Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Ikonikus járművek elektromos kiadásban
2025.01.19.
Újdonság a Volkswagentől

Ikonikus járművek elektromos kiadásban

Bemutatkoznak a progresszív plug-in hibrid összkerékhajtású Multivan és California modellek

evmultivan

    A Volkswagen Haszonjárművek új, progresszív plug-in hibrid összkerékhajtással villamosítja a Multivan és a California model-leket.

    A rendkívül hatékony hajtásrendszer a tisztán elektromos hajtást nagy hatótávolsággal és maximális vonóerővel kombinálja. A plug-in hibrid hajtásrendszer 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. A hibrid rendszer egy új csúcstechnológiás négy-hengeres motorból (1.5 TSI evo2), az első tengelyen elhelyezkedő villanymotorból és a hátsó tengelyen található második vil-lanymotorból áll. A két villanymotort egy új, 19,7 kWh kapacitású lítimion-akkumulátor táplálja, amely a Multivan esetében akár 95 kilométeres, a California esetében pedig 91 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. Az új Multivan eHybrid 4MOTION már megrendelhető, míg az új California eHybrid 4MOTION hamarosan megrendelhető lesz Magyarországon.

    Innovatív ikonok: A második generációs plug-in hibrid hajtásrendszer a kultikus Multivan buszt és az ikonikus California lakó-autót a mindennapok elsőszámú elektromos járműjévé varázsolja. Hosszabb utakon viszont a rendkívül gazdaságos hajtásrend-szer a hosszú hatótávolsággal nyűgöz le. A Volkswagen Haszonjárművek innovatív műszaki fejlesztéseinek jellegzetes példája a teljesen új csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű, amelyet egy második villanymotor tisztán elektromos meghajtással működtet. A Volkswagen Haszonjárművek tudatosan döntött a plug-in hibrid és az összkerék-hajtásrendszer kombinációja mellett, hogy a két sokoldalú járműnek tökéletes tapadást biztosítson - legyen szó akár sí, akár egyéni utazásról. A szokványos tengelytávú Mul-tivan eHybrid 4MOTION 25.920.700,- Forinttól érhető el; a mindig nyújtott karosszériával és az alapfelszereltség részét képző fel-nyitható tető alatt található két alvóhellyel rendelkező California eHybrid 4MOTIONként kapható; valamint a belső térben két há-lóhellyel rendelkező California eHybrid (a Beach Tour felszereltségi szintből) kerül forgalomba. A plug-in hibrid összkerékhajtású Multivan magyarország-i és California modellek európai előértékesítése már elkezdődött.

    Három hatékony hajtóerő: A plug-in hibrid hajtású Multivan és California a második eHybrid generáció egy teljesen új rendsze-re. Az új Multivan eHybrid 4MOTION és California eHybrid 4MOTION modellekben az 1.5 TSI evo2 megnevezésű csúcstechnoló-giás turbófeltöltős benzinmotor dolgozik. A 130 kW (177 LE) teljesítményű négyhengeres motort olyan innovatív tulajdonságok jellemzik, mint a VTG (változó turbinageometriájú) turbófeltöltő, amely 350 bar nyomáson hatékony nagynyomású befecskende-zéssel és a szintén rendkívül hatékony TSI-evo égési folyamattal rendelkezik. Ez utóbbi így magas motorhatékonyságot biztosít, ami cserébe csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A gazdaságos és erős benzinmotort az első tengelyen talál-ható 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A villanymotor egy plug-in hibrid modulba van beépítve, egy dupla ten-gelykapcsolós sebességváltóval (DSG) együtt. A DSG-t (DQ400e evo) kifejezetten plug-in hibrid sebességváltóként tervezték és fejlesztették tovább. Ez a fejlesztés lehetővé teszi a Volkswagen Haszonjárművek számára, hogy új és még hatékonyabb hibrid stratégiát valósítson meg. Harmadik technikai modulként egy második villanymotor kerül alkalmazásra a csatolt hosszlengő-karos hátsó futóművön. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 LE). Technikai értelemben véve az elülső és a hátsó motorok állandó gerjesztésű szinkronmotorok. Az 1.5 TSI evo2 motor és a villanymotorok együttesen 350 Nm rendszernyomatékot állíta-nak elő, és a maximális teljesítmény szinte álló helyzetből elérhető.

