Egyeztetések folynak kínai befektetőkkel...
Felkészül SAIC, FAW, JAC...

A Volkswagen vezérigazgatója megerősítette, hogy a cég kínai vegyesvállalati partnereivel (SAIC, FAW, JAC) egyeztetéseket folytat németországi gyáraik esetleges befektetéseiről. Bár konkrét döntések még nem születtek, a kínai érdeklődés megnyithatja az utat a VW költségcsökkentési törekvései előtt.
Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója megerősítette, hogy a vállalat tárgyalásokat folytat kínai vegyesvállalati partnereivel a németországi gyáraikba történő befektetésekről. Bár konkrét döntések még nem születtek, Blume hangsúlyozta, hogy pozitívumként értékeli a kínai cégek európai beruházási szándékait.
A Volkswagen jelenleg két németországi üzemének, a drezdai és az osnabrücki gyárnak a jövőjét vizsgálja költségcsökkentési célból. A drezdai gyárban, ahol jelenleg az elektromos ID.3 készül, 2025-ben leáll a termelés. Az osnabrücki üzemben, amely a T-Roc Cabriolet gyártásáért felel, a termelés várhatóan 2027-ben ér véget.
A Volkswagen nyitott arra, hogy az osnabrücki gyárat kínai befektetők számára értékesítse, ami költséghatékonyabb megoldás lehetne, mint az üzem teljes bezárása. A gyár dolgozóinak képviselete is támogatóan nyilatkozott, amennyiben a termelés továb-bra is a Volkswagen szabványai szerint, a VW logó alatt zajlik.
A kínai elektromosjármű-gyártók számára egy európai gyártókapacitás kiépítése stratégiai előnyt jelentene, mivel elkerülhetik az Európai Unió által kivetett vámokat a Kínából importált elektromos autókra. Ugyanakkor ez a lépés fokozná az európai autó-gyártókra nehezedő versenyt, és politikai érzékenységet is kiválthatna, mivel a Volkswagen a német ipar egyik szimbóluma – számolt be róla az Automotive News.