Porsche Hungaria: jól teljesített az idén a magyarországi autópiac
A bővülés az év végéig két számjegyű is lehet
Az európai átlagot meghaladóan teljesít az idén a magyarországi autópiac, a bővülés az év végéig két számjegyű is lehet; Wachtler Tamás, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria (PH) ügyvezető igazgatója szerint ebben nagy sze-repe van annak, hogy több év után visszatértek a piacra a privát vevők.
Az ügyvezető igazgató budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette: a koronavírus-járvány alatt kialakult problémák az ellátási lánc-ban mostanra megoldódtak, az autókereskedelemben ismét kínálati piac van. Európa autópiaca az idén stagnált, Magyarorszá-gon ugyanakkor a 2021 óta tartó csökkenés pozitívba fordult, már a január-októberi adatok is 8,4 százalékos növekedésről tanús-kodnak, és az év végig az arány tovább javulhat. Várhatóan mintegy 150 ezer eladott járművel zárja az évet az új autók piaca Ma-gyarországon, ebből 125 ezer személyautó.
Wachtler Tamás rámutatott: ez arra utal, hogy a privát vevők visszatértek a piacra, akiket a kamatok csökkenése mozdított meg. Kitért arra, hogy a Magyarországon regisztrált új autóknak ma már a 60 százaléka SUV-modell, a sport szabadidő-autó kate-gória aránya még mindig növekszik. Nő az elektromos járművek népszerűsége is, arányuk a teljes értékesítésben már meghalad-ja a 7 százalékot a tavalyi 5 százalék után. Wachtler Tamás beszámolt arról, hogy a PH piaci részaránya Magyarországon az idén eléri a 20,6 százalékot, 28 150 jármű regisztrációjával piacvezető belföldi importőr. Az ügyvezető szerint ez nagyban annak kö-szönhető, hogy a konszernhez tartozó márkák – az Audi, a CUPRA, a SEAT, a Skoda és a Volkswagen, valamint a VW haszonjár-művek – az idén 17 megújult modellel, 9 új, valamint 8 teljesen új modell jelentek meg a piacon.
Az ügyvezető az idei év eseményei között kiemelte, hogy Győrben megkezdődött a CUPRA Terramar modelljének magyarorszá-gi gyártása.
A PH használtautó-üzletága, a Das WeltAuto 28 tagú országos hálózata 2024-ben 6500 járművet értékesített, 10 százalékkal haladva meg az előző évit. A társaság elektromosautó-töltő rendszereket forgalmazó üzletága, a MOON márka 3 millió euró (min-tegy 1,2 milliárd forint) forgalmat generált az idén. A budaörsi telephely 2025-től e-autó-központként működik. Brigitte Auernigg ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. bevétele az idén 14 százalékkal bővül, 2024-ben eléri a 619 milliárd forintot a 2023. évi 539 milliárd forint után. Az értékesítés nettó árbevétele az Elektronikus beszámoló portál adatai szerint 2022-ben még 421 milliárd forint volt. Az adózott eredmény tavaly 15,7 milliárd forintot, tavalyelőtt 2,9 milliárd Ft.-ot ért el.