb autója a Golf.
    Jól látható, hogy Európa legnépszerűbb autója rendszeresen egy kisautó (a Golf hegemóniája előtt az 1970-es évek második felét a Renault 5 uralta), ám ennek ellenére a SUV-k egyre népszerűbbek, ami meglátszik a városi modellek eladásán is. A Volks-wagenen belül is érződik a változás szele, Európában csak 13 ezerrel fogyott több Golf, mint T-Roc tavaly.
    Több mint egy év csúszást jelentett be a Volkswagen a legnépszerűbb modellje, a Golf legújabb verziójának, az ID.Golf megje-lenése kapcsán.

    A modell rajongóinak nem kell félnie, egyelőre szó sincs a Golf kikopásáról. Egyrészt még mindig a legnépszerűbb autók között van, másrészt az évtized végén érkezik a kilencedik generáció, immár csak elektromos hajtással. Érdekes átmeneti időszak lehet viszont 2027-2029 körül: a Volkswagen 2027-től Mexikóba és Brazíliába kívánja áthelyezni a belső égésű motorral szerelt Golfok gyártását, az elektromos utód viszont csak az évtized legvégén érkezik. Azaz egy ideig nem fognak Golfot gyártani Európában, ám a belső égésű Golf sem hal ki egy darabig: Mexikóban és Brazíliában legalább 2035-ig készülhetnek még. Ez érezteti majd a hatását a Volkswagen munkabeosztásán is: a munkavállalói tanács vezetője, Daniela Cavallo szerint ideiglenesen négynapos munkahetet fognak bevezetni a Volkswagen központi gyárában, Wolfsburgban.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.