1. Hírek
  2. Tartós VW ID.3 akku-teszt
Újdonság a Volkswagentől

Tartós VW ID.3 akku-teszt

100 000 km-en!

id3battery100kkmtest Open Corner

    Nem kímélték a Volkswagen ID.3-at az ADAC szakemberei.100.000 km-en át nyúzták, hogy megnézzék, mennyit gyengül az akku
    A német ADAC már 100.000 km-t tett meg egy Volkswagen ID.3-mal, ami az akkumulátor kapacitásának csök-kenéséhez vezetett - ennek mértékét már döntse el mindenki maga, hogy elfogadható-e.

    Nem titok, hogy a villanyautók akkumulátorai veszítenek kapacitásukból az idő előrehaladtával. Ez az akkumu-látorok természetes velejárója, a sok töltés-merülés negatív hatással van a telep maximális energiatároló képes-ségére. Ezt az autógyártók is elismerik, de az akkumulátor romlásának mértékére adnak garanciát: a Volkswagen például vállalja, hogy az összes ID. modell az eredeti kapacitás minimum 70%-át fogja tudni biztosítani 8 év vagy 160.000 km után. Az ID.-k újdonsága miatt ilyen hosszú távon kevés autót tesztelhettek még élesben, de a német ADAC azért elég sokáig jutott már egy ID.3 Pro S-sel.

Az ADAC, Európa legnagyobb autómobil-szövetsége által használt ID.3 kilométerórája átlépte a 100.000-es szá-mot, így kapóra jött, hogy megnézzék, hol tart az autó akkumulátora. Méréseik szerint jelenleg az eredeti maximá-lis kapacitás 93%-a érhető még el. Ez alapján a Volkswagen garanciája tartható lesz, mindenesetre azt a leendő vevőknek kell eldönteniük, hogy elfogadható-e, hogy az ID.3-asuk 2-3 év és 100.000 km után 7%-ot veszít energia-tároló képességéből, és természetesen ezzel együtt valamennyivel csökken a hatótáv is.

    Pár év múlva megtudjuk, a frissített ID.3 akkumulátorának kapacitáscsökkenése is hasonló mértékű-e
    A tesztelt autó 77 kWh-s akkumulátorát egyébként nem kímélték, sokszor az ajánlással ellentétben 100%-ig töl-tötték, néha akár napokig is ott hagyták a töltőoszlopon. Arra viszont figyeltek, hogy az internetről letölthető fris-sítéseket telepítsék, ezekkel ugyanis az eredeti állapothoz képest nőtt a hatótáv és az áramfelvételi sebesség, illet-ve csökkent a fogyasztás, főként a 0 és 5 Celsius fok közötti használat során. A tesztelők hasznosnak találták to-vábbá az autó útvonaltervezőjét, ami kiszámolja, melyik töltőállomásnál érdemes megállni a cél felé vezető úton.  

    Az ID.3 inkább kettő rövidebb megállást és töltést javasol a sofőrnek, mint egyetlen hosszabbat, ezzel az akku-mulátort is kímélni lehet.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.