1. Hírek
  2. Nem csak a munkaerőn spórolna a VW
Újdonság a Volkswagentől

Nem csak a munkaerőn spórolna a VW

Nincs könnyű helyzetben a nagymúltú gyártó

ktsgcsökk... Open Corner

    A Volkswagen körül most már hónapok óta zajlik a botrány. A vállalat háza tájáról először szeptemberben szivárgott ki a hír, miszerint tízezreket küldhet el a cég és akár németországi gyárakat i bezárhat. A vita azóta zajlik a Volkswagen költségcsökken-téséről.

    Szeptemberben, amikor a Volkswagen elbocsátási és gyárbezárási terve először merült fel, egy dolog biztossá vált, amit a gyártó már akkor elismert: a Volkswagennek csökkentenie kell költségeit németországi telephelyein, mert a márka csak így tud elegendő pénzt keresni a jövőbeni befektetésekhez. Azóta a szakszervezetekkel elsősorban arról zajlik a vita, hogy a munkaerő költségein kívül hol húzhatná össze a nadrágszíjat a VW.

    Kai Grünitz, az OEM műszaki fejlesztésért felelős vezetője az Automobilwoche című lapnak beszélt arról, hogy a VW hogyan kí-ván pénzt megtakarítani: először is 30-36 hónapra csökkentené az új modellek kifejlesztéséhez szükséges időt, sőt, a meglévő platformot használó új járműveknél az a cél, hogy még hamarabb elkészüljön a termék.

    Grünitz szerint, ha a VW ragaszkodik korábbi működési módjaihoz, és 4-5 évbe telne egy új autó forgalomba hozatala, akkor az már akkor elavult lenne, mikor forgalomba kerül.
    A fejlesztés felgyorsítását megkönnyíti a kevesebb valós teszt elvégzése. A Volkswagen 40 százalékkal kevesebb prototípust épített 2024-ben, a tesztelést amennyire lehetséges, a virtuális térbe helyezi a vállalat. A wolfsburgi székhelyű autógyár több pró-bapadi és virtuális tesztet végez, hogy kompenzálja a fizikai tesztjárművek számának csökkenését.

„Mostantól a teljes fejlesztési láncot lefuttathatjuk egy digitális prototípussal, lerövidítve a termékfejlesztési folyamatot és csökkentve a költségeket a tesztelési mélység feláldozása nélkül” – fogalmazott Grünitz.
    Egyebek mellett a Volkswagen azt is el akarja kerülni, hogy felesleges funkciókkal lássa el autóit. Grünitz szerint a prioritást a hasznos funkciókra helyezik, amelyek valódi értéket kínálnak. Ehhez meghallgatják a vásárlók igényeit is, hogy azt kínálhassák, amit valójában akarnak. Ezek az intézkedések megmenthetik munkahelyek ezreit, és segítenek elkerülni az üzemek bezárását? Ezt túl korai lenne megmondani, de mindenesetre a költségcsökkentés ezen iránya vélhetően jobban tetszik a dolgozóknak.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.