Az e-autók piacát is uralja otthon a Volkswagen Csoport
A versenytársakat messze megelőzve a Volkswagen Csoport vezeti az elektromos autók első félévi eladási rangsorát Németországban

A Volkswagen Csoport az első fél évben az egy évvel korábbi 32 százalékról 46 százalékra növelte piaci részesedését a német-országi elektromos autók piacán, messze megelőzve ezzel a konkurens cégeket. A rangsorban a második helyen a BMW végzett 11 százalékkal, leányvállalataival, a Minivel és a Rolls-Royce-szal együtt. A Tesla, amely egy évvel ezelőtt még a második helyen állt a rangsorban akkor közel 12 százalékkal, most 3,6 százalékos piaci részesedéssel a nyolcadik helyre esett vissza.
A Volkswagen régóta uralja a teljes német autópiacot, jellemzően az eladások mintegy 40 százalékát adja, de a wolfsburgi kon-szernnek nehezen sikerült megvetnie a lábát az elektromos autók piacán – eddig, de most már a márkarangsorában az első öt helyből a Volkswagen Csoport márkái négyet foglalnak el.
A modellek rangsorában az VW ID.7-essel az élen a Volkswagen csoport márkáinak a modelljei állnak az első hat helyen. A BMW X1 a hetedik helyen áll, míg a hosszú ideig listavezető Tesla Y modell a kilencedik helyre szorult vissza.