1. Hírek
  2. Most is tutira megy a legnépszerűbb Volkswagen
Újdonság a Volkswagentől

Most is tutira megy a legnépszerűbb Volkswagen

Minden fontos részlete megújult

tiguan2024 Open Corner

    Bár ránézésre nincs forradalmi változás a harmadik generációs Volkswagen Tiguanban, mégis minden fontos részlete megújult, jobb lett.
    A Volkswagen 2007 óta létező, kompakt szabadidőautójának 2023-ban bemutatott harmadik generációja Aki biztosra akar menni, és beéri a márka egyik legnépszerűbb modelljével, az nem lőhet mellé a Tiguannal

A Tiguan sikersztorija valamikor 2007-ben indult, amikor a furcsa nevű autót – a tigris és leguán szavakból tapasz-tották össze a Tiguant – a Frankfurti Autószalonon bemutatták. Azóta megérkezett a második generáció is a tí-pusból, túl van egy ráncfelvarrráson, és tavaly júniusban megérkezett a méretben nagyobb Touareg és a kisebb T-Roc közé belőtt szabadidő-autóból a legfrissebb, harmadik kiadás is.

    Bevált dolgon nem jó változtatni, bár ezt az autóiparban aránylag nehéz kivitelezni, mert változtatni muszáj. Így a Tiguan sem kerülte el a sorsát, és a 2016-os második generáció után tavaly megérkezett belőle a harmadik vál-tozat. Ami annak ellenére, hogy teljesen új modell, külsőre nem is nagyon tér el a sikeres előd megjelenésétől.

    Hangulatra, méretre is szinte ugyanaz maradt az új, MQB Evo platformra épülő kasztni, ezt a paltformot használ-ja a Golf és a Passat. 4539 milliméter hosszú, azaz 3 centivel hosszabb elődjénél az új VW Tiguan, a többi mérete változatlan maradt, így 1842 mm széles, 1660 mm magas, tengelytávja pedig 2676 mm. Mivel akár könnyebb te-repre is lemerészkedhet vele a gazdája, a technikai adatok között a terepszögeket is megadta a gyár, ezek elöl 15,9, hátul 18,6 fokosak.

    A frissített megjelenésű kompakt szabadidő-autó határozottabb, de talán egy kissé vidámabb orrkiképzést ka-pott, más lökhárítóval, és változtak a fényszórók is – a Tiguan megkapta az IQ.Light HD fantázianevű LED-mátrix-os, tudományos, a két oldalon összesen 38 400 világító pixelt tartalmazó fényszórókat is, amiket ráadásul éjszaka látványos LED-csík köt össze. Hátulra a ma jellemző, az autó teljes szélességében futó lámpa került.

    A finomított formatervnek van kézzelfogható előnye is, az autó közegellenállási együtthatója 0,33-ról 0,28-ra javult.
    Miután érte kritika a Volkswagent az elmúlt években alkalmazott műszerfali ergonómia miatt, úgy látszik, a már-kánál kezdenek visszavenni az érintésérzékeny felületetek használatából. A Tiguan kormányán maradtak az igazi, nem virtuális gombok, kapcsolók, és a két első utas közötti térbe is került egy forgatható, nyomkodható tárcsa. Beépítettek a közepébe egy érintésérzékeny OLED-kijelzőt, de sebaj, lehet forgatni is a többféle funkció kezelésére alkalmas tárcsát. Ezzel a szerkezettel válthatunk üzemmódot, módosíthatjuk a hangerőt, vagy választ-hatunk a ve-zetési profilok között.

    Ha kicsit jobban körülnézünk a belsőben, akkor az előbb említett gombon kívül az is feltűnhet, hogy a fokozat-váltó karját megszokott helyén hasztalan keresnénk, a váltó vezérlője a kormány mögé, egy bajuszkapcsolóra köl-tözött.

