Megmutatta a VW, milyen lesz a nyolcmilliós e-autója
Ennyit már láthatunk a Volkswagen ID.1-ből...

A Volkswagen a saját dolgozói számára már betekintést adott az ID.1-ből, hamarosan a nagyközönség is megismerheti, hogy körvonalakban milyen elektromos autót képzel el a cég nagyjából 20 ezer euróért. A közzétett kedvcsináló kép egyértelművé te-szi, hogy az ID.1 vizuálisan különbözni fog az ID.2-től – pontosabban az ID2.all koncepcióautótól.
A VW azonban még nem közölt semmilyen információt a technológiáról vagy a dizájn többi részéről; a koncepciónak csak egy elölnézete van. „A sorozatgyártású modell világpremierjét 2027-re tervezik” – ez azonban nem jelenti azt, hogy a szériaváltozat 2027-ben megvásárolható lesz. Az ID2.all már 2023 márciusában bemutatásra került, de a sorozatgyártású modell csak 2026-ban lesz elérhető.
„Egy megfizethető, jó minőségű és jövedelmező elektromos Volkswagen Európából Európának – ez az autógyártás Bajnokok Ligája” – mondta Thomas Schäfer, a VW márkafőnöke. Schäfer nem részletezte, hogy Európában pontosan hol építik majd az ID.1-et. Mint fogalmazott, a munkavállalókkal folytatott tárgyalások decemberi lezárásával a Volkswagen történetének legna-gyobb tervét indította el. Ennek egy kulcsfontosságú lépése, hogy mindenki számára vonzóvá tegyék az elektromobilitást – írja az electrive.com.
A Volkswagen átszervezése közepette fontos kérdés, melyik jövőbeli elektromos autó hol készül majd. A cég most bejelentette, hogy a T-Roc elektromos változatát Wolfsburgban, a márka központi gyárában fogják készíteni. A jelenlegi T-Roc a belső égésű motorjával a Volkswagen egyik legsikeresebb modellje, egyes összevetésben még a Golfnál is jobban fogy.
A VW egyelőre nem közölt konkrét dátumokat az elektromos T-Roc megjelenéséről. A Golf elektromos kiadása 2028-ban várha-tó, várhatóan egy évvel később következhet az elektromos T-Roc. A Golf és a T-Roc együttesen jelenleg 500 ezernél nagyobb pél-dányszámban fogy, azaz ez a két modell biztosítani tudja a wolfsburgi központi gyár jövőjét.