1. Hírek
  2. Volkswagen vezér: Ez nem kívánságműsor!
Újdonság a Volkswagentől

Volkswagen vezér: Ez nem kívánságműsor!

Nem közeledtek az álláspontok a menedzsment és a szakszervezet vitájában

nem kívánságműsor Open Corner

    Nem közeledtek az álláspontok a menedzsment és a szakszervezet vitájában, így hétfőtől még nagyobb sztrájk lesz, mint az első héten volt. Oliver Blume és a cég pénzügyi igazgatója is nyilatkoztak és úgy tűnik, nem engednek.

    A Volkswagen Csoport kilenc német gyárában volt a héten sztrájk – csak egy telephely maradt ki. Ám most első körben napon-ta csupán 2-2 órára szüntették be a munkát. Állítólag 100.000 munkavállaló vett részt a megmozdulásban. A legfrissebb hírek szerint azonban, mivel a menedzsment nem hátrál meg, a szakszervezet bekeményít. Hétfőtől napi négyórás figyelmeztetősztráj-kot hirdettek – írja az Automobilwoche.

    Eközben a felek a tárgyalások negyedik körére készülnek, amely szintén hétfőn kezdődik Wolfsburgban. A vállalat vezetése továbbra is a fizetések csökkentését és 2-3 üzem bezárását tartja szükségesnek.

    Az Automotive News Europe írása szerint a Bernstein elemzője úgy számol, jelenleg évi 800.000 autónyi felesleges gyártói ka-pacitása van a cégnek Németországban.

    Mindeközben Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója hajthatatlannak tűnik. A vezető a napokban a cég székhe-lyén 20.000 egybegyűlt alkalmazott előtt arról beszélt, hogy nekik, a menedzsmentnek sem „kívánságműsor” ez, kényszerpályán vannak. Arról beszélt, hogy ismét meg kell dolgozniuk azért, hogy az élre kerüljenek Kínában, amelyet – szabadon fordítva – aranytojást tojó tyúkként emlegetett. Úgy fogalmazott:"Gyárthatjuk mi a világ legjobb autóit, ha nem tudunk pénzt keresni velük."

A cégvezető szerint a szakszervezet által javasolt 1.5 milliárdos csomag egyszerűen nem elég.

    Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Arno Antilitz a cég pénzügyi igazgatója is december 5-én egy a Goldman Sachs által rendezett konferencián Londonban.

    A vezető azt hangsúlyozta, hogy fenntarthatatlan az, hogy kihasználatlan üzemekkel működnek. Úgy fogalmazott, hogy minden ilyen gyár további vérveszteséget okoz és elveszíti a versenyképességét. Így nem tudnak ekkora létszámmal működni.

    A szakszervezet egyébként azt is javasolja, hogy a még egyébként mindig nyereséges cég csökkentse az osztalék kifizetését.  Tavaly még 9 eurót fizettek részvényenként, jelenleg az elemzők 6,75-öt várnak, de állítólag a főrészvényes Porsche SE, a Porsche és Piech családok cége minimum ötmilliárd eurót vár el a Volkswagentől.

    Eközben a hannoveri munkások idegeit borzolják azok az értesülések, hogy az elektromos ID. Buzz gyártását a cég áthelyezhe-ti Lengyelországba. A kisbusz és teherautó testvére jelenleg a Volkswagen Csoport kishaszongépjármű központjában, Hannover-ben készül a belső égésű Transporter mellett, ám a hírek szerint Poznanba költözhet a gyártás. A Transporter új elektromos ver-zióját már így is Törökországba költöztették, ahol a Ford alapokra épülő áruszállító az amerikaiak üzemében készül. Az ID.Buzz-ból az idei első félévben csak 14 ezer darab fogyott, miközben ennél jóval többet várt a cég. Most novemberben megkezdődött viszont az amerikai forgalmazás, amelytől a cég sokat remél – írja az Automobilwoche.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.