1. Hírek
  2. Versenyautó erejét kapta az 50 éves VW Golf GTI
Újdonság a Volkswagentől

Versenyautó erejét kapta az 50 éves VW Golf GTI

Vérvonalának legerősebb és leggyorsabb képviselője a Golf GTI Edition 50, amely az eredeti hot hatch fél évszázados jubileumára készült.

strongest Open Corner

    A jelenlegi, nyolcadik generációs Volkswagen Golf ikonikus sportváltozata, a Golf GTI eredetileg 245, jelenleg 265 lóerős; a még sportosabb GTI Clubsport kerek 300 lóerőt teljesít – őrület, ha belegondolunk, hogy az eredeti Golf GTI egy 110 lóerős motorral nyűgözte le a világot.
    Ez persze a jelen szempontjából teljesen irreleváns volna, hiszen a mai Golf hatvan centivel hosszabb és fél tonnával nehezebb az elődnél. Csakhogy a sportos kompakt ferdehátúak (hot hatch) műfaját megteremtő modell pontosan ötven évvel ezelőtt mutatkozott be, ez pedig ünneplésért kiált.
    Az autóiparban az évfordulós ünneplés általában limitált különkiadásokat jelent, és ez a Volkswagen Golf GTI esetében is így van. A fél évszázad tiszteletére összeállított Golf GTI Edition 50 egy héttel ezelőtt már bebizonyította, hogy fürgébb, mint bármely elődje (sőt, mint bármely eddig gyártott széria Volkswagen), most pedig a pontos műszaki részleteket is elárulta a gyár.

    A Golf GTI Edition 50 a GTI Clubsport motorját kapta meg, de a teljesítményt 300-ról 325 lóerőre húzták fel; a nyomatéki csúcs 420 Nm (GTI: 370 Nm; GTI Clubsport: 400 Nm). A mérnökök áthangolták az adaptív sportfutóművet, módosították a differenciál-zár és a progresszív kormánymű beállításait. Mindehhez félslick abroncsokat társítottak, ami kivételes tapadást és semleges ve-zethetőséget eredményezett.

    Ha ez a 15 mm-rel ültetett futómű kevés volna, opcióként megrendelhető a GTI Performance csomag, amelyet kifejezetten a li-mitált kiadáshoz állítottak össze. Elöl és hátul kb. 20%-kal feszesebbek a rugók, további 5 mm ültetést alkalmaztak, és a futómű bekötését is módosították.

    A csomag része a titán hangtompítós R Performance kipufogórendszer, valamint a 19 colos kovácsolt kerekekre (‒3 kg/kerék) szerelt Bridgestone Potenza Race félslick abroncsok 235 mm-es futófelülettel. Az abroncsok vadonatúj fejlesztésűek: jobban ta-padnak, mégis kisebb a gördülési ellenállásuk, ráadásul darabonként 1,1 kg-mal könnyebbek, mint a modell szériakivitelű abron-csai.

    Komplett titán kipufogórendszer is rendelhető az Akrapovičtól, ami további 11 kg tömegcsökkentéssel jár.

A limitált kiadás felszereltsége is egyedi. Pirosak a biztonsági övek, az ülések természetesen kockás mintázatúak, az ülőfelületet Racing Green sávozás és műbőr betétek dobják fel. Új a GTI 50 logóval díszített kormánykerék, amelyen a hétfokozatú DSG váltót vezérlő füleket találunk.

    GTI 50 logó díszíti a tetőszárnyat és a külső tükrök belső felét is, az ajtóküszöbök egyedi burkolatot kaptak. A tetőlemez fekete, akárcsak a tükörházak és a kipufogóvégcső. Oldalt piros-fekete átmenet díszít, bár más karosszériaszínek is kérhetők.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.