1. Hírek
  2. Ez lehetett volna a legjobb sportos Volkswagen
Újdonság a Volkswagentől

Ez lehetett volna a legjobb sportos Volkswagen

A Volkswagen tervezői tíz éve igazi vad gépekről álmodhattak

xl1 Open Corner

Kétszáz lóerős száguldó kapszulák, csúcstechnikával...


    A kétezres évek eleje a Volkswagen aranykorát jelentette. A német cégóriás sorra nyelte le Európa nagy nevű márkáit, zsebükben volt a Bugatti, ami akkoriban vitathatatlanul a legnagyobb végsebességre (407 km/óra) képes Veyront adta a világnak, mezei autókra építettek 12 hengeres motorokat, begyűjtötték a Lamborghinit, a Ducatit, a Bentley-t, de mindeközben azt is megmutatták, hogy képesek extrém alacsony fogyasztású, űrtechnikával felsze-relt dízelkapszulát építeni.
    Ez volt a Volkswagen XL Sport, ami technikai demonstráció volt, egyfajta befeszített autóipari bicepsz. 0,8 literes, tur-bós és kéthengeres dízelmotorja gázolajpárán pöfögött. Teljesítmény 48 lóerő, maximális nyomatéka 120 Nm, míg a villanymotor teljesítménye 27 lóerő, forgatónyomatéka 100 Nm. A rendszerteljesítmény 70 lóerő és 140 Nm volt. 250 db készült belőle, ára csillagászati volt, 111 000 euró. Üzenet volt, nem termék, de még ezen is tudtak csavarni. Pont tíz éve, a Párizsi Autószalonon ezeken az alapokon megmutatták, milyen lenne egy hiperkönnyű, é-les benzinmotorral szerelt XL1-es.

    A dízel csettegő helyére az akkor új Ducati 1199 Superleggera 200 lóerős, V2-es motorját építették be a VW, a motor hétfokozatú, dupla kuplungos (DSG) sebességváltóhoz kapcsolódott, amely kifejezetten ehhez a projekthez készült. Az XL Sport szélesebb és hosszabb lett, hogy helyet adjon a nagyobb motornak és a szélesebb futómű-nek. A módosított aerodinamika révén az autó légellenállási együtthatója 0,258-ra nőtt az XL1 0,189-es értékéről, de ez még mindig kiemelkedően alacsony egy sportautó esetében.

    Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros felfüggesztést kapott, az elöl 205/40 R 18, hátul 265/35 R 18 méretű abroncsok pedig ultrakönnyű magnéziumfelnikre kerültek. Az akár 11 ezres percenkénti fordulatra képes Ducati-blokk 134 Nm nyomatékával 5,7 másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az autót, a végsebesség pedig a jó légellenállással akár 270 km/óra is lehetett.

    Mondhatni pökhendi terv volt, amiből 2014-ben még 500 darabos, limitált szériát is terveztek. Nyilván nem nyer-tek volna rajta egy eurócentet sem, a lényeg akkor is a Volkswagen technikai felsőbbrendűségének a bizonyítása volt.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.