1000 km/tankolás
Az új V6-os dízel Tuareggel
Ha akarjuk, ha nem, az új Touareghez kitüntetett figyelem is jár. Lehúzódnak, beengednek és nem értik, ha elő-zékeny vagy.
Pedig első blikkre nem változott a design, maradt a krómba tunkolt, élére vasalt bakancsos formavilág. Ha meg-látják a visszapillantóban ezt a rácsos pofát, amiből haragosan ömlik ki a HD-felbontású mátrix fényszóró szúrós fénye, azonnal sorolnak is a külsőbe.
Itthon ezek a SUV-ok jelentik a tápláléklánc csúcsát. És jó velük, még ha össze is megy a körút, és a parkolóhá-zak is szorítanak csípőben. Jár ugyanis a csúcsragadozó-extra felár nélkül. Üvölt róla a luxus, még ha groteszk is a 23 milliós „népautó” párosítás.
A gyár szerint (WLTP) közepes sebességnél 8,4 liter gázolajjal beéri az új 285, lóerős V6-os Touareg. Ez a kétton-nás, óriási SUV képes rá. Mondjuk városban két számjegyű lesz a fogyasztás, ott a 11-12 liter a normális érték.
A Touareg tényleg egy ötszemélyes autó, nem csak egy annak mondott - nem követel kompromisszumot! Ülései személyre szabhatók, elöl nyolcféle masszázsprogramot kínálnak, hűthetők és fűthetők.
Óriási kijelzők uralják a műszerfalat. A Touareg alapfelszerelése az ún. Innovision Cockpit, amely egy 30 centis képátlójú kijelzőt (1920 x 720 képponttal) és egy 38 centis infotainment érintőképernyőt (1920 x 1020 képponttal) jelent.
A Touareg 290 centis tengelytávja azt jelenti, hogy kényelmesen elférnek egymás mögött még az akár a nyakig felfegyverkezett TEK-esek is. A 198 centis szélesség nem épp garázskapubarát és ehhez jön a 170 centis magasság és a 4,87 méteres hossz.
A V6-os, Euro 6d-temp besorolású dízelmotor Győrben készül az Audi gyárban. 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, a végsebessége 235 kilométer/óra...