Átfogó szoftverfrissítés érkezik az elektromos modellekhez!
Kiváló példáját mutatja be a Volkswagen annak, mi az értelme a vezeték nélküli szoftverfrissítésnek.
Az év második negyedévében megkezdődik a már eladott ID-szériás, tisztán elektromos Volkswa-gen modellek átfogó szoftverfrissítése. Ennek keretében jó néhány olyan funkció jelenik meg az autók-ban, amelyek biztonságosabbá, kényelmesebbé teszik azok használatát. Ezeket a frissítéseket a mos-tantól gyártásba kerülő ID.3, ID.4 és ID.5 (valamint az utóbbi kettő GTX verziói) alapértelmezésben megkapják.
Komoly ugrást hoz a 3.0-s ID-szoftver. A legfontosabb talán, hogy mostantól a félautonóm "Travel Assist" funkció (amely a sebesség mellett az irányt is tartja) képes a felhőből lehívott közösségi ada-tok alapján tájékozódni. Feltételezve, hogy a kiválasztott úton más, azonos szoftverrel felszerelt jár-művek is jártak előttünk, a funkció figyelembe veszi azoknak az autóknak a nyomvonalát, így akkor is képes az úton tartani a járművet, ha az útnak csupán az egyik oldalán található felfestés és felezővo-nal sem érzékelhető. Szintén újdonság a félig automatikus sávváltás az autópályán, amelyet a vezető-nek kell kezdeményeznie (az irányjelző működtetésével), de az autó önállóan hajtja azt végre.
A Park Assist Plus funkció a párhuzamos és merőleges parkolási manővereket nem csak az elejétől képes végrehajtani, hanem arra is alkalmas, hogy befejezze azokat, ha elakadunk közben. Szintén új-donság a nyomvonal-memória: a rendszerrel megjegyeztethetünk bizonyos manővereket, amiket az-tán automatikusan végrehajt – például így tud beállni állandó parkolóhelyünkre a munkahelyen vagy otthon.
A harmadik újdonság a több síkban vetítő head-up kijelző – ehhez értelemszerűen nem csak szoft-verfrissítésre, hanem megfelelő projektorrendszerre is szükség van. A lényeg, hogy egy sor informáci-ót – például a navigációs utasításokat – nem közvetlenül a vezető elé vetíti ki a rendszer: ezek úgy
jelennek meg, mintha kb. 10 méterrel előttünk (azaz kétautónyi távolságban) lennének, így a szemnek nem kell átfókuszálnia az adatok leolvasásához.
A nagyobbik, 77 kWh-os akkumulátort is továbbfejlesztették. Egyrészt mostantól 125 helyett 135 kW-tal tölthető, másrészt átdolgozták a hőgazdálkodását, ami a töltésfelvétel mellett a hatótávolsá-got, illetve az energiafogyasztást is pozitívan befolyásolja. Újdonság az a funkció, amellyel az akkumu-látor nem tölthet 80% fölé, így biztosítva annak maximális élettartamát.