Teljesítette a 2020-as európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat a Volkswagen Személyautók márka
A Volkswagen a személyautók terén az előzetes számadatok alapján a 2020-as évre kitűzött ambiciózus európai CO2-kibocsátási flottacélokat sikerrel teljesítette és a törvényileg megadottnál kb. 6 millió grammal kevesebb szén-dioxidot bocsájtott ki. Az új személyautók flottája az Európai Unióban 92 g/km átlagos CO2-kibocsátási értéket ért el – a törvényileg meghatározott cél a márka esetében 97 g/km volt. Így az előző évhez képest 22%-al csökkent a CO2-kibocsátás.
A vállalat 2020 és 2024 között több mint 11 milliárd eurót fektet az elektromobilitásba, a zwickaui és a drezdai gyárak után újabb üzemeket, például az emdenit és a chattanoogait (USA) is átalakítja, valamint 2025-ig húsz új teljesen elektromos modellt dob piacra. "Célunk, hogy a Volkswagen nevet a fenntartható mobilitás legvonzóbb márkájává fejlesszük. E törekvésünket következetesen folytatjuk a »Way to Zero« (úton a nulla felé) jegyében, és a jövőben még jobban felvillanyozzuk a márkát" - tette hozzá Brandstätter. A folyó üzleti évben a Volkswagen tovább bővíti a Moduláris Elektromos Hajtásláncú Padlólemezre (MEB) épülő kínálatát. Ennek keretében fokozatosan bevezetik majd a nemzetközi piacokon a teljesen elektromos ID.41, ID.4 GTX2, valamint ID.52 modelleket.
Az e-offenzíva rajtjával a Volkswagen az elmúlt évben minden eddiginél több, összesen 212 000 e-járművet szállított ki. Ezek között a teljesen elektromos járművek (BEV) aránya megháromszorozódott az előző évhez képest - a 134 000 járműből 56 000 darabot tett ki a teljesen elektromos ID.33. Az ID.3 számított a legnagyobb mennyiségben kiszállított akkumulátoros elektromos járműnek tavaly decemberben Finnországban, Szlovéniában és Norvégiában - Hollandiában pedig sorozatban három hónapon keresztül tartotta elsőségét. Svédországban 2020 decemberében az ID.3 bizonyult a legnagyobb példányban vásárolt személyautónak - hajtáslánctól függetlenül. Hollandiában és Németországban a Volkswagen márka a 2020-as teljes évet figyelembe véve is sikerrel ugrott az első helyre a teljesen elektromos járművek listájában - Németországban 23,8, míg Hollandiában 23 százalékos BEV-piacrésszel.