1. Hírek
  2. A 2000-es években a Volkswagen csinálta meg a legkirályabb cica-kabriót
Újdonság a Volkswagentől

A 2000-es években a Volkswagen csinálta meg a legkirályabb cica-kabriót

...mégis elfelejtették

cicakabrio Open Corner

    A 2000-es években sok gyártónak voltak apró kabriói, amik jellemzően jól fogytak. Aztán a kisautók lassú de biztos kopásával ezek is eltűntek a piacról, több ígéretes koncepció végül meg sem született. Ilyen volt a Volkswagen 2007-es Polo GTI Cabrio kon-cepciója, ami nem csak egy volt a sok közül. Különleges megoldásokkal operáló tetőszerkezetet kapott, amit az egyik utolsó mozzanataként a Karmann karosszériaépítő vállalat tervezett – aztán 2010-ben lehúzták a rolót.
    Ami igazán különlegessé teszi a Polo Cabriót, hogy a klasszikus szövettetőbe nyitható üvegablakokat integráltak. Nem csak elöl, de hátul az egyedi csomagtartó fedélnél is volt egy mozgatható ablak, így anatómiájában a tető egy hagyományos autóéra hajazott. Ezzel szemben mégis simán elrakta a tetőt egy masszív elektromos szerkezet a csomagtartóba, aminek az automatikus kalaptartója alkalmazkodott a körülményekhez. Az autót meghagyták teljes értékű négyülésesnek és szép is a sziluettje tető nélkül, csak a csomagtartóból tűnik el néhány liter nyitott állásban – 304 literből 148 marad.
    A tető belső részére hangulatvilágítást szereltek, így akkor is kellő fény jut az utastérbe, amikor nem süt a nap. Ezzel egy kicsit javítottak az amúgy nem valami nagy Polo térérzetén. Kívülről is sokat dolgoztak az autón, változott az első és hátsó lökhárító, a hátsó sárvédőívek és az ajtók is. Az autó karakterét kicsit agresszívabra rajzolták, bár GTI révén alapból is egy fickós autó benyomását keltette a Polo. Hangsúlyosabb légbeömlőkkel javították a hűtést és bár erről keveset írnak, de látszólag a futóművet is kiszélesítették kicsit.

    A technikáról sincs sok említés, de ebben a generációban még az Audi által fejlesztett 1,8 literes, 20 szelepes turbómotor dol-gozott. A Volkswagen posztja szerint a koncepcióhoz használt autóban a motorcsalád 150 lóerős változatát vették elő, ami 200 Nm nyomatékot produkál már 1950-es fordulattól. A háromajtós Polo jól mozgott ezzel a rendszerrel, 8,2 másodperc alatt futotta a 0-100-as sprintet és bőven 200 km/h felett volt a végsebessége. Voltak azonban különlegesebb kivitelek, amikben 180 lóerőt és 235 lóerőt kínált a motor, így a szűk 1100 kilós autó gyorsulása 7,5 másodpercre javult.

    A kabrió Polo GTI végül sosem került gyártásba, aminek egyfelől pénzügyi okai lehettek, másfelől két évvel később befutott a széria ötödik generációja. Ettől függetlenül egy érdekes darabkája a Volkswagen történetének és nem véletlenül vették elő éppen most: hiszen 50 éves a Polo széria. Hat generációt illetve számos különleges kiadást élt meg és hiába fogynak egyre kevésbé a kisautók, a Volkswagen egyelőre kitart mellette – legalábbis Európán kívül.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.