    Erőteljes akkumulátor és gyors töltés: A plug-in hibrid hajtás másik kulcsfontosságú eleme az új nagyfeszültségű akkumulátor. 19,7 kWh-ával csaknem kétszer annyi nettó energiatartalmat kínál, mint az előző, elsőkerék-meghajtású Multivan eHybrid. A nagy-feszültségű lítiumion-akkumulátor egy új fejlesztési szakaszban lévő 96 cellamodulból áll, amelyeknek a hőmérsékletét külső fo-lyadékhűtéssel szabályozzák. Különlegességként a tisztán elsőkerék- vagy hátsókerék-meghajtású plug-in hibrid hajtáshoz ké-pest az új Multivan és California eHybrid 4MOTION fedélzetén egy helyett két teljesítmény- és vezérlőelektronikai rendszer műkö-dik. Ezek az első és a hátsó tengely területén találhatók, és az akkumulátor és az adott villanymotor közötti energiaáramlást irá-nyítják; ennek során az akkumulátor egyenáramát (DC) a villanymotorok működéséhez szükséges váltakozó árammá (AC) alakít-ják. Az elülső teljesítmény- és vezérlőelektronikai rendszer DC/DC átalakítóként is szolgál a jármű alacsony feszültségű elektro-mos rendszerének 12 V-os feszültséggel való ellátásához. A további hibrid alkatrészek szintén tartalmazzák a töltőt. Az első Mul-tivan eHybrid esetében elérhető 3,6 kW-os töltési kapacitás helyett AC töltőpontokon, például otthoni töltőállomáson, mostantól akár 11 kW-os töltési kapacitással is tölthető. Most először akár útközben is 50 kW4 energiával feltölthető a DC töltőállomáso-kon.

    Hangtalan elektromos indítás: A Multivan és California modellek új plug-in hibrid összkerékhajtású verziója csoportelsőként debütál, hiszen ez kombinálja először a moduláris keresztmotoros platform (MQB) legújabb eHybrid rendszerét egy elektromos meghajtású hátsó tengellyel. A Multivan és a California eHybrid 4MOTION változata mindig tisztán elektromosan indul, amíg a kinti hőmérséklet nem csökken mínusz 28 fok alá. 65 km/h sebességig a hátsó villanymotor mindig aktiválódik, hogy összkerék-hajtású "indítástámogatást" nyújtson. Az elektromos meghajtású hátsó tengely akkor is rendelkezésre áll, ha az akkumulátor le-merült: a hátsó tengely villanymotorjához szükséges energiát a TSI motor és az első villanymotor automatikusan termeli, amely ebben az esetben generátorként működik. Egy leválasztó egység segítségével a hátsó villanymotor hibrid vezérléssel automati-kusan eltávolítható a hátsó tengely meghajtásáról, hogy normál vontatási körülmények között növelje a hatékonyságot.

    Kiváló vezetési jellemzők: A 4MOTION rendszer teljesítmény elosztását az elektronikus stabilitásellenőrzés (ESC) szabályozza, és a vezetési helyzettől vagy a tengelyek vonóerejétől függően változtatható. Ez azt jelenti, hogy a hajtóerő akár 100 százaléka átirányítható az első vagy a hátsó tengelyre. Ha a járművezető a D üzemmódból S Sport üzemmódra vált, akkor az állandó össz-kerékhajtás aktiválódik - például havas vagy egyenetlen terepen való közlekedéskor. A menetdinamikát és a tapadást kedvezően befolyásolja az alacsony súlypont és a kiegyensúlyozott súlyelosztás, ami az akkumulátor (az első ülések alatt) és az üzema-nyagtartály (a második üléssor alatt) elhelyezkedéséből, valamint a második villanymotor hátsó tengelybe történő integrálásából ered. Az új Multivan és California eHybrid 4MOTION tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/h sebességet is el tud érni. Hibrid üzemmódban a modell végsebessége 200 km/h.

    Elektromos állóhelyzeti légkondicionálás: Mind a Multivan eHybrid 4MOTION, mind a California eHybrid 4MOTION elektromos állóhelyzeti légkondicionálással rendelkezik. Ez a VW busz és lakóautó hűtését, szellőztetését és fűtését is biztosítja. A klímabe-rendezés az energiát a nagyfeszültségű akkumulátorból, vagy töltés során az elektromos csatlakozóból nyeri, hogy már az utazás megkezdése előtt kellemes belső hőmérsékletet biztosítson a járműben. A kényelmi szempont mellett az állóhelyzeti légkondici-onálás egy másik előnyt is kínál: ha a belső hőmérsékletet töltés közben is szabályozzák, az - a tisztán elektromos járművekhez hasonlóan - növeli az elektromos hatótávolságot, mivel a megfelelő klímaberendezés nem terheli az akkumulátor kapacitását e-lektromos üzemmódban. A töltőkábel csatlakoztatásakor a jármű körülbelül 30 percig légkondicionál; általában először az akku-mulátor töltődik fel teljesen, és csak ezután indul be a légkondicionálás. Ha az állóhelyzeti légkondicionálást kizárólag a nagyfe-szültségű akkumulátorról történő áramellátással működtetik, a funkció 10 perc után kikapcsol. Az állóhelyzeti légkondicionálás az Infotainment rendszer vagy az okostelefonos alkalmazás segítségével aktiválható. A Multivan és a California együtt készül majd el az elektromos ID. Buzzal a német Volkswagen Haszonjárművek hannoveri gyárában.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.