Hosszú élete lehet a nyolcadik generációs Golfnak
A Volkswagen még 11 évig piacon tarthatja a belsőégésű motoros Golfot

Az évtized végéig biztosan bemutatkozik a Golf következő generációja, amely már csak villanyautóként lesz elérhető. A Volks-wagen viszont a legvégsőkig piacon tarthatja az akutális modellt.
Gőzerővel fejleszti a Volkswagen a Golf elektromos utódját, amelyet biztosan lelepleznek 2030 előtt. Normál esetben ebből kö-vetkezne, hogy a mostani - még belső égésű motoros - széria leköszön, a gyártását pedig befejezik. Kai Grünitz, a Volkswagen igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja a Top Gear holland kiadásának nyilatkozva elmondta, hogy az Mk8-as Golf akár 2035-ig is gyártásban maradhat. Később ugyanis az EU-s előírások miatt mindenképpen száműzniük kell a modellpalet-táról.
Az aktuális Golfot 2019-ben leplezték le a Volkswagen MQB platformján. A padlólemez jóval öregebb mint a gyártásban lévő nemzedék, hiszen a 2012-ben bemutatott Mk7-esnek is ez adta az alapját. Ugyanakkor Grünitz arról beszélt, hogy az MQB tökéle-tes, így nincs értelme újat fejleszteni. Persze a szakember elismerte, hogy a piaci bevezetéskor szoftveres hibák léptek fel, ezeket mára kijavították.
Az EU egy esetleges szigorítással könnyen keresztbe tehet a Golf maratoni életének. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Por-sche 718 Cayman és Boxter, valamint a Macan belső égésű motoros kivitele nem felelt meg az új kiberbiztonsági előírásoknak. A mérnökök szerint túl drága lett volna modernizálni, ezért egyszerűen leállították a gyártásukat. A Golf nemrég kapott frissítést, de a fentiek fényében egyre inkább úgy tűnik, hogy ez csak az első ráncfelvarrás volt, hiszen ha a 15 éves tervet nézzük, akkor lega-lább még egynek jönnie kell.