1. Hírek
  2. Egy V8-as motor az öreg Volkswagenből is kihozza az állatot
Újdonság a Volkswagentől

Egy V8-as motor az öreg Volkswagenből is kihozza az állatot

Egy több tízmilliós nagyságrendű piaci rést találtak meg vele

vwv8 Open Corner

    1938-as bemutatkozását követően – népautóként – évtizedeken át az autóipar meghatározó szereplője volt a Volkswagen Bogár, amit az is bizonyít, hogy 2003-ig több mint 21,5 millió példány készült belőle. Annak ellenére pedig, hogy már 20 éve nem gyártják, a mai napig előkerül egy-egy meglepően kiemelkedő állapotú példány.
    A Bogár még ennyi idő távlatában is képes meglepetést okozni: a dél-afrikai 3L Engineering and Design beavat-kozásának köszönhetően szokatlan, eddig többnyire ismeretlen oldaláról mutatkozott be a típus. Nyilvánvalóan a V8-as motor adja a legnagyobb löketet a V8 Stealth Beetle-nek, ugyanakkor a tuning nem csak a gyengébb, 1,1-1,6 literes lökettérfogatú, négyhengeres motorok száműzésére terjed ki.

    Több alkatrészt, például a felfüggesztést és a fékrendszert is a BMW M5-ből használják fel a rekonstrukció so-rán, melynek során a legtöbb munka az alvázzal és a karosszériával akad. A teljesen alumíniumból készült szerke-zet több merevítést, de még motor-betekintő ablakot is kapott. Mivel a nagyobb motornak a helyigénye is nagyobb, a tuning során a klasszikus Volkswagen kétülésessé, míg a kialakítása középfarmotorossá válik.
    Persze, nem utolsó szempont az sem, hogy többféle motorból is választhatnak az ügyfelek, így a Bogarat korai generációs Corvette-, valamint 4,2 literes, korábban RS4-ben vagy S6-ban használt Audi-hajtásláncokkal is meg le-het bolondítani, amiket a Getrag hatfokozatú manuális váltójával párosítanak.

    A dél-afrikai vállalat a nagyszabású átalakítások közben igyekszik ügyelni rá, hogy a Bogárra hatóságok se néz-zenek ferde szemmel a megrendelő országában.

    Mindennek azonban vaskosan megkérik az árát: az ötödik generációs Corvette-blokkal felvértezett Bogár 92000 dollárba kerül, ami a mostani árfolyamon közel 32 millió forintnak felel meg, ráadásul az összeg a szállítási költsé-geket sem foglalja magába. Ennél olcsóbb és drágább alternatíva is létezik: az Audi V8-asával szerelt konstrukció-ért „csak” 85 ezer dollárért, átszámítva 29,5 millió forintot kérnek el, miközben saját Bogarak építését is vállalják, amik motor és vezérlés nélkül is akár több tízmillió forintos tétel.
    Az árban – a szállítás mellett – a különféle kiegészítők sincsenek benne, azokat viszont kevésbé elrugaszkodott áron kínálják: még a bukókeret a legdrágább extra, ami 7000 dollárt, azaz nagyjából 2,5 millió forintot kóstál. A lég-kondicionálót 4000 dollárért (kb. 1,4 millió forint), a Nappa bőrüléseket pedig 2500 dollárért (kb. 900 ezer forint) szerelik be, a széles hátsó sárvédők pedig 510 dollárért, azaz kevesebb mint 200 ezer forintért érhetők el.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.