Nagy átalakulás előtt a VW kínálat
Kevesebb típustól várnak több nyereséget a VW-nél

Elsőként az Arteontól szabadul meg a VW, de a többi típusból is kevesebb változat készül majd.
Nagyobb nyereséget szeretne a Volkswagen márkából a cégcsoport vezetése, ezért átszervezik a kínálatot, és ez-zel összefüggésben a gyártást is. A cél egyfelől 10 milliárd euró többlet nyereség 2026-ig, másrészt a jelenlegi 3 helyett 6,5% nyereség a teljes forgalomból. Ez elég komoly fejlődést feltételez, és a Volkswagen csoport vezetői azt is elmondták, hogy ezt hogyan szeretnék elérni. A legfontosabb lépés a kínálat drámai egyszerűsítése. Egy-részt eltűntetik a márka utolsó rétegmodelljét, az Arteont: a gyártás 2024-ben áll le végleg, és biztosan nem lesz közvetlen utód. Másrészt, és ez hozhatja az igazán nagy megtakarítást, a megmaradó modellekből is sokkal keve-sebb változat lesz, mint jelenleg.
Példaként azt említették, hogy az ID.7-hez 99%-kal kevesebb konfigurációs lehetőséget kínálnak, mint a jelenle-git megelőző, hetedik generációs Golfhoz. Magyarán egy-két felszereltségi szintet és hajtásváltozatot hagynának meg a tucatnyi lehetőségből egy-egy modell esetén. Így a meglevő modellek gyártási költségét is jelentősen csök-kenthetik.
Egy további módszer, amit bevetnek, a gyártás észszerűbb szervezése a teljes Volkswagen csoporton belül. Az azonos alapú modelleket igyekeznek minden esetben ugyanott készíteni, példaként a fejlesztés alatt álló 25 ezer eurós elektromos modellt említették, amelyet a VW, a Seat, a Cupra és a Skoda márkák számára is Spanyolország-ban gyártanak majd.
Várhatóan csökkenteni kell majd a Wolfsburgban működő központi gyár kapacitását, amely korábban közel évi egymillió autót állított elő. Elbocsátásokat azonban nem tervez a cég: az vezetés szerint a nyugdíjazással termé-szetes módon megszűnő munkahelyeknek köszönhetően nem lesz szükség leépítésekre.