1. Hírek
  2. Flottás aszfaltszaggató a legszebb Volkswagenből
Újdonság a Volkswagentől

Flottás aszfaltszaggató a legszebb Volkswagenből

Talán nincs is vonzóbb a Volkswagen-palettán az Arteonnál...

aszfaltszaggató Open Corner

    A 2017-ben piacra lépett és 2020-ban modellfrissített ötajtós sportlimuzin legerősebb, R változata 320 lóerős motorral és izgal-mas megjelenéssel.
- Mit tud?
Csodálatot kiváltani a formájával, villámgyorsan autózni és még a fenekét is képes riszálni.
- Mibe kerül?
18,66 millió forintról indul az Arteon listaára, az R változat 25,7 millió forintról startol, a tesztautó a beikszelhető kedvezménnyel 29,5 millió forintba kerül.
- Kinek jó?
Aki izgalmasabb céges autót szeretne egy Passatnál.

    Ez a legaudisabb Volkswagen. Ha a vonásain végignézünk, találunk benne az A4-ből, A5-ből, A6-ból és még a TT-ből is egy adaggal. De nevének eleje, az Art tökéletesen illik rá, ez egy művészi forma, tekintve, hogy hova készült a modell. Üzleti szedán, akarom mondani csapotthátú ennyire talán még sosem volt sportautósan szexi, mint az Arteon.

    Arányaiban látszik a prémium műszaki alapok hiánya. Rövid orr, irdatlanul hosszú kabin, hosszan elnyúló far, ez a forma hossz-motoros alapokért kiált. De az MQB platform az alapja, így maradt a keresztmotor és az R esetében 2838 milliméter hosszú ten-gelytáv. Kerékívei beleharapnak a géptető szélébe, a lámpákat összefűzték a hűtőmaszkkal, az egésznek az oldalára pedig pen-gével rántottak övvonalat. Négy darab tisztességes és valódi kidörgő feszít a hátulján, ahol szolid légterelőél figyel a csomagtér-ajtón, meg egy beszédes R betű. Speckó kék fényezésével vibrál a forgalomban és azonnal látszik rajta, hogy ez nem a területi ve-zető Arteonja. 20 colos, irgalmatlanul vékony peremes gumijaival minden parkolás aggódással teli, de cserébe annyira vékonyak a küllők, hogy a világoskék féknyergek világítanak rajtuk keresztül.
    Minden külső izgalom elmúlik, ahogy felnyitjuk az Arteon keret nélküli ajtajait. Sivár volkswagenes formavilág fogad, bármelyik Passat is lehetne a sok közül, persze van, akinek a megszokott németes rend a fontos, és pontosan ez az, amit egy Volkswagen-től elvár, bármennyire funky kívülről. Minden fekete vagy sötétszürke, ami egy sportos autónál rendben van, ha tényleg sportos.
    Az Arteon R-ben azért van pár specifikus elem, ami jól áll neki. Az egyik ilyen a formázott, perforált bőrrel bevont sportkormány a szolid R emblémájával. A másik az első ülések, amik egybe fejtámlásak, vagyis ez a része nem állítható, viszont kárpótol az oldaltámasz, az állítható deréktámasz és az ülőlap dőlésszögének állíthatósága.

    Egy 12,3 colos kijelző néz felém a kormányon keresztül, amin a grafika nagyon egyszerű, letisztult, kicsit még változtatható is. A központi 9,2 colos multimédia már izgalmasabb, főként a kép élessége, a grafika és a kezelhetőség miatt. Üveglapos, szóval hozzáérni is egész jó és a szoftver kiválóan fut. Vezeték nélkül tudja a CarPlay-t és az Android Autót, de a saját navigációja sem rossz.

    Van mélysége és magassága a Harman/Kardon hifirendszer hangzásának, ez nem térdel le egy mozgalmasabb drum ’n’ bass-nek, és Lenny Kravitz is tisztán szól rajta, így megéri a pénzét. Klímakonzolja érintős, de a 40 fokos melegben is tökéletesen tem-perált a rendszer.

    563 literes rakteret tár fel a csomagtér ajtaja, ami alapáron nem motoros, és egy ekkora fedelet már nem egy álom kézzel moz-gatni, pláne, ha csomagokat is cipelsz. A padló alatt van egy kisebb tárolórész, de nem sok, pláne, ha pótkereket is kérünk bele. 
    Minden Arteon a Volkswagen moduláris építőkészletéből dolgozik, az MQB keresztmotoros felépítést jelent, amiben Haldex-rendszerű összkerékhajtás is elfér. Kétliteres dízel- és benzinmotorokkal készül az Arteon, de cikkünk megjelenésekor csak "Shooting Break", vagyis csinos kombi karosszériával érhető el. A benzines motorok 190 és 280 lóerős verziókban rendelhetők, a TDI 150 és 193 lóerővel, utóbbi 4Motion összkerékhajtást is kap.

    Az ötajtósnál és a Shooting Breaknél is az R a csúcsmodell 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral, ami 320 lóerőt és 420 Nm nyomatékot teljesít. Haldex-rendszerű összkerékhajtás jár hozzá, vagyis elektronikusan vezérelt, tapadástól függően irányítja a nyomatékot a tengelyek között. A többi változathoz nem érhető el az R okos hátsó differenciálműve, ami oldalanként kuplungtár-csákkal vezérli a nyomatékot.

    Ezzel a nyomatékvektor-szabályzás nem csak a stabilitás miatt vezényelheti az erőt oldalanként, de a sportosabb hatás kedvé-ért az ívkülső hátsó keréknek adhat több erőt, pár pillanat erejéig közel 100%-ot is. Hétfokozatú DSG-váltója olajban futó kuplung-tárcsákat használ, a kormány mögötti fülekkel pedig kézzel is válthatunk fokozatokat.
Flottás aszfaltszaggató a legszebb Volkswagenből 54

    Max. 270-nel képes menni, szédületesen gyorsul, 590 literes a csomagtere és még kényelmes is. Elvárható, hogy még izgal-mas…

    Az IQ.Light fényszórók felárasak, de megérik a pénzüket

    Keret nélküliek az ablakok, ezért lehet ilyen szép az ablakvonal

    Arteon R-t jelenleg legolcsóbban 25,7 millió forintért lehet hazavinni. 18-as felnik helyett a 20 colos szett 670 000 forint, a Lapiz kék metálfényezés 350 000 forint, az Ergo Comfort első ülések pedig 720 000 forintos pluszköltséget jelentenek. A LED-mátrix fényszórók 600 000 forintba fájnak, a nagyobb multimédia és a Harman/Kardon hifi összesen 1,4 millió forint pluszt jelent, ha a 250 km/h-s csúcssebességet 270-re szeretnénk növelni, az 647 000 forintba kerül.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.