1. Hírek
  2. Egy igazi klasszikus
Újdonság a Volkswagentől

Egy igazi klasszikus

Volkswagen Golf R32 tuning

golftuning Open Corner

    Immár 27 éve annak, hogy bemutatták a Golf IV-est, tehát igazi klasszikusként említhetjük. Főképp igaz ez a tu-ning világára, ahol a megjelenése óta kiemelt átépítési alany.
    A Golf IV-es akkor született, amikor a VW szintet lépett típusainak kialakításában. Az összeszerelési minőség addig is jó volt, viszont a 90-es évek második felétől elsősorban az utastérben felhasznált anyagok minőségében, a komfortszolgáltatásokban lépett nagyot a márka. Ennek egyik oka, hogy akkor már az övék volt jó ideje a Škoda és a Seat is és az olcsó tömegautók szerepét erre a két márkára kezdték áttolni. A VW-ket jobb minőségűvé kellett tenni, hogy ne csak megőrizzék, hanem meg is erősítsék piacukat. 2002-ben aztán megjelent az első benzines tur-bómotor a kínálatban, addig ilyen nem volt. A márka elkészítette a Golf III-as csúcsváltozatának utódját is: a legen-dás VR6-ost (190 LE/245 Nm) az R32-es (241 LE/320 Nm) követte az evolúcióban.
    Az Essen Motor Show-n egy ilyen R32-es bukkant fel, benevezve az autós szépségverseny erős mezőnyébe. A sárga Golf IV-es a német építési iskola klasszikus darabja, a clean-elemeket nagyon szépen alkalmazták a karos-szérián. Az olyan, régen kötelező minimumok, mint a díszlécek száműzése, a kilincslefalazás kimaradtak. Nagyon szépen összedolgozták a karosszériaelemeket, de úgy, hogy megtartották a típus jellegzetes lökhárítóformáit. A nagy jelvények maradtak, feliratnak viszont csak az R32-es. A hátsó ablaktörlőt eltüntették, és minden, a gyári au-tókon sötétszürke-fekete műanyag szintén lekerült a kocsiról, illetve színrefényezték azokat. A hűtőmaszkot lakk-feketére fényezték.
    A motortér is eszméletlen jól sikerült. A szívócsövek és leömlők felett a külső sárgája az úr, amit keretez a mo-torburkolat gyári szürkéje. Nagyon jó az összhatás. Főképp úgy, hogy a motor egy nagy sárga tenger közepén ül, ugyanis teljesen kipucolták a motorteret, minden segédberendezést és az akkumulátort is eldugták. A nagy lég-szűrő hangsúlyosan lapul a motor oldalánál.
    Az utastérben a rend és a bukócső-keret uralkodik. Izgalmasabb a csomagtér, ahová mindenféle sallang nélkül szerelték szép elrendezésben a légrugós rendszer egységeit. 2 db viair 444 c kompresszor állítja elő a sűrített le-vegőt, amelyet az autó színére fényezett, egyenként 11,5 literes tartályba tölt a rendszer. A légrugós futómű a Bil-steintől származik, a nyomás ellenőrzésére analóg órarendszert szereltek be.
    Igen fontos egy klasszikus tuningautó esetén a megfelelő felni kiválasztása. Ami a Golf IV-es az autók között, az a BBS RS szériája a felnik között. Sőt, talán a felni még nagyobb klasszikus, hiszen az RS gyártását a 80-as évek-ben kezdték. 18 colos méretben kerültek az autóra, érdekes módon a csavarokat takaró fedél közepét sárgára fes-tették, ez kicsit maszek megoldás, de a kocsi megjelenését tekintve bocsánatos bűn.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.