A 2000-es években a Volkswagen csinálta meg a legkirályabb cica-kabriót
...mégis elfelejtették

A 2000-es években sok gyártónak voltak apró kabriói, amik jellemzően jól fogytak. Aztán a kisautók lassú de biztos kopásával ezek is eltűntek a piacról, több ígéretes koncepció végül meg sem született. Ilyen volt a Volkswagen 2007-es Polo GTI Cabrio kon-cepciója, ami nem csak egy volt a sok közül. Különleges megoldásokkal operáló tetőszerkezetet kapott, amit az egyik utolsó mozzanataként a Karmann karosszériaépítő vállalat tervezett – aztán 2010-ben lehúzták a rolót.
Ami igazán különlegessé teszi a Polo Cabriót, hogy a klasszikus szövettetőbe nyitható üvegablakokat integráltak. Nem csak elöl, de hátul az egyedi csomagtartó fedélnél is volt egy mozgatható ablak, így anatómiájában a tető egy hagyományos autóéra hajazott. Ezzel szemben mégis simán elrakta a tetőt egy masszív elektromos szerkezet a csomagtartóba, aminek az automatikus kalaptartója alkalmazkodott a körülményekhez. Az autót meghagyták teljes értékű négyülésesnek és szép is a sziluettje tető nélkül, csak a csomagtartóból tűnik el néhány liter nyitott állásban – 304 literből 148 marad.
A tető belső részére hangulatvilágítást szereltek, így akkor is kellő fény jut az utastérbe, amikor nem süt a nap. Ezzel egy kicsit javítottak az amúgy nem valami nagy Polo térérzetén. Kívülről is sokat dolgoztak az autón, változott az első és hátsó lökhárító, a hátsó sárvédőívek és az ajtók is. Az autó karakterét kicsit agresszívabra rajzolták, bár GTI révén alapból is egy fickós autó benyomását keltette a Polo. Hangsúlyosabb légbeömlőkkel javították a hűtést és bár erről keveset írnak, de látszólag a futóművet is kiszélesítették kicsit.
A technikáról sincs sok említés, de ebben a generációban még az Audi által fejlesztett 1,8 literes, 20 szelepes turbómotor dol-gozott. A Volkswagen posztja szerint a koncepcióhoz használt autóban a motorcsalád 150 lóerős változatát vették elő, ami 200 Nm nyomatékot produkál már 1950-es fordulattól. A háromajtós Polo jól mozgott ezzel a rendszerrel, 8,2 másodperc alatt futotta a 0-100-as sprintet és bőven 200 km/h felett volt a végsebessége. Voltak azonban különlegesebb kivitelek, amikben 180 lóerőt és 235 lóerőt kínált a motor, így a szűk 1100 kilós autó gyorsulása 7,5 másodpercre javult.
A kabrió Polo GTI végül sosem került gyártásba, aminek egyfelől pénzügyi okai lehettek, másfelől két évvel később befutott a széria ötödik generációja. Ettől függetlenül egy érdekes darabkája a Volkswagen történetének és nem véletlenül vették elő éppen most: hiszen 50 éves a Polo széria. Hat generációt illetve számos különleges kiadást élt meg és hiába fogynak egyre kevésbé a kisautók, a Volkswagen egyelőre kitart mellette – legalábbis Európán kívül.