1. Hírek
  2. Itthon is találni gyönyörű használt Volkswagen Bogarat
Újdonság a Volkswagentől

Itthon is találni gyönyörű használt Volkswagen Bogarat

Nem olcsó hobbi és sok munka van vele, de az idős autókban rengeteg örömet lelhetünk

beautykafer Open Corner

    A veteránautózás egyik klasszikusa a Volkswagen Bogár, melynek minősége, megbízhatósága, megfizethetősége a klasszikus formával és a jellegzetes hanggal idővel legendává nemesítette. 
   Megbízhatósága, olcsósága, egyszerű szervizelése és a kisebb-nagyobb tökéletesítésekkel folyamatosnak mondható termék-fejlesztés gyorsan világsikerré tette az eredendően régimódi autót. 1971-ben, a legjobb évben 1 291 612 darab készült az olcsó népautóból. Németországban már 1978-ban befejeződött a gyártás, de Mexikóban csak 2003-ban álltak le a szalagok.

    21 529 464 példánnyal a bogárhátú Volkswagen a világ legsikeresebb autótípusa a gyakorlatilag egygenerációs autók között.

A bemutatott példány gazdája idén tavasszal jutott hozzá a lassan 14 éve, de akkor igen alaposan felújított autóhoz. A felújítás-hoz levették a karosszériát az alvázról és kiszerelték a motort. A léghűtéses Volkswageneket jól ismerő szakember végezte a munkát, a bő egy évtizede felújított autó karosszériája, belső tere és alváza máig remek állapotban van. A motor szépen járt, a váltóval sem volt gond, de a több mint egy évtizednyi állás és igen sporadikus használat nem múlt el nyomtalanul.

Eleinte az autó véletlenszerűen megállt időnként, amin többek között a gyertyakábelek, az osztófedél és a gyújtógyertyák cseréjé-vel sikerült úrrá lenni. 55 évet átvészeltni Közép-Európában, nem kis teljesítmény...

    Nagyon sokáig az autózás a legtehetősebbek kiváltsága volt. A korabeli  Németország vezetése az 1930-as évek első felében döntött úgy, hogy az alattvalók által megfizethető személyautó gyártására igényel terveket. A tervet megvalósító új autó alapkon-strukciója a magyar származású Barényi Bélához köthető, akit a Mercedes-Benznél megvalósított biztonsági, összecsukló kor-mányoszlopról és a szintén életmentő, gyűrődőzónákkal körülvett, merev utasterű autó elvéről ismer a világ.

    Barényi már a húszas évek második felében tervezett egy farmotoros, léghűtéses boxermotoros népautót, a Bogáréval szinte megegyező formával és felépítéssel. Később egy éveken át tartó perben igazolta, hogy a későbbi VW Bogár koncepciója az ő fe-jében hamarabb megszületett, mint Ferdinand Porschénél, aki 1934-ben adta be a Birodalmi Közlekedési Minisztériumhoz egy népautó dokumentációját, amit az akkori propagandagépezet el is nevezett KdF-kocsinak (Kraft durch Freude – Erő az öröm révén). Nem dőlt el a bíróságon, hogy Porsche ismerte-e Barényi terveit, mindenesetre Barényi Béla nagyságát jelzi, hogy a joge-rősen megnyert perben 1 német márkás, jelképes kártérítést kért.

    1945 decemberének legvégén kezdődött a Volkswagen Bogár sorozatgyártása. A gyártás viszonylag hamar újjáéledt, mert a lebombázott üzemben jelentős részben épségben maradtak a szerszámok. A náci terheltségű KdF-autót a Németországot meg-szálló csapatok keresztelték át Volkswagenre, átvéve a gyár nevét.

    A későbbi Käfer, a Volkswagen Typ 1 volt a márka egyes típusa, amelyből többek között a Typ 14 kódjelű VW Karmann-Ghia ku-pé és kabrió is leszármazott. A Transporter őse, a Typ 2 a kettes típus. A Typ 3 a Passat elődje volt, a Volkswagen 1500 limuzin és Variant, a hátsó csomagtérpadló alá bepréselt, alacsonyabbra épített farmotorral.

    Egykor a New York Times szerzője galacsinhajtó bogárnak nevezte a bogárhátú Volkswagent, ami német eredetiben (Mistkäfer) trágyabogárnak hangzik. Bár a helyi nyelven a fél világ Bogárnak hívta az autót (Bug, Coccinelle, Käfer, Maggiolino), a gyári szóhasználatban sokáig tilos volt Bogarat emlegetni. A Volkswagen Typ 1 beceneve csak az 1970-es évek elejétől jelent meg a reklámokban.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.