1. Hírek
  2. A Volkswagen partnerséget fontolgat olcsó e-autójának gyártására
Újdonság a Volkswagentől

A Volkswagen partnerséget fontolgat olcsó e-autójának gyártására

Így segítve felvenni a versenyt a Kínából érkező olcsóbb riválisokkal

cheapercars Open Corner

    A világ második legnagyobb autógyártója még az idén el akarja dönteni, hogyan tudna 25.000 eurónál olcsóbb elektromos járművet gyártani – mondta Oliver Blume vezérigazgató egy berlini sajtótájékoztatón. Arno Antlitz pénzügyi igazgató szerint „nagyon nehéz pénzt keresni egy ilyen szegmensben". A VW olyan együttműködést fon-tolgat, amely a költségek megosztásával járna.

    Az elektromos autók Európában általában 15.000 euróval kerülnek többe, mint a belső égésű motoros társaik és ennek a különbségnek a megszüntetése kulcsfontosságú a fogyasztók meggyőzéséhez, hogy átálljanak és felve-gyék a versenyt a kínai gyártók olcsóbb modelljeinek a következő években várható hullámával. Európában na-gyon kevés elektromos autó kapható 30.000 euró alatt, és az alacsonyabb üzemeltetési költségek ellenére a magas ár az egyik oka annak, hogy a régióban lassul az autók értékesítésének növekedése.

    Blume korábban azt nyilatkozta, hogy a VW az évtized végéig nem lesz képes 20.000 eurós árú autót gyártani, ami aláhúzza a megfizethető mobilitás kihívásait Európában, mivel a blokk 2035-re tervezi a belső égésű motorral hajtott autók fokozatos kivonását. Az elektromos autók előállítása drágább, mivel költségeik nagyjából 40 %-át az akkumulátor teszi ki és a legtöbb hagyományos autógyártó még mindig a régebbi technológiával készült autókból szerzi nyereségének nagy részét.

    Az Európai Bizottság vizsgálja, hogy a kínai autógyártók kapnak-e olyan hazai gyártási támogatásokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy a régióba exportált modellek európai árai alatt tartsák azokat. A legtöbb európai gyártó már most is egyesíti erőit a furgongyártás terén és a múltban néhányan egyesítették erőiket a kisebb autók gyártása érdekében.

    A Renault a múlt hónapban megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat a VW-vel az olcsóbb elektromos autók kö-zös fejlesztéséről. A Renault román leányvállalata, a Dacia március elején jelentette be, hogy a Spring nevű, Kíná-ból importált olcsó elektromos autóját 18.000 euró alatti áron árulják majd az Egyesült Királyságban. Ahhoz azon-ban, hogy Európában ilyen árú modelleket gyárthassanak, a vállalatoknak további költségcsökkentést kell keresni-ük. A VW korábban azt mondta, hogy a legolcsóbb elektromos autója, az ID.2 jövőre kerül piacra, nagyjából 25.000 eurós áron.

    A VW megerősítette a lehetséges partnerségi tárgyalásokat, miközben közölte, hogy az eladások növekedése várhatóan idén 5 százalékra lassul, a 2023-as 15 százalékról 5 százalékra. Szerdán közölte, hogy az elektromos-autó-eladások 2023-ban 8,3 százalékát tesznek ki, az elmúlt hónapokban lehűlt kereslet közepette.

    "Az EU által a kínai importra kivetett magasabb vámok szintén adhatnak az iparágnak lélegzetvételnyi teret, a-zonban az iparág valószínűleg továbbra is a márkáinak erejére támaszkodik, hogy ellensúlyozza a kínai modellek-hez képest magasabb árakat – írja a Financial Times.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.