Egy V8-as motor az öreg Volkswagenből is kihozza az állatot
Egy több tízmilliós nagyságrendű piaci rést találtak meg vele

1938-as bemutatkozását követően – népautóként – évtizedeken át az autóipar meghatározó szereplője volt a Volkswagen Bogár, amit az is bizonyít, hogy 2003-ig több mint 21,5 millió példány készült belőle. Annak ellenére pedig, hogy már 20 éve nem gyártják, a mai napig előkerül egy-egy meglepően kiemelkedő állapotú példány.
A Bogár még ennyi idő távlatában is képes meglepetést okozni: a dél-afrikai 3L Engineering and Design beavat-kozásának köszönhetően szokatlan, eddig többnyire ismeretlen oldaláról mutatkozott be a típus. Nyilvánvalóan a V8-as motor adja a legnagyobb löketet a V8 Stealth Beetle-nek, ugyanakkor a tuning nem csak a gyengébb, 1,1-1,6 literes lökettérfogatú, négyhengeres motorok száműzésére terjed ki.
Több alkatrészt, például a felfüggesztést és a fékrendszert is a BMW M5-ből használják fel a rekonstrukció so-rán, melynek során a legtöbb munka az alvázzal és a karosszériával akad. A teljesen alumíniumból készült szerke-zet több merevítést, de még motor-betekintő ablakot is kapott. Mivel a nagyobb motornak a helyigénye is nagyobb, a tuning során a klasszikus Volkswagen kétülésessé, míg a kialakítása középfarmotorossá válik.
Persze, nem utolsó szempont az sem, hogy többféle motorból is választhatnak az ügyfelek, így a Bogarat korai generációs Corvette-, valamint 4,2 literes, korábban RS4-ben vagy S6-ban használt Audi-hajtásláncokkal is meg le-het bolondítani, amiket a Getrag hatfokozatú manuális váltójával párosítanak.
A dél-afrikai vállalat a nagyszabású átalakítások közben igyekszik ügyelni rá, hogy a Bogárra hatóságok se néz-zenek ferde szemmel a megrendelő országában.
Mindennek azonban vaskosan megkérik az árát: az ötödik generációs Corvette-blokkal felvértezett Bogár 92000 dollárba kerül, ami a mostani árfolyamon közel 32 millió forintnak felel meg, ráadásul az összeg a szállítási költsé-geket sem foglalja magába. Ennél olcsóbb és drágább alternatíva is létezik: az Audi V8-asával szerelt konstrukció-ért „csak” 85 ezer dollárért, átszámítva 29,5 millió forintot kérnek el, miközben saját Bogarak építését is vállalják, amik motor és vezérlés nélkül is akár több tízmillió forintos tétel.
Az árban – a szállítás mellett – a különféle kiegészítők sincsenek benne, azokat viszont kevésbé elrugaszkodott áron kínálják: még a bukókeret a legdrágább extra, ami 7000 dollárt, azaz nagyjából 2,5 millió forintot kóstál. A lég-kondicionálót 4000 dollárért (kb. 1,4 millió forint), a Nappa bőrüléseket pedig 2500 dollárért (kb. 900 ezer forint) szerelik be, a széles hátsó sárvédők pedig 510 dollárért, azaz kevesebb mint 200 ezer forintért érhetők el.