Egy klasszikus Volkswagen, ami nagyon hiányzik itthonról
Az új Lavida Pro sok magyar család álma lehetne

Megint egy nagybetűs hétköznapi modellt dob piacra a Volkswagen, a kis kerekű és korlátozott erejű négyajtós Volkswagennél aligha kell több.
Régi szereplője a kínai piacnak a Lavida, az alsó-középkategóriás négyajtós 2008 óta szerves része az ottani kínálatnak. Jelen-leg háromféle változat is elérhető, méghozzá mesés áron. A Lavida XR (más piacokon Volkswagen Virtus) 3,5 milliós árával kife-jezetten a fiataloknak szól, a Passat B7-re hajazó második nemzedék ötmilliós áron csábít, noha a kifutó harmadik generáció alig négymilliót kóstál.
A negyedik Lavidáva is elkészült a Volkswagen, amiről szokásos módon a kínai minisztérium honlapján jelentek meg fotók. A Pro utónevű változat hozza a kötelező volkswagenes megjelenést, de az olcsósága így is szembetűnő. Az illesztési hézagok és a 15-16 colos felnik beárazzák az újdonságot, de ezekkel bőven együtt lehet élni, az átlagos vásárlót nem ezek a tulajdonságok iz-gatják. Ennél fontosabb a méret, a 4,72 méteres hosszúság jól elosztható az utastér és a csomagtartó között, a Lavida egy négy-fős család számára elengedő teret kínál.
A leendő vásárlók nem fognak eltévedni a motorválaszték erdejében, ugyanis csak egyféle opció létezik. Az 1,5 TSI egészen visszafogott formában mutatkozik, a teljesítmény 109 lóerő, amihez 1790 kilós tömeg társul, a váltó hétfokozatú duplakuplun-gos. Nürburgringi rekord nem várható, de normális közlekedésre elég ekkora teljesítmény. Az árat még nem közölték, de várható-an bőven tízmillió alatt marad, ami óriási vétel Magyarországról nézve.