Volkswagen vezér: Ez nem kívánságműsor!
Nem közeledtek az álláspontok a menedzsment és a szakszervezet vitájában
Nem közeledtek az álláspontok a menedzsment és a szakszervezet vitájában, így hétfőtől még nagyobb sztrájk lesz, mint az első héten volt. Oliver Blume és a cég pénzügyi igazgatója is nyilatkoztak és úgy tűnik, nem engednek.
A Volkswagen Csoport kilenc német gyárában volt a héten sztrájk – csak egy telephely maradt ki. Ám most első körben napon-ta csupán 2-2 órára szüntették be a munkát. Állítólag 100.000 munkavállaló vett részt a megmozdulásban. A legfrissebb hírek szerint azonban, mivel a menedzsment nem hátrál meg, a szakszervezet bekeményít. Hétfőtől napi négyórás figyelmeztetősztráj-kot hirdettek – írja az Automobilwoche.
Eközben a felek a tárgyalások negyedik körére készülnek, amely szintén hétfőn kezdődik Wolfsburgban. A vállalat vezetése továbbra is a fizetések csökkentését és 2-3 üzem bezárását tartja szükségesnek.
Az Automotive News Europe írása szerint a Bernstein elemzője úgy számol, jelenleg évi 800.000 autónyi felesleges gyártói ka-pacitása van a cégnek Németországban.
Mindeközben Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója hajthatatlannak tűnik. A vezető a napokban a cég székhe-lyén 20.000 egybegyűlt alkalmazott előtt arról beszélt, hogy nekik, a menedzsmentnek sem „kívánságműsor” ez, kényszerpályán vannak. Arról beszélt, hogy ismét meg kell dolgozniuk azért, hogy az élre kerüljenek Kínában, amelyet – szabadon fordítva – aranytojást tojó tyúkként emlegetett. Úgy fogalmazott:"Gyárthatjuk mi a világ legjobb autóit, ha nem tudunk pénzt keresni velük."
A cégvezető szerint a szakszervezet által javasolt 1.5 milliárdos csomag egyszerűen nem elég.
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Arno Antilitz a cég pénzügyi igazgatója is december 5-én egy a Goldman Sachs által rendezett konferencián Londonban.
A vezető azt hangsúlyozta, hogy fenntarthatatlan az, hogy kihasználatlan üzemekkel működnek. Úgy fogalmazott, hogy minden ilyen gyár további vérveszteséget okoz és elveszíti a versenyképességét. Így nem tudnak ekkora létszámmal működni.
A szakszervezet egyébként azt is javasolja, hogy a még egyébként mindig nyereséges cég csökkentse az osztalék kifizetését. Tavaly még 9 eurót fizettek részvényenként, jelenleg az elemzők 6,75-öt várnak, de állítólag a főrészvényes Porsche SE, a Porsche és Piech családok cége minimum ötmilliárd eurót vár el a Volkswagentől.
Eközben a hannoveri munkások idegeit borzolják azok az értesülések, hogy az elektromos ID. Buzz gyártását a cég áthelyezhe-ti Lengyelországba. A kisbusz és teherautó testvére jelenleg a Volkswagen Csoport kishaszongépjármű központjában, Hannover-ben készül a belső égésű Transporter mellett, ám a hírek szerint Poznanba költözhet a gyártás. A Transporter új elektromos ver-zióját már így is Törökországba költöztették, ahol a Ford alapokra épülő áruszállító az amerikaiak üzemében készül. Az ID.Buzz-ból az idei első félévben csak 14 ezer darab fogyott, miközben ennél jóval többet várt a cég. Most novemberben megkezdődött viszont az amerikai forgalmazás, amelytől a cég sokat remél – írja az Automobilwoche.