Visszatérhet a Volkswagen Touran és nem SUV-ként!
... és nem SUV-ként!

A Volkswagen belső körökben újra fontolóra vette egy elektromos családi egyterű fejlesztését, ami a korábbi Touran utódja le-hetne, válaszul az SUV-k uralmára.
A cél egy kisebb, praktikusabb és olcsóbb modell, mint az ID.Buzz. Ehhez régi koncepciókból (mint a Budd-e vagy Bullit) is me-rítenek, miközben új tolóajtón és ülésrendszeren dolgoznak.
A tervezett autó egyenes vonalakkal, magas tetővel és rövid túlnyúlásokkal érkezne, hogy minél tágasabb legyen a beltere – pont, mint a régi Touran.
Még nincs végleges döntés, de 2027–28 körül bemutathatják, MEB+ vagy SSP platformra épülhet, 60–80 kWh-s akkucsomag-gal érkezhet, és lehet, hogy a Touran nevet is újra előveszik.
A Volkswagen azt vizsgálja, lenne-e értelme újra családi egyterűt kínálni a jelenlegi SUV dominanciában, méghozzá elektromos hajtással. A lehetséges utód a Touran nyomdokaiba lépne – írta az Autocar.
A projekt még csak belső megbeszélések szintjén tart, de annyit már tudni, hogy elővették a régi koncepcióautókat – például a 2016-os Budd-e-t és a 2011-es Bullit – inspirációnak. A cél egy könnyű, megfizethető, családcentrikus modell, ami kisebb, egysze-rűbb és vélhetően olcsóbb, mint az ID.Buzz.
Az az érzésünk, a németek túlagyalták a Budd-e egyterű-tanulmány formatervét. Érdekes, de bár ne lenne az. Bár végső döntés még nincs, belsős források szerint a fejlesztők már dolgoznak egy új típusú tolóajtón és ülésrendszeren is. A formai irány főleg a nagy beltér miatt egy magas tetővonalú és rövid túlnyúlásokkal megrajzolt autó, pont, mint a Touran.
Az Autocar a cikk hátralevő részében találgat, szerintük a lehetséges modell az új MEB+ vagy SSP platformra épülhet és 60–80 kWh-s akkucsomag lehet bennük. A 2027–28 körüli bevezetés is a pakliban van, ahogy az is, hogy újra előkerül a Touran név – fő-leg, hogy a VW már korábban jelezte: az új elektromos típusainak inkább hagyományos típusneveket adna, nem ID-számokat.