LFP akkutól lesznek olcsóbbak a Volkswagen villanyautói jövőre
A Volkswagen a jövő évtől megkezdi a teljes elektromos palettája új platformra költöztetését

A 2026-ban érkező Volkswagen ID.2 lesz a német gyártó első MEB plus platformra építkező elektromos modellje, amelynek e-gyik legfőbb újítása az olcsóbb LFP akkumulátor alkalmazása lehet. A kisautót követően a nagyobb ID.3, ID.4, sőt akár az ID.7 modellek is megkapják az olcsóbb akku-kémiát – írja az Autocar Thomas Schäferre hivatkozva.
A Volkswagen a jövő évtől megkezdi a teljes elektromos palettája új platformra költöztetését, amely – számukra – új akkumu-látor-kémia alkalmazását is bevezeti. Az LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorok a költségek csökkentését vetítik előre.
Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója, az LFP cellák alkalmazása mellett azt is elárulta, hogy a "cell-to-pack" techno-lógiát is bevezetik, azaz az akkumulátor cellákat az akkupakkon belül nem rendezik majd külön modulokba, amely tovább egysze-rűsíti a gyártást és csökkenti a költségeket.
Az első LFP akkus Volkswagen az ID.2 lesz, amelynél az autó méretéből fakadóan is elvárják a vásárlók, hogy olcsóbb legyen a VW eddigi elektromos modelljeinél, így még a kisebb energiasűrűség ellenére is jó döntés az LFP akkumulátorok alkalmazása.
Az újdonságot követően a teljes palettát átállítják majd a MEB Plus platformra, így minden kategóriában megjelennek az LFP ak-kuk, kivéve a legnagyobb teljesítményű verzióknál, ahol marad az NMC kémia.
Az LFP akkumulátorokat a Volkswagen-csoport a németországi Salzgitterben lévő új akkumulátorgyára szállítja majd, ahol to-vább gyártják a jelenlegi generációs NMC-csomagokat is kisebb volumenben, egészen addig, amíg ki nem vonják ezeket.