1. Hírek
  2. Kívülről csak egy öreg Golf...
Újdonság a Volkswagentől

Kívülről csak egy öreg Golf...

...belül viszont vadállat...

oldgolfbeast Open Corner

    Idős Volkswagen Golfnak tűnik első ránézésre, pedig a lámpánál játszi könnyedséggel otthagyná szinte az összes Ferrarit, Porschét.

    A Volkswagen Golf második generációja lassan teljesen kikopik az átlag autós kínálatból. Fennmaradó példányai hobbiautók, nosztalgikus hangulatú megbecsült darabok, vagy ritkábban igazi nyugdíjas szörnyetegek. Mert vannak még olyan elvetemült au-tóépítők, akik szerint egy 2,8-as vagy 2,9 literes VR6-os blokk és a ráillesztett Borg Warner EFR9180-as turbófeltöltő a legjobb he-lyen egy Golf II orrában van.

    Kim Paetz ezt a tábort erősíti, és szerinte egy ilyen hajtásláncnak hoznia kell a 900 lóerőt is, amit szerencsére mind a négy ke-rékre küld az ötsebességes, szekvenciális sebességváltó és a modern Volkswagen összkerékhajtás. Így is könnyen füstöl mind a négy kerék, de ha sikerül eltalálni az optimális tapadást, akkor az autó 9,99 másodperc alatt futja a negyedmérföldes távot, azaz 402 métert.

    Kívülről csak a gyáritól eltérő méretű kerekek és a bukócsövek árulják el, hogy egy valódi bestia rejtőzik a lemezek alatt. Ez a tíz másodperc körüli idő pedig a Porsche 911 Turbo vadászterülete, szériagyártású autók között maroknyi ellenfele akad a könnyű, Golf-alapokra épített szárazföldi rakétának.

    A típus gyártása 1983-ban indult a Volkswagennél, és 1991-ig tartott, és ez idő alatt összesen 6 309 000 darab készült belőle világszerte. Európa és Észak-Amerika mellett Dél-Afrikában is gyártották. Kompakt mérete ellenére tágasnak számított bemutatá-sakor: tengelytávja 2475 milliméter, hosszúsága nincs egészen négy méter, mégis elegendő helyet kínál négy felnőttnek és a cso-magjaiknak is.

    Bár a forma ránézésre nem sokat változott a Golf I-eshez képest, a részletek sokat hoztak az aerodinamika terén. A 0,42 helyett 0,34-es légellenállási együtthatót sikerült elérniük. A forgalmazás 1,3-as, 55 lóerős, 1,6-os, 75 lóerős vagy 1,8-as, 90 lóerős, karbu-rátoros benzines, illetve 1,6-os, 54 lóerős szívó- vagy 70 lóerős turbódízel motorokkal indult.

    A kínálat csúcsa ennél a generációnál is GTI modell volt, a korai kétszelepes 1.8 GTI 107, illetve 112 lóerős lehet. Hengerenként négyszelepes Golf GTI-t 1986-tól gyártottak, katalizátor nélkül 139, károsanyag-átalakítóval 129 lóerőt teljesít.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.