1. Hírek
  2. Debütált az új Volkswagen Amarok!
Újdonság a Volkswagentől

Debütált az új Volkswagen Amarok!

Elkészült az új négykerekű multifunkciós munkaeszköz

NewAmarok Open Corner

    Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidő-ben egyaránt. Új hajtás-, asszisztens- és kezelési rendszereivel, a pickupok jellegzetesen robusztus konstrukciójá-val, valamint sokrétűen variálható és kihasználható rakterével (pl. Cargobox) az Amarok karizmatikus formavilágú második generációja a szakemberek legkorszerűbb multifunkciós munkaeszközeként mutatkozik be.

    Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihí-vásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerék-hajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófel-töltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról. Az új Amarok palettáján emellett öt felszereltségi változat is sorakozik: az Amarok, Life és Style felszereltségi szintek, valamint a PanAmericana (terepjáró karakter) és az Aventura (exkluzív karakter) csúcsváltozatok. Az új Amarok sorozatot eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) és – az Európán kívüli piacok számára – kétajtós rövidfülkés (Single-Cab) pickupnak tervezték.


    Az új Amarok 5,35 m hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az elődmodellét, míg 3270 mm-es tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja na-gyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illet-ve a nagyobb első és hátsó terepszögnek köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik. Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmo-tor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Mind az öt motorizáció közös jellem-zője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhenge-res, 2,0 literes, 150 LE teljesítményű TDI alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső – a 2,0 literes négyhengeres TDI 170 LE teljesítménnyel – a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbó feltöltésű TDI motort kínál a Volkswagen, amely Európában 205 lóerőt teljesít. Az új csúcs TDI a 3,0 literes V6-os aggregát, amely az Euro 6-os változatában 241 LE teljesítményt produ-kál.

    A 150 lóerős Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 170 és 205 lóerős TDI erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 170 lovas TDI motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltó-val rendelhető, míg a 205 lóerős TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfi-gurálható. A 210 lóerős és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.

    Európában az Amarok minden automatikus sebességváltóval szerelt változata akár 3,5 tonna össztömegű után-futót vontathat. Elődjéhez képest az új Amarok szerelvény-össztömege vilá 6-ról 6,5 tonnára nőtt. A duplafülkés modellek maximális hasznos teherbírása 1,19 tonnára bővült.

    Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással érkezik. Motorválto-zattól függően kétféle 4MOTION rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként a csúcsváltozat több-lamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok tökéletesítik tovább.

    Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens, a be- és kiállást is támogató parkol-ási asszisztens, a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer, a sávváltás-asszisztens és a közlekedé-si táblák felismerő funkciója – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.

    Praktikusan kialakított kezelőelemeivel és digitális képernyőivel kifejezetten funkcionális és kiváló minőségű belteret alkotott a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata az Amarok számára. Az anyagválasztás már olyan luxuskategóriájú SUV-modellekét idézi, mint például a Volkswagen Touareg. A műszerfalat letisztult elrende-zés jellemzi, emellett jól áttekinthető és ergonómiai kialakítása a vezetőre összpontosít.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.