Megkopott a fénye, de még nem haldoklik Európa legnépszerűbb autója
Évtizedeken át teljesen egyértelmű volt, hogy Európa legnépszerűbb autója a Volkswagen Golf

A modell dominanciája már évek óta megtört, de friss adatok még inkább rámutatnak az autó népszerűségvesztésére. A Golf jövője ugyanakkor nem kérdéses.
A Golf a Volkswagen márka legsikeresebb autója, 1974-es bevezetése óta több mint 37 millió készült belőle, ezzel az ikonikus Bogárnál is jóval több példánya van már. Jelenleg a nyolcadik generációnál tartunk a Golfból, ami biztosan nem lesz a legsikere-sebb verziója a modellnek, eladásai ugyanis megcsappantak. A jövő sem egyszerű, de az bizonyos, hogy a Golf tovább fog élni.
A Reuters a VW elbocsátásairól szóló cikkében írt arról is, hogy míg 2015-ben még egymillió feletti volt a Golf eladása egy év-ben, addig tavaly csak 300 ezer készült a modellből, idén pedig 250 ezres eladással számol a gyártó.
Négy évtizeden át Európa legkelendőbb modellje volt a Volkswagen Golf, 1983 és 2021 között összesen ötször fordult elő, hogy ne az aktuális Golfból adják el a legtöbb a kontinensen (1997-ben a Fiat Punto, 2003-ban a Peugeot 206, 2005-ben és 2006-ban az Opel Astra, 2008-ban pedig a Peugeot 207 taszította le a trónról a Golfot), ugyanakkor az elmúlt három évben már nem a Golf dominál, a Peugeot 208, a Tesla Model Y, tavaly pedig a Dacia Sandero fogyott a leginkább, ha pedig a VW előrejelzése pon-tos, akkor 250 ezres darabszámával vélhetően 2025-ben sem lesz Európa legnépszerűbb autója a Golf.
Jól látható, hogy Európa legnépszerűbb autója rendszeresen egy kisautó (a Golf hegemóniája előtt az 1970-es évek második felét a Renault 5 uralta), ám ennek ellenére a SUV-k egyre népszerűbbek, ami meglátszik a városi modellek eladásán is. A Volks-wagenen belül is érződik a változás szele, Európában csak 13 ezerrel fogyott több Golf, mint T-Roc tavaly.
Több mint egy év csúszást jelentett be a Volkswagen a legnépszerűbb modellje, a Golf legújabb verziójának, az ID.Golf megje-lenése kapcsán.
A modell rajongóinak nem kell félnie, egyelőre szó sincs a Golf kikopásáról. Egyrészt még mindig a legnépszerűbb autók között van, másrészt az évtized végén érkezik a kilencedik generáció, immár csak elektromos hajtással. Érdekes átmeneti időszak lehet viszont 2027-2029 körül: a Volkswagen 2027-től Mexikóba és Brazíliába kívánja áthelyezni a belső égésű motorral szerelt Golfok gyártását, az elektromos utód viszont csak az évtized legvégén érkezik. Azaz egy ideig nem fognak Golfot gyártani Európában, ám a belső égésű Golf sem hal ki egy darabig: Mexikóban és Brazíliában legalább 2035-ig készülhetnek még. Ez érezteti majd a hatását a Volkswagen munkabeosztásán is: a munkavállalói tanács vezetője, Daniela Cavallo szerint ideiglenesen négynapos munkahetet fognak bevezetni a Volkswagen központi gyárában, Wolfsburgban.