Kisebb teljesítménnyel tölt a Volkswagen új akkuja
Új akkupakkot kapott a Volkswagen ID.4 Pro

A német konszern a két típusnál az LG akkucelláiról CATL gyártmányra vált és ez azzal jár, hogy a maximális töltési teljesítmény 175-ről 135 kilowattra csökken.
Alapvetően nem hinnénk, hogy a CATL ne tudna ennél gyorsabban tölthető aksikat gyártani – sőt tudjuk, hogy tud –, de valószí-nűleg vagy az elérhető készletek, vagy az ár korlátozta be a Volkswagen opcióit.
A német autógyártó magyarázata szerint a változásra az ellátási lánc optimalizálása miatt került sor, hogy elkerüljék a fenna-kadásokat a kiszállításokban. A cég hangsúlyozza, hogy sem a nettó akkukapacitás, sem a 10-80-as töltési idő nem változott érdemben – utóbbit úgy érték el, hogy lassabban tölthető cellákhoz optimalizálták a töltési görbét, amely így nem szalad fel any-nyira, cserébe lassabban esik.
Ez így annyira azért nem hangzik hatalmas tragédiának, maximum akkor lesz érezhető a változás, ha alacsony töltöttségről és csak keveset töltenénk, mondjuk a hazaút utolsó pár száz kilométeréhez.
Az ID.4 esetében a változás átmeneti, a nyáron visszaáll majd a gyártás a régi akkupakkra, de a cseh testvér marad a CATL cel-lákon. Akik még a régi paraméterekkel rendelték a kocsikat azok – legalábbis Németországban – 1000 euró kártérítést kapnak a gyártótól.
Biró Balázs