Akár az AK-47-estől is megvéd a páncélozott Golf GTI
Magas szintű védelemmel vértezték fel a Volkswagen Golf GTI-t Dél-Afrikában.
Végre egy fürge páncélozott autót is választhatnak a biztonsági szektorban: magas szintű védelemmel vértez-ték fel a Volkswagen Golf GTI-t Dél-Afrikában.
A közismerten strapabíró AK-47-es gépkarabély lövedékével szemben is véd a Volkswagen Golf GTI, pontosab-ban azon példányai, amiket az SVI Engineering fejlesztett ki. A cég immár 20 éve foglalkozik páncélozott autók é-pítésével, mely 2004 óta piacvezetőként látja el Dél-Afrika biztonsági szolgálatait és kormányzati szerveit külön-féle gyors bevetési egységekkel.
Egyértelműen kilóg a sorból az SVI AK47 Golf 8 GTI, mivel a legtöbb esetben méretes szedánokra és SUV-kra bíznak ilyen feladatot. Ami azonban a kompakt ferdehátú mellett szól, hogy sokkal fürgébb: ez a 2,0 literes, négy-hengeres benzinmotornak köszönhető, ami 245 lóerős teljesítményt és 370 Nm-es nyomatékot ad le az első ten-gelyre. Összkerékhajtással is elérhető a páncélozott Golf: az R változat esetében 320 lóerőről és 400 Nm-ről be-szélhetünk. Ugyanakkor a páncélozás 340 kilogrammnyi többletsúlyt jelent, például a gyorsulás rovására: a gyári adatok szerint a 8-as Golf GTI 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, míg az összkerékhajtású kivitelnek 4,7 mp-re van szüksége – a két modellvariáns között lényegi különbség, hogy az előbbit hatfokozatú kézi, az utóbbit pedig hétsebességes DSG-váltóval szerelik.
Hogy mit is kapunk 340 kilóért? A B4+ besorolású védelem alappilléreit az utascellát körülvevő, 3,5 mm-es vas-tagságú acélbevonat és a golyóálló üvegek jelentik. Az üvegfelületek egy 300 mm-es területen akár négy, AK-47-esből kilőtt (7,62 x 39 mm-es) lövedéknek is képesek ellenállni – ennek okait nem kell magyarázni, viszont csak a vezetőoldali ablakot lehet leengedni, azt is csak félig. Emellett a hátsó üléssor mögé egy páncélozott válaszfalat helyeztek be, így a csomagtérajtót nem kellett páncélozni. A költség- és súlyhatékony megoldást egy kamera egé-szíti ki, amely a képet adja digitális visszapillantó tükörhöz. A motortérben is a legkritikusabb alkatrészek kaptak védelmet az első sárvédők mögé beépített páncélzattal, valamint az akkumulátort körülvevő, golyóálló borítással.
Az SVI Engineering körülbelül három hónap alatt végez egy Volkswagen Golf páncélozásával, amit 649 500 randért vállalnak, ami a mostani árfolyamon csaknem 13 millió forintnak felel meg; az árban sem az áfa, sem pe-dig az autó ára nincs benne. Dél-Afrikában a Golf GTI-ért 804 ezer randot (kb. 16 millió forintot), az R-ért pedig 957 800 randot (kb. 19 millió forintot) kérnek el – vagyis körülbelül 30 millió forintot kell fizetnie annak, aki egy páncé-lozott Golffal tenné biztonságosabbá a hétköznapjait.