Egy életérzés, amely generációkat köt össze
Több mint 400 Volkswagen Transporter vett részt az ausztriai Bulli-fesztiválon

Több mint 400 Volkswagen Transporter vett részt az ausztriai Bulli-fesztiválon, amelyet a modell 75. évfordulója alkalmából szerveztek.
Minden talpalatnyi hely elkelt a különleges Volkswagen Transporter Type 1-es 75 éves évfordulójára nemrég szervezett ese-mény alkalmából. A nagy érdeklődést jól jelzi, hogy várólista alakult ki a Salzburgringen rendezett programra. A nagyszabású ta-lálkozóra a Vezess is meghívást kapott, így felkutathattuk a legkülönlegesebb és legérdekesebb Bullikat.
A modell gondolata már az 1930-as években felvetődött. Ferdinand Porsche a Bogár tervezési fázisában felvetette egy áru-szállító gondolatát. Az 1940-es évek elején aztán szabadalmaztatták azt a csővázas alvázkeretet, amely előrevetítette a későbbi Transporter szerkezetét. A projekt azonban akkor kapta meg az „isteni szikrát”, amikor egy bizonyos Ben Pon holland kereskedő a VW-gyárban lévő Plattenwagen kapcsán megrajzolta a Bulli ősét egy jegyzetfüzetben. Ez a bizonyos 1947. március 23-án kelt vázlat aztán beindította a folyamatokat. Két prototípus is készült, végül a másodikat 1949. november 12-én mutatták be a sajtó-nak. A kis Bulli sorozatgyártása pedig 1950. március 8-án indult el.
Az immáron hét generáció óta készülő modell történetéről korábban már beszámoltunk. Ezúttal a fesztivál öt legérdekesebb példányára fókuszálunk, kiemelve őket abból a színes Bulli-forgatagból, ami végig jellemezte a rendezvény három napját. Rögtön az elején leszögeznénk: ez nem nosztalgiatalálkozó, nem is kültéri múzeumi rendezvény. A Salzburgringre a többség működőké-pes, féltve őrzött és használatban lévő Transportereket hozott ki. Akár ottalvós jegyet is kérhettek a résztvevők, azaz kempingez-hettek is a kiállítani kívánt járműben.