Teszt: Volkswagen ID.5 GTX
ID.5-len klasszikus?

A nemrég tesztelt példány csúcskivitel az ID családban, GTX. Érdemes persze tisztázni, hogy mi is az ID.5: az ID.4 az ID család SUV-ja, az ID.5 pedig ugyanaz, csak lekupésított tetővonallal. GTX-nek nevezték el, mert az X az összkerékhajtásra utal és a 299 lóerőre, amivel 6,3 másodperc alatt futja a százat, amit adaptív futóműrendszer segít.
Mindenki nagyra értékeli a Volkswagennél, az az ergonómiát, vagyis ahogy a kezelőszerveket kitalálták, átláthatóvá tették és a beülés utáni pillanatban "egyértelmű" az autó.
Tágasnak tágas, az tény, a csomagtartó 549 literes. Nagyon jó a vezetéstámogató rendszer, a sávtartás és a radaros tempomat is példás. Van olyan funkció is, ami lefékezi az autót, ha úgy érzi, túl közel vagyunk egy akadályhoz.
A teszt alatt megtett nagyjából 300 városi és országúti kilométeren 15,8 kWh-s fogyasztást produkált, vagyis bőven 400 kilométer feletti a hatótáv.
A fentiek alapján bátran állíthatjuk, hogy ez a Volkswagen egyik jövőbeli sikermodellje.