1. Hírek
  2. Megvan az eddigi legjobb akkumulátor az elektromos autókba!
Újdonság a Volkswagentől

Megvan az eddigi legjobb akkumulátor az elektromos autókba!

Az új technológia akár egymillió kilométeres élettartamot és ezer kilo-méteres hatótávot kínálhat.

newbattery Open Corner

    A Volkswagen támogatásával működő Gotion High-Tech kedden bejelentette, hogy elindítja a Jinshi Battery nevű, teljes szilárd-test-akkumulátor próbagyártását. A forradalmi technológia akár egymillió kilométeres élettartamot kínál, és új korszakot nyithat az elektromos járművek hatótávjában.

    Nyolc év kutatás és fejlesztés után ipari mérföldkőhöz érkezett a szilárdtest-technológia: a részben a Volkswagen  tulajdoná-ban lévő kínai Gotion High-Tech megkezdte a Jinshi Battery kísérleti gyártását. A cég szerint ezzel elindult a szilárdtest-akkumu-látorok ipari méretű bevezetésének korszaka Kínában.

    A Jinshi Battery fejlesztése 2016-ban indult, és a Gotion több anyagtudományi újítást is bevezetett. A szulfidalapú szilárd elekt-rolit mikronizált összetevőkből épül fel, a katód egykristályos, ultravékony bevonatot kapott, az anód pedig háromdimenziós, me-zopórusos szilíciumstruktúrát használ. Az eredmény: mintegy 40százalékkal magasabb energiasűrűség, mint a jelenlegi lítium-ion-akkumulátoroké.

    A Gotion közlése szerint a Jinshi Battery minden biztonsági vizsgálaton átesett, beleértve a 200 Celsius-fokos hőkamrát, a szögátszúrást és az összenyomást is. Az első, 0,2 GWh kapacitású pilotüzem már kizárólag kínai gyártású berendezésekkel mű-ködik, és 90 százalékos hozamot ér el.

    A vállalat a fejlesztések során 60 százalékkal növelte a szulfid elektrolit ionvezető képességét, és közel a felére csökkentette a gyártási előfeszítési nyomást – ez utóbbi javítja a cellák egyenletességét és tartósságát. Egyéves tesztelés alatt a cellák kapaci-tása 150 százalékkal nőtt az első prototípushoz képest.

    A Gotion adatai szerint az új akkumulátor több mint háromezer töltési ciklust bír el, ami akár egymillió kilométeres élettartamot jelent. Az akkucsomag szintjén 280 Wh/kg energiasűrűség érhető el, ami egyetlen töltéssel ezer kilométeres hatótávot is biztosít-hat. A rendszer –20 és +85 Celsius-fok között is stabilan működik, a prototípus járművek pedig már tízezer kilométeren át bizo-nyítottak közúti körülmények között.

    A Gotion most egy 2 GWh kapacitású gyártósor kiépítését tervezi, amelyhez iparági becslések szerint akár 273 millió dollárnyi beruházásra lehet szükség.

    A cél, hogy 2027-re meginduljon a kis szériás járműintegráció, 2030-ra pedig a tömeggyártás is elkezdődhet. A technológiát nemcsak az autóiparban, hanem az elektromos légi járművekben (eVTOL) is hasznosíthatják. A Gotion az EHanggal dolgozik együtt, hogy a szilárdtest-megoldást a városi légi mobilitásban is alkalmazzák.

    A Volkswagen számára ez a projekt kulcsfontosságú lépés az elektromobilitás következő generációjához vezető úton. A Jinshi Battery nemcsak a kínai piacon, hanem globálisan is új korszakot nyithat – ahol az elektromos autó hatótávja és tartóssága vég-re valóban versenyképes lehet a belső égésű motorokkal.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.