A Volkswagen partnerséget fontolgat olcsó e-autójának gyártására
Így segítve felvenni a versenyt a Kínából érkező olcsóbb riválisokkal

A világ második legnagyobb autógyártója még az idén el akarja dönteni, hogyan tudna 25.000 eurónál olcsóbb elektromos járművet gyártani – mondta Oliver Blume vezérigazgató egy berlini sajtótájékoztatón. Arno Antlitz pénzügyi igazgató szerint „nagyon nehéz pénzt keresni egy ilyen szegmensben". A VW olyan együttműködést fon-tolgat, amely a költségek megosztásával járna.
Az elektromos autók Európában általában 15.000 euróval kerülnek többe, mint a belső égésű motoros társaik és ennek a különbségnek a megszüntetése kulcsfontosságú a fogyasztók meggyőzéséhez, hogy átálljanak és felve-gyék a versenyt a kínai gyártók olcsóbb modelljeinek a következő években várható hullámával. Európában na-gyon kevés elektromos autó kapható 30.000 euró alatt, és az alacsonyabb üzemeltetési költségek ellenére a magas ár az egyik oka annak, hogy a régióban lassul az autók értékesítésének növekedése.
Blume korábban azt nyilatkozta, hogy a VW az évtized végéig nem lesz képes 20.000 eurós árú autót gyártani, ami aláhúzza a megfizethető mobilitás kihívásait Európában, mivel a blokk 2035-re tervezi a belső égésű motorral hajtott autók fokozatos kivonását. Az elektromos autók előállítása drágább, mivel költségeik nagyjából 40 %-át az akkumulátor teszi ki és a legtöbb hagyományos autógyártó még mindig a régebbi technológiával készült autókból szerzi nyereségének nagy részét.
Az Európai Bizottság vizsgálja, hogy a kínai autógyártók kapnak-e olyan hazai gyártási támogatásokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy a régióba exportált modellek európai árai alatt tartsák azokat. A legtöbb európai gyártó már most is egyesíti erőit a furgongyártás terén és a múltban néhányan egyesítették erőiket a kisebb autók gyártása érdekében.
A Renault a múlt hónapban megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat a VW-vel az olcsóbb elektromos autók kö-zös fejlesztéséről. A Renault román leányvállalata, a Dacia március elején jelentette be, hogy a Spring nevű, Kíná-ból importált olcsó elektromos autóját 18.000 euró alatti áron árulják majd az Egyesült Királyságban. Ahhoz azon-ban, hogy Európában ilyen árú modelleket gyárthassanak, a vállalatoknak további költségcsökkentést kell keresni-ük. A VW korábban azt mondta, hogy a legolcsóbb elektromos autója, az ID.2 jövőre kerül piacra, nagyjából 25.000 eurós áron.
A VW megerősítette a lehetséges partnerségi tárgyalásokat, miközben közölte, hogy az eladások növekedése várhatóan idén 5 százalékra lassul, a 2023-as 15 százalékról 5 százalékra. Szerdán közölte, hogy az elektromos-autó-eladások 2023-ban 8,3 százalékát tesznek ki, az elmúlt hónapokban lehűlt kereslet közepette.
"Az EU által a kínai importra kivetett magasabb vámok szintén adhatnak az iparágnak lélegzetvételnyi teret, a-zonban az iparág valószínűleg továbbra is a márkáinak erejére támaszkodik, hogy ellensúlyozza a kínai modellek-hez képest magasabb árakat – írja a Financial Times.