Savaria Autóház Hírek

Az Audi már ma formálja a holnap világát. Progresszív technológiával, szenvedélyes kreativitással és új közösségi gondolatokkal. Fedezze fel Audi modelljeink sokszínűségét!

  1. Hírek
  2. Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin
Aktuális

Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin

Történelmet írt az Audi: a világ legkeményebb sivatagi raliján az Audi RS Q e-tron révén először győzött egy elektromos hajtással, nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval ellátott, kis károsanyag-kibocsátású prototípus.

Audi Dakar Open Corner

    A Carlos Sainz/Lucas Cruz spanyol páros körülbelül 7900 kilométer után egy óra húsz perc előnnyel szerezte meg az Audi első győzelmét a Dakar Ralin. Mattias Ekström/Emil Bergkvist szintén célba ért."Gratulálok a Team Audi Sport csapatnak a Dakar Rali megnyeréséhez" - mondta Gernot Döllner, azAUDI AG igazgatótanácsának el-nöke. "Az Audi ismét felállított egy mérföldkövet a motorsportban.A világ legkeményebb sivatagi raliján villamosí-tott hajtással aratott győzelem az "A haladás technikája" szlogen látványos megnyilvánulása, amely kijelöli az elektromos jövőnk felé vezető utat." Az Audi RS Q e-tron elektromos összkerékhajtással rendelkezik. Az energia-ellátást egy nagyfeszültségű akkumulátor és egy energiaátalakító biztosítja, amely maradékanyag-alapú reFuel üzemanyaggal működik, így 60 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos üzemanyagokhoz képest."Forradalmi villamosított hajtásunkkal csupán három év után leküzdöttük a motorsport egyik legnagyobb kihívását. Ezzel folytatjuk azoknak az úttörő vívmányoknak a hosszú sorozatát, amelyek mindig is jellemezték az Audi márkát a motorsportban töltött négy évtizede alatt. Szeretném megköszönni a teljes csapatnak ezt a kima-gasló teljesítményt, amelyet a Dakar Rali egy különösen kemény kiadásában nyújtott" - mondta Oliver Hoffmann, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja. A Dakar Ralin az Audi a Toyota és a Ford márkával, valamint a Prodrive tapasztalt ellenfeleivel mérkőzött meg, akik kemény kihívóknak bizonyultak.A Carlos Sainz/Lucas Cruz páros bebiztosította jelentős előnyét, miután a hatodik szakasztól megszakítás nélkül vezették a mezőnyt. A két spanyolnak, akik 2010-ben, 2018-ban és 2020-ban is az első helyen végeztek, ez a negyedik győ-zelmük, mindig más márkával, amelyek közül ez a második a Volkswagen Csoporton belül. Mindazonáltal a két-szeres ralivilágbajnok Sainz és tapasztalt navigátora csak a befutó előtt nem sokkal érezhette biztosnak a győzel-met. A Sébastien Loeb/Fabian Lurquin páros a Team BRX csapatból erős üldözőik voltak, akik folyamatosan csök-kentették a köztük lévő különbséget, mígnem az utolsó előtti napon sérülést szenvedett az autójuk. "Ez egy elsöp-rő teljesítményű csapatmunka volt" - mondta az Audi Motorsport vezetője, Rolf Michl. "Mindenki összefogott, hogy az Audi elérhesse ezt a történelmi eredményt. Nagy köszönet illeti ezt a csodálatos csapatot. Ma új fejezetet ír-tunk nemcsak az Audi, hanem a Dakar Rali történelmében is."Gyakran több mint 400 kilométeres napi szakaszok, két maratoni szakasz korlátozott szervizlehetőséggel vagy még azzal sem, 4600 gyorsasági kilométer és ösz-szesen 7883 kilométer jellemezte a 2024-es Dakar Ralit. Az éles kövek és murvás utak, a tornyosuló dűneláncok az Arab-félsziget EmptyQuarter sivatagjában, valamint a gyakran nehéz navigálás minden tudást, kitartást meg-követelt a csapatoktól. Carlos Sainz, aki mögött 61 évesen négy évtizedes ralis pályafutás áll, Lucas Cruz navi-gátorral nyolc napot zárt a mezőny élén az összesen tizenkét szakaszon.Az Audi másik két egysége is erős telje-sítményt nyújtott már az elején. A svéd MattiasEkström/Emil Bergkvist páros nyerte meg a prológot a verseny ele-jén, majd hat szakasz után a pihenőnapon a második helyen álltak a Sainz/Cruz duó mögött. Azonban a hetedik szakaszon egy hátsó defekt miatt elszállt minden esélyük. Stéphane Peterhansel, aki 14 Dakar-győzelemmel re-kordtartónak számít, a verseny félideje előtt nem sokkal a hatodik helyen állt, miután megszerezte 50. autós és 83. összesített szakaszgyőzelmét. A hidraulikus rendszer meghibásodása a hatodik szakaszon visszavetette őt és francia honfitársát, Edouard Boulangert a 22. helyre.Ezután mindkét csapat a Team Audi Sport szolgálatába állt. Rolf Michl, az Audi Motorsport vezetője és Sven Quandt, a nevezési partner Q Motorsport csapatfőnöke tökéletes stratégiát alkalmazott a rali nagy igénybevétellel járó 46. kiadásán. Akár arról volt szó, hogy taktikai okokból visz-sza kellett venni a tempóból a második maratoni szakasz előtt, hogy másnap ne kelljen nyitóként megtenni az út-vonalat, akár arról, hogy támogatni kell az élen álló Carlos Sainz/Lucas Cruz párost, a vezetőség mindig számít-hatott erős pilótáira. A csapat személyzete szintén fáradhatatlanul és megbízhatóan dolgozott a fizikailag meg-terhelő, hosszú és kemény rali során mindvégig. Az Ekström/Bergkvist páros az első 50 egység között ért cél-ba.Az Audi Sport csupán három év alatt annyira kiforrottá tudta fejleszteni a nagyon hatékony Audi RS Q e-tron modellt, hogy győzelmet arathasson. Dr. Leonardo Pascali műszaki vezetése alatt az Audi Sport felállította az újabb történelmi mérföldkövet az innovatív hajtással: miután a quattro összkerékhajtás az 1980-as években örök-re megváltoztatta a ralizást, majd rengeteg győzelmet aratott és címet szerzett a versenypályákon is, az Audi Le Mans-ban is megmutatta hatalmas innovációs erejét. A hatékony TFSI hajtás, a villamosított e-tron quattro össz-kerékhajtás és az olyan egyedi műszaki megoldások, mint a LED-mátrix fényszórók és az Audi lézerfényszórók, a magas szintű innovációs erőt és az "A haladás technikája" szlogent képviselik. Majd az Audi első teljesen elektro-mos versenyautója bemutatkozott a Formula E sorozatban, ezt követően pedig a márka vállalta a Dakar Rali szél-sőséges kihívásait és az első gyártóként teljesítette ezt sikeresen elektromos hajtással.Megjegyzés a szerkesz-tőknek: Az összes pilóta és navigátor, valamint a felelős személyek nyilatkozatai egy következő sajtóközlemény-ben szerepelnek majd.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.