Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Debütált az új Volkswagen Amarok!
2022.12.26.
Újdonság a Volkswagentől

Debütált az új Volkswagen Amarok!

Elkészült az új négykerekű multifunkciós munkaeszköz

NewAmarok

    Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidő-ben egyaránt. Új hajtás-, asszisztens- és kezelési rendszereivel, a pickupok jellegzetesen robusztus konstrukciójá-val, valamint sokrétűen variálható és kihasználható rakterével (pl. Cargobox) az Amarok karizmatikus formavilágú második generációja a szakemberek legkorszerűbb multifunkciós munkaeszközeként mutatkozik be.

    Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihí-vásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerék-hajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófel-töltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról. Az új Amarok palettáján emellett öt felszereltségi változat is sorakozik: az Amarok, Life és Style felszereltségi szintek, valamint a PanAmericana (terepjáró karakter) és az Aventura (exkluzív karakter) csúcsváltozatok. Az új Amarok sorozatot eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) és – az Európán kívüli piacok számára – kétajtós rövidfülkés (Single-Cab) pickupnak tervezték.


    Az új Amarok 5,35 m hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az elődmodellét, míg 3270 mm-es tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja na-gyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illet-ve a nagyobb első és hátsó terepszögnek köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik. Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmo-tor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Mind az öt motorizáció közös jellem-zője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhenge-res, 2,0 literes, 150 LE teljesítményű TDI alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső – a 2,0 literes négyhengeres TDI 170 LE teljesítménnyel – a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbó feltöltésű TDI motort kínál a Volkswagen, amely Európában 205 lóerőt teljesít. Az új csúcs TDI a 3,0 literes V6-os aggregát, amely az Euro 6-os változatában 241 LE teljesítményt produ-kál.

    A 150 lóerős Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 170 és 205 lóerős TDI erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 170 lovas TDI motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltó-val rendelhető, míg a 205 lóerős TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfi-gurálható. A 210 lóerős és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.

    Európában az Amarok minden automatikus sebességváltóval szerelt változata akár 3,5 tonna össztömegű után-futót vontathat. Elődjéhez képest az új Amarok szerelvény-össztömege vilá 6-ról 6,5 tonnára nőtt. A duplafülkés modellek maximális hasznos teherbírása 1,19 tonnára bővült.

    Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással érkezik. Motorválto-zattól függően kétféle 4MOTION rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként a csúcsváltozat több-lamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok tökéletesítik tovább.

    Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens, a be- és kiállást is támogató parkol-ási asszisztens, a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer, a sávváltás-asszisztens és a közlekedé-si táblák felismerő funkciója – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.

    Praktikusan kialakított kezelőelemeivel és digitális képernyőivel kifejezetten funkcionális és kiváló minőségű belteret alkotott a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata az Amarok számára. Az anyagválasztás már olyan luxuskategóriájú SUV-modellekét idézi, mint például a Volkswagen Touareg. A műszerfalat letisztult elrende-zés jellemzi, emellett jól áttekinthető és ergonómiai kialakítása a vezetőre összpontosít.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.