Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Egy igazi klasszikus
2023.11.22.
Újdonság a Volkswagentől

Egy igazi klasszikus

Volkswagen Golf R32 tuning

golftuning

    Immár 27 éve annak, hogy bemutatták a Golf IV-est, tehát igazi klasszikusként említhetjük. Főképp igaz ez a tu-ning világára, ahol a megjelenése óta kiemelt átépítési alany.
    A Golf IV-es akkor született, amikor a VW szintet lépett típusainak kialakításában. Az összeszerelési minőség addig is jó volt, viszont a 90-es évek második felétől elsősorban az utastérben felhasznált anyagok minőségében, a komfortszolgáltatásokban lépett nagyot a márka. Ennek egyik oka, hogy akkor már az övék volt jó ideje a Škoda és a Seat is és az olcsó tömegautók szerepét erre a két márkára kezdték áttolni. A VW-ket jobb minőségűvé kellett tenni, hogy ne csak megőrizzék, hanem meg is erősítsék piacukat. 2002-ben aztán megjelent az első benzines tur-bómotor a kínálatban, addig ilyen nem volt. A márka elkészítette a Golf III-as csúcsváltozatának utódját is: a legen-dás VR6-ost (190 LE/245 Nm) az R32-es (241 LE/320 Nm) követte az evolúcióban.
    Az Essen Motor Show-n egy ilyen R32-es bukkant fel, benevezve az autós szépségverseny erős mezőnyébe. A sárga Golf IV-es a német építési iskola klasszikus darabja, a clean-elemeket nagyon szépen alkalmazták a karos-szérián. Az olyan, régen kötelező minimumok, mint a díszlécek száműzése, a kilincslefalazás kimaradtak. Nagyon szépen összedolgozták a karosszériaelemeket, de úgy, hogy megtartották a típus jellegzetes lökhárítóformáit. A nagy jelvények maradtak, feliratnak viszont csak az R32-es. A hátsó ablaktörlőt eltüntették, és minden, a gyári au-tókon sötétszürke-fekete műanyag szintén lekerült a kocsiról, illetve színrefényezték azokat. A hűtőmaszkot lakk-feketére fényezték.
    A motortér is eszméletlen jól sikerült. A szívócsövek és leömlők felett a külső sárgája az úr, amit keretez a mo-torburkolat gyári szürkéje. Nagyon jó az összhatás. Főképp úgy, hogy a motor egy nagy sárga tenger közepén ül, ugyanis teljesen kipucolták a motorteret, minden segédberendezést és az akkumulátort is eldugták. A nagy lég-szűrő hangsúlyosan lapul a motor oldalánál.
    Az utastérben a rend és a bukócső-keret uralkodik. Izgalmasabb a csomagtér, ahová mindenféle sallang nélkül szerelték szép elrendezésben a légrugós rendszer egységeit. 2 db viair 444 c kompresszor állítja elő a sűrített le-vegőt, amelyet az autó színére fényezett, egyenként 11,5 literes tartályba tölt a rendszer. A légrugós futómű a Bil-steintől származik, a nyomás ellenőrzésére analóg órarendszert szereltek be.
    Igen fontos egy klasszikus tuningautó esetén a megfelelő felni kiválasztása. Ami a Golf IV-es az autók között, az a BBS RS szériája a felnik között. Sőt, talán a felni még nagyobb klasszikus, hiszen az RS gyártását a 80-as évek-ben kezdték. 18 colos méretben kerültek az autóra, érdekes módon a csavarokat takaró fedél közepét sárgára fes-tették, ez kicsit maszek megoldás, de a kocsi megjelenését tekintve bocsánatos bűn.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.