A nyugati világban fogytak legkevésbé az elektromos VW-k
Globális szinten kis mértékben kevesebb EV-t adott el 2024-ben a Volkswagen Csoport 2023-hoz képest.

A mögöttünk hagyott évben 744.800 tisztán elektromos járművet értékesített a Volkswagen Csoport, 3,4 százalékkal – 26.300 példánnyal – kevesebbet, mint 2023-ban. A csoport személyautós márkái közül csak a Cupra volt pluszban, a haszongépjármű-vek esetében a Scania és a VW Truck&Bus produkált pozitív mérleget, minden más márka kevesebb tisztán elektromos járművet tudott értékesíteni.
Összességében egyébként 9,03 millió járművet adott el globális szinten a Volkswagen Csoport, ez 2,3 százalékos csökkenés, míg az elektromos autók 8,3 százalékos részesedése változatlan maradt.
A legnagyobb visszaesést a személyautók körében az Audi (7,8 százalék), a haszongépjárműveknél az MAN (32,4 százalék produkálta). A Cupra 48 ezer elektromos autót adott el, ez 6 százalékos javulás 2023-hoz képest, ezzel az egész csoport sze-mélyautós részlegének a legjobban teljesítő márkája lett az elektromos szegmensben a spanyol gyártó.
Földrajzi bontásban azt láthatjuk, hogy a 744.800 elektromos jármű jelentős hányada, 207.400 példány Kínában talált gazdára. Az országban 8,1 százalékos javulást ért el a konszern, ezzel szemben Európában a 447.900 eladott elektromos jármű 5,2 száza-lékos visszaesést jelent, míg az USA esetében 30,5 százalék volt a csökkenés, igaz, ott 71 ezerről esett vissza 49.400-ra a szegmensben az eladások száma. A világ többi részén összesen 40.100 elektromos jármű értékesítéséről számolhat be a VW Csoport, ez is 12 százalékos javulás 2023-hoz képest.
A csoport legnépszerűbb elektromos modellje a VW ID.4 és ID.5 volt együttesen 182 ezres eladással, a duót az ID.3 követi 149.100 eladott példánnyal, míg a dobogóra az Aud Q4 e-tron fért még fel 107.700 autóval. A Škoda Enyaq a következő 79.500 eladással.