Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Ez lehetett volna a legjobb sportos Volkswagen
2024.06.29.
Újdonság a Volkswagentől

Ez lehetett volna a legjobb sportos Volkswagen

A Volkswagen tervezői tíz éve igazi vad gépekről álmodhattak

xl1

Kétszáz lóerős száguldó kapszulák, csúcstechnikával...


    A kétezres évek eleje a Volkswagen aranykorát jelentette. A német cégóriás sorra nyelte le Európa nagy nevű márkáit, zsebükben volt a Bugatti, ami akkoriban vitathatatlanul a legnagyobb végsebességre (407 km/óra) képes Veyront adta a világnak, mezei autókra építettek 12 hengeres motorokat, begyűjtötték a Lamborghinit, a Ducatit, a Bentley-t, de mindeközben azt is megmutatták, hogy képesek extrém alacsony fogyasztású, űrtechnikával felsze-relt dízelkapszulát építeni.
    Ez volt a Volkswagen XL Sport, ami technikai demonstráció volt, egyfajta befeszített autóipari bicepsz. 0,8 literes, tur-bós és kéthengeres dízelmotorja gázolajpárán pöfögött. Teljesítmény 48 lóerő, maximális nyomatéka 120 Nm, míg a villanymotor teljesítménye 27 lóerő, forgatónyomatéka 100 Nm. A rendszerteljesítmény 70 lóerő és 140 Nm volt. 250 db készült belőle, ára csillagászati volt, 111 000 euró. Üzenet volt, nem termék, de még ezen is tudtak csavarni. Pont tíz éve, a Párizsi Autószalonon ezeken az alapokon megmutatták, milyen lenne egy hiperkönnyű, é-les benzinmotorral szerelt XL1-es.

    A dízel csettegő helyére az akkor új Ducati 1199 Superleggera 200 lóerős, V2-es motorját építették be a VW, a motor hétfokozatú, dupla kuplungos (DSG) sebességváltóhoz kapcsolódott, amely kifejezetten ehhez a projekthez készült. Az XL Sport szélesebb és hosszabb lett, hogy helyet adjon a nagyobb motornak és a szélesebb futómű-nek. A módosított aerodinamika révén az autó légellenállási együtthatója 0,258-ra nőtt az XL1 0,189-es értékéről, de ez még mindig kiemelkedően alacsony egy sportautó esetében.

    Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros felfüggesztést kapott, az elöl 205/40 R 18, hátul 265/35 R 18 méretű abroncsok pedig ultrakönnyű magnéziumfelnikre kerültek. Az akár 11 ezres percenkénti fordulatra képes Ducati-blokk 134 Nm nyomatékával 5,7 másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az autót, a végsebesség pedig a jó légellenállással akár 270 km/óra is lehetett.

    Mondhatni pökhendi terv volt, amiből 2014-ben még 500 darabos, limitált szériát is terveztek. Nyilván nem nyer-tek volna rajta egy eurócentet sem, a lényeg akkor is a Volkswagen technikai felsőbbrendűségének a bizonyítása volt.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.