Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Az ID.Buzznak is helye van a sportosság és dinamizmus jegyében született GTX szériában
2024.03.25.
Újdonság a Volkswagentől

Az ID.Buzznak is helye van a sportosság és dinamizmus jegyében született GTX szériában

Mert a világnak szüksége van egy sportos és erős elektromos kisbuszra!

idbuzzgtx

    Az ID. Buzz a Volkswagen villanyautó felhozatalának talán legszerethetőbb tagja, de nem csak azért, mert bra-vúrosan idézi meg és ülteti át a modern korba a legendás T1-es Transporter néhány jellegzetes dizájnelemét. Az ID.Buzz egy nyugodt, kellemes hangulatú, karakteres kisbusz, ami nem az aszfaltszaggató lóerőkről és a nyaktörő kanyartempóról, hanem az utazás öröméről szól. A Volkswagen úgy érezte, az ID.Buzznak is helye van a sportos-ság és dinamizmus jegyében született GTX szériában, melynek több tagjával is már megismerkedtünk.

    Az ID.Buzz GTX egy az egyben az ID.7 GTX Tourer elektromos hajtásláncát kapta: elöl a 109 lóerős "AKA150"- kódnevű villanymotor, míg hátul az "APP550" nevű társa teljesít szolgálatot a maga 286 lóerejével. Az összteljesít-mény így 340 lóerő, mely körülbelül 6,5 másodperces százas sprinthez elegendő.
    Az erővel párhuzamosan a vontatási kapacitás is növekedett: a normál tengelytávú ID. Buzz GTX-el 1,8 tonnát vonszolhatunk magunk után, míg a hosszított változattal 1600 kg-ot. A Volkswagen szerint így már ideálisak a fel-tételek csónakok, motoros utánfutók vagy lószállítók mozgatásához.

    Ami az akkumulátort illeti, az alap változatba egy nettó 79 kWh-s kerül, míg a hosszított verzió nettó 86 kWh-s tömböt kap.

    Az ID.3 GTX-hez és az ID.7 GTX Tourerhez hasonlóan az ID. Buzz GTX is megkapta a szériára jellemző dizájnele-meket. Adott a fényesfekete betétekkel szabdalt feltűnő vörös szín, az itt-ott feltűnő légterelők, valamint visszakö-szön a méhkaptárra emlékeztető hűtőrács is.
    A modell 19 colos Venlo felnikkel érkezik, de opciósan akár 21 colos kerekeket is kérhetünk. Az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók a széria felszereltség részei.

    A változtatások kétségtelenül egy agresszívebb, sportosabb autó benyomását keltik. El kell ismerni, hogy va-gány, mutatós külsőt kapott az ID. Buzz GTX. Az egész dizájnban van valami gyorsvonatokra emlékeztető dinamiz-mus, ami egyáltalán nem áll rosszul neki.
    A legszembetűnőbb változás a beltérben, hogy szinte minden fekete, vagy legalábbis nagyon sötét szürke. Hogy azért mégse legyen annyira lélektelen a hangulat, itt-ott szürke fémbetétek, és a GTX szériára jellemző piros varrás töri meg a monotonitást. Az alap ID. Buzz vidám, világos belsejének nyoma sincs - igaz, nem is illett volna a GTX vonal jegyeihez.
    Az elülső ülések nem csak elektromosan állíthatóak, de memória funkciót is kaptak. A hangsúlyos piros varrás itt is szembetűnő, csak úgy, mint az érintőgombos kormányon. A dizájnt még itt-ott feltűnő GTX feliratokkal igye-keztek feldobni.
    Az ID.Buzz GTX beltere többféle konfigurációban is kérhető: az alap változat öt (2/3) és hatszemélyes (2/2/2) lehet, míg a hosszított tengelytávú verzió az előzőek mellett hétszemélyes kivitelben (2/3/2) is létezik. A raktér kis-buszhoz méltóan tekintélyes: az ötszemélyes kivitelek 1120 liter csomagot képesek befogadni, de ezt az ülések le-hajtásával egészen 2123 literig növelhetjük. A hosszított ID. Buzz GTX ennél is többet tudd: itt 1340 és 2469 literes lehet a raktér. Amennyiben mind a három üléssort használni akarjuk, 306 liter a fennmaradó hely.
    A GTX széria egyik nagy dobás a teljesen megújult infotainment rendszer, melyet szoftveres és hardveres olda-lon is alaposan rendbeszedtek. A Volkswagen ígérete szerint sokkal logikusabb felépítésű, átláthatóbb menürend-szerben kutathatunk majd az opciók után, de maga a kijelző is változik: az eddigi 12 colos egységet egy 12,9 colos váltja. Szintén újítás, hogy a klímapanel érintőgombjai saját megvilágítást kaptak.
    Az ID. Buzz GTX-ben is elérhetőek a többi GTX modell funkciói, így adott a Chat GPT integrációt is tartalmazó "IDA" nevű fedélzeti asszisztens, melynek már kérdéseket is feltehetünk, a Wellness funkció előre beprogramozott üzemmódjai pedig segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up).

   A cég ígérete szerint az ID. Buzz GTX hosszabb és rövidebb változata egyaránt még idén megérkezik, az előren-delések pedig nyáron kezdődnek.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.