1. Hírek
  2. Új funkcióval fejleszti a gyalogosvédelmet a VW
Újdonság a Volkswagentől

Új funkcióval fejleszti a gyalogosvédelmet a VW

Az autógyártók egyik legfontosabb kihívása a gyalogosvédelem fejlesztése

gyalogosvédelem Open Corner

    Az autógyártók egyik legfontosabb kihívása a gyalogosvédelem fejlesztése, különösen az Egyesült Államokban, ahol a szabvá-nyos tesztelési módszerek hiánya miatt eddig kevésbé hatékony megoldások születtek ezen a téren.

    A gyalogosvédelem egy olyan terület, amiben a modern amerikai autók nem szoktak jól teljesíteni, részben amiatt, mert nincs bevett módszer annak felmérésére, hogy egy elütött gyalogos feje milyen sérüléseket szerez a motorháztetőnek csapódva. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) azon dolgozik, hogy ez egy sztenderd bevezetésével megváltozzon, addig viszont az európai gyártók technológiáit kell az amerikaiaknak felhasználniuk a gyalogosvédelemhez.

    Néhány új típust olyan motorházfedéllel látnak el, ami egy gyalogos elütése esetén felpattan. Ilyen a frissített Tesla Model 3 is, viszont a legtöbb ilyen megoldás nem képes az eredeti helyzetébe visszatérni a becsapódást követően. Itt jön képbe a Volkswa-gen, ami nemrégiben mutatta be, hogyan működne ez a technológia a Proaktív Gyalogosvédelmi rendszer (PPP) többi biztonsági eszközével együttesen. Az egyik példa egy ID.7-es elektromos modellt ábrázol, amint vészfékezést kell végrehajtania egy parkoló autó mögül az úttestre lépő bábu, vagyis gyalogos miatt.

    Közvetlenül a teljes megállás előtt felpattan az autó motorházfedele, aminek célja, hogy viszonylagos párnázást adjon a gyalo-gos fejének, és minimalizálja a lehetséges sérülések mértékét. Ebben az esetben a vészfékrendszer még időben meg tudta állíta-ni az autót, így nem ütközött neki a bábunak, azonban ha mégsem így történt volna, utóbbi fejét valamennyire védte volna a fel-pattanó fedél.
    Miután az autó rendszerei érzékelték, hogy elmúlt a veszély, a motorházfedél automatikusan visszahúzódott az eredeti helyze-tébe. A többi hasonló technológiával rendelkező autó sofőrjének ki kell szállnia ilyenkor, hogy kézzel visszanyomja a helyére a fe-delet. Egyes estekben még egy márkaszervizt is meg kell látogatni, hogy minden az eredeti állapotába kerüljön vissza.

    Az ID.7 automatikusan felpattanó motorházfedele még nem érhető el, a gyártó szerint a jövőben viszont csatlakozni fog a PPP rendszer többi, már elérhető funkciójához. Egy másik, Volkswagen által kibocsátott példa a PPP működését mutatja. A videón az látható, ahogy a rendszer automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az ablakokat és bekapcsolja a vészvillogókat, amint érzékeli, hogy baleset fog történni – írja az InsideEVs

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.