Új funkcióval fejleszti a gyalogosvédelmet a VW
Az autógyártók egyik legfontosabb kihívása a gyalogosvédelem fejlesztése
Az autógyártók egyik legfontosabb kihívása a gyalogosvédelem fejlesztése, különösen az Egyesült Államokban, ahol a szabvá-nyos tesztelési módszerek hiánya miatt eddig kevésbé hatékony megoldások születtek ezen a téren.
A gyalogosvédelem egy olyan terület, amiben a modern amerikai autók nem szoktak jól teljesíteni, részben amiatt, mert nincs bevett módszer annak felmérésére, hogy egy elütött gyalogos feje milyen sérüléseket szerez a motorháztetőnek csapódva. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) azon dolgozik, hogy ez egy sztenderd bevezetésével megváltozzon, addig viszont az európai gyártók technológiáit kell az amerikaiaknak felhasználniuk a gyalogosvédelemhez.
Néhány új típust olyan motorházfedéllel látnak el, ami egy gyalogos elütése esetén felpattan. Ilyen a frissített Tesla Model 3 is, viszont a legtöbb ilyen megoldás nem képes az eredeti helyzetébe visszatérni a becsapódást követően. Itt jön képbe a Volkswa-gen, ami nemrégiben mutatta be, hogyan működne ez a technológia a Proaktív Gyalogosvédelmi rendszer (PPP) többi biztonsági eszközével együttesen. Az egyik példa egy ID.7-es elektromos modellt ábrázol, amint vészfékezést kell végrehajtania egy parkoló autó mögül az úttestre lépő bábu, vagyis gyalogos miatt.
Közvetlenül a teljes megállás előtt felpattan az autó motorházfedele, aminek célja, hogy viszonylagos párnázást adjon a gyalo-gos fejének, és minimalizálja a lehetséges sérülések mértékét. Ebben az esetben a vészfékrendszer még időben meg tudta állíta-ni az autót, így nem ütközött neki a bábunak, azonban ha mégsem így történt volna, utóbbi fejét valamennyire védte volna a fel-pattanó fedél.
Miután az autó rendszerei érzékelték, hogy elmúlt a veszély, a motorházfedél automatikusan visszahúzódott az eredeti helyze-tébe. A többi hasonló technológiával rendelkező autó sofőrjének ki kell szállnia ilyenkor, hogy kézzel visszanyomja a helyére a fe-delet. Egyes estekben még egy márkaszervizt is meg kell látogatni, hogy minden az eredeti állapotába kerüljön vissza.
Az ID.7 automatikusan felpattanó motorházfedele még nem érhető el, a gyártó szerint a jövőben viszont csatlakozni fog a PPP rendszer többi, már elérhető funkciójához. Egy másik, Volkswagen által kibocsátott példa a PPP működését mutatja. A videón az látható, ahogy a rendszer automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az ablakokat és bekapcsolja a vészvillogókat, amint érzékeli, hogy baleset fog történni – írja az InsideEVs