Milliárdos fejlesztés Budaörsöm
Több autó kapja Magyarországról az alkatrészt
Bővíti alkatrész- és logisztikai központját a Porsche Hungaria Budaörsön. Kilenc országba szállítják innen a Volkswagen-csoport járműveihez az alkatrészeket.
A Porsche Hungaria (PH) 20 millió eurós (nagyjából 7,6 milliárd forint) beruházás keretében bővíti alkatrész- és logisztikai köz-pontját Budaörsön, a Parts Center új beruházásának alapkövét hétfőn helyezték el. A 2027-re elkészülő fejlesztés során 11 500 nm-es raktárcsarnok épül, ezzel 33 ezer négyzetméterre növelve a logisztikai bázis raktározási területét.
A Parts Center a kelet-közép-európai régió kilenc országának mintegy 250 szervizközpontját szolgálja ki eredeti alkatrészekkel – hangzott el az alapkőletétel alkalmából tartott tájékoztatón. A fejlesztést az tette szükségessé, hogy a központ támogassa a konszern márkáinak régiós növekedését, megfelelve a magas raktározási minőségi elvárásoknak, versenyelőnyt biztosítva ezzel számukra.
A Porsche Hungaria a Volkswagen-konszern márkáinak kizárólagos magyarországi importőreként 2003-ban nyitotta meg mint-egy 4 milliárd forintos beruházással létrehozott logisztikai bázisát a térségben forgalmazott személyautók és haszonjárművek eredeti gyári alkatrészekkel és tartozékokkal történő ellátására. Már akkor látható volt, hogy a régió autópiacának növekedésével bővítésre lesz szükség, hiszen az értékesítés növekedésével egyre nagyobb hangsúlyt kapott a szervizháttér és a szolgáltatás mi-nősége, amely csak fejlett logisztika mellett volt biztosítható. Így az első lépcsőben kiépített 10 ezer négyzetméteres raktárköz-pontot 2007-ben további 2 milliárd forintos fejlesztés keretében 21 ezer négyzetméteresre növelték. A mostani fejlesztéssel pe-dig 33 000 négyzetméterre nő a raktározási terület.
A rendezvényen Wachtler Tamás, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a Volkswagen-csoport eladásai nőt-tek az idén, a régiós bővülés megközelíti a 10 százalékot. Elmondta azt is, hogy a magyarországi újautó-piacon a cég – a portfó-liójába tartozó márkákkal, az Audival, a SEAT-tal, a Škodával, a Volkswagennel és a Volkswagen haszonjárművekkel – piacvezető. Jelenlegi 20 százalékos részesedését a következő 3 év alatt 25 százalékra tervezi emelni, amelyet számos új – elektromos és belső égésű – modell bevezetésével fog megalapozni.