Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Kevesen ismerik, de ezzel a kocsival lehet a legtöbbet spórolni
2024.11.30.
Újdonság a Volkswagentől

Kevesen ismerik, de ezzel a kocsival lehet a legtöbbet spórolni

A Volkswagen Lupo 3L az autóipar egyik különlegessége

lupo

    A Volkswagen Lupo 3L az autóipar egyik különlegessége, nevét a figyelemre méltó, 3 l/100 km-s fogyasztásáról kapta, ami még ma is rekord értéknek számít.
    Az 1998 és 2005 között gyártott Volkswagen kisautó, a Lupo legtakarékosabb, 1999-ben bemutatott változata egyfajta erőde-monstráció volt a gyártótól. Megmutatták, hogy képesek elérni a 3 l/100 km-es fogyasztást, méghozzá dízelmotorral! Az apró ko-csiban 1,2 literes dízelmotor dolgozott, robotizált váltóval. Különlegesség volt a magnézium ülésváz és kormánykerék, az alumí-nium ajtók, sárvédők és motorházfedél, a könnyített üvegek és a 0,29-re javított alaktényező.
    Közvetlen befecskendezéses turbódízel-motorját változó geometriájú turbó tölti. Az 1.2 literes TDI motor PD-rendszere (Pum-pe-Düse: adagoló porlasztó-elem) a közös nyomócsöves megoldásnál jóval magasabb, 2050 báros maximális nyomást állít elő.

A magasabb befecskendezési nyomás javítja a gázolaj porlasztását, ami tökéletesíti az égést, csökkentve a fogyasztást és növel-ve a teljesítményt. Ez a kilencvenes évek végén igen modern megoldásnak számított, ekkoriban még messze voltak az öntöltő hibridek, amelyek ma uralják az alacsony fogyasztású modellek piacát.

    Érdekes, hogy tényleg mindent a súlycsökkentés, és a takarékosság szolgálatába állítottak, néha ritkább, drága anyagok fel-használásával. Erre példa, hogy 2001 közepéig készült alumíniumötvözetekből és magnéziumból a csomagtérajtó, ami könnyebb az acélnál.

    Átmenetileg a lökhárító alatti ólomnehezékek javították a balanszot, hogy ne kelljen módosítani a fedelet, majd a 2001 második felétől gyártott autók átvették a többi Lupo acél csomagtérajtaját.

    Az apró autó teljesítménye 61 lóerő, a forgatónyomaték 140 Nm 1800 és 2400 között. A Lupo 3L PD TDI súlya 905 kilogramm.
    2001 nyarán indult hétnapos angliai túrára egy 12 tagú tesztcsapat, hogy új rekordot állítson fel a 100 kilométeren szabvány szerint átlagosan 2,99 liter gázolajat fogyasztó Volkswagen Lupo 3L-lel.Az angliai Brightonból a Dr. Shigeru Miyano vezette teszt-csapat a „háromliteres” Volkswagen Lupóval, hogy hét nap alatt 5600 kilométert tegyen meg, és új fogyasztási rekordot állítsanak fel a Guinness Rekordok Könyvében. A tesztútvonal érdekessége volt, hogy az 5600 kilométeres távon sokszor kanyargós útsza-kaszok és emelkedők nehezítették a tesztelők dolgát. A rekordkísérlet sikerült, a Lupo átlagosan 2.46 liter gázolajat fogyasztott.

A modellt kétszer is teszteltük a Vezessnél. Először, amikor megjelent még 2001-ben, új autóként, majd a közelmúltban átfogó bemutató cikkben foglalkoztunk vele, ahol a valós fogyasztási adatok is kiderültek az autóról: „Alföldi, sík utakon nyugodtan ve-zetve az autó valóban beéri 2,7 liter gázolajjal száz kilométeren. 130-as sztrádatempónál 3,9 litert eszik, 150-re gyorsítva is csak 4,2 literre emelkedik ez az érték.
    A csekély légellenállás (cw 0,29), a kiugró, 45 százalékos hatásfokú motor és a hosszú váltó-áttételezés eredője az elhanyagol-ható üzemanyagköltség. 120-nál ötödik fokozatban 2000, 160-nál is csupán 3000 a percenkénti fordulatszám.”
    Bár ma már modern hibridek és elektromos autók uralják ezt a szegmenst, a Lupo 3L öröksége a hatékonyság iránti elkötele-zettségben él tovább. Nem volt egyke az autó ugyanis a technikát a Volkswagen-csoporton belül az Audihoz is átemelték, így született meg az A2-esből is a három literes változat.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.