Bezárhatja kínai gyárát a VW
A Volkswagen a belső égésű motorral hajtott autók iránti kereslet csökkenése miatt egy kínai gyár bezárását fontolgatja.
Miközben Kínában egyre nagyobb az érdeklődés az elektromos járművek iránt, a német autógyártó komoly kihívásokkal néz szembe a piaci versenyben. A Volkswagen és kínai partnere, a SAIC nehézségekkel küzd, amelyek a belső égésű motorral hajtott autók iránti csökkenő kereslet miatt jelentkeztek. A két vállalat egy kínai gyár bezárását fontolgatja, miközben az elektromos jár-művek eladásai egyre növekszenek. Kínában az új energiahordozó járművek aránya már elérte a 45 százalékot, és a Volkswagen számára nagy kihívást jelent az elektromos autók iránti kereslet kielégítése.
A Volkswagen 2024 első félévében jelentős, 45 százalékos növekedést ért el az elektromos autók eladásaiban Kínában, miköz-ben Európában csökken a kereslet. A vállalat a „Kínában, Kínáért" stratégiát követi, amelynek keretében helyi technológiákra és együttműködésekre (például az Xpenggel) támaszkodik, hogy versenyképes legyen a helyi piacon. A cél, hogy 2026-ra az elekt-romos kompakt modellek versenyképessége elérje a helyi szintet.