    Természetesen vannak látványos,  nagy képernyők is, a vezető előtti műszerfal 10,25 col képátlójú, és ott van a fedélzeti rendszeré is, ami alapból 12,9 colos, a jobban felszerelt Tiguanokban pedig 15 col képátlójú. Ezen felül head-up display-t is rendelhet, akinek ennyi világító, információt mutató felület kevés a boldogságához vagy épp beéri kevesebbel is, de azt szeretné úgy is látni, hogy nem veszi le a tekintetét az útról.

    Ülései légkamrás deréktámasszal és masszázsfukcióval is feldobhatók, van fűtő- és szellőzőfunkciójuk, így nem meglepő, hogy könnyű megtalálni a kényelmes beállítást. Igaz, hosszú órákat nem ültünk még benne, de a rövid távokon komfortos benne mindkét első ülés. Kevésbé látványos változás, de a magasaknak jó hír, hogy javult a ko-rábban sem éppen szűk fejtér, elöl 9, hátul 10 milliméterrel lett távolabb a plafon. Eddig sem volt nyomasztó hátul utazni a Tiguanban, most pedig a feláras üvegtető alatt is bőven marad fejtér 190 centiméteres emberek feje fö-lött. Sínen tologatható a hátsó pad, ha a korábbinál nagyobb befogadóképességű csomagtartó 652, lehajtott hát-támlákkal pedig 1650 litere kevésnek bizonyulna a csomagoknak (615 liter volt az előző Tiguané).

    Az anyagminőség átlag fölötti, a kijelzők képminősége pazar, és ami hasonlóan fontos, nem tükröződnek a fe-lületek, és az ujjlenyomatok is kevésbé látszanak meg rajta a szokásosnál. Ugyanezt a középkonzol fényes feke-téjéről már nem lehet elmondani, de nem is meglepő, hogy a zongoralakk felület kényes, minden rákerülő molekula meglátszik rajta. Tisztességes az összeszerelés minősége is, az ajtók masszívan csukódnak, a mozgatható dol-gok, berendezési tárgyak használata közben olyan érzése van az embernek, hogy ezzel sokáig nem lesz baj.

    Fedélzeti rendszere új menüt kapott, ami gyors, kényelmes, jól átlátható, és a rengeteg funkció ellenére is köny-nyen kezelhető. Egyik nagy előnye, hogy aránylag fájdalommentesen kiiktatható – két mozdulattal – a sebesség-túllépésre figyelmeztető, kötelező EU-s nyafogás. Vannak valódi vezetőtámogató funkciói is, fejlett rendszerek se-gítenek biztonságosan sávot váltani, vagy éppen benne maradni, az autó képes magától fékezni az akadályok előtt, és felismerik, értelmezik a közlekedési jelzőtáblákat is.

    Ellenőrzi, hogy a vezető figyeli-e az utat, szükség esetén segít utánfutóval manőverezni, és parkolórobot is kerül-het bele, amivel úgy lehet vele ki- vagy beparkolni, hogy nem is ül senki az autóban. Így akár 50 métert is lehet „táv-irányítani” a Tiguant. Töltőpontból akad elég az autóban, elöl, hátul is van USB-C aljzat, és ami ritka, két telefont is lehet benne egy időben, vezeték nélkül tölteni.
    Készül belőle dízel, benzines és többféle hibrid is. Dízelből kétféle szerepel a választékban, mindkettő alapját az 1968 köbcentis, soros, négyhengeres turbós blokk adja, csak az egyikben 150, a másikban 193 lóerőt illetve 360, 400 Nm forgatónyomatékot sajtoltak ki belőlük. Az erősebb változat 4Motion összkerékhajtással érkezik, – a Tigu-an 4Motion rendszere Haldex kuplungra épül, aminek lényege, hogy a hátsó hajtás egy elektronikusan vezérelhető, gyors reagálású tengelykapcsolóval csatlakozik a hajtáslánchoz. Ha jobban elmélyednél a különféle összkerékhaj-tási rendszerek működésében, akkor itt mindent megtalálsz róluk – a gyengébb változat sima elsőkerék-hajtással.

Benzinesből is kétdarabos a kínálat, itt is egyforma, 1984 köbcentiméteres, turbós, direkt befecskendezéses mo-torra épülő, de különböző teljesítményű változatok érhetők el, a gyengébb 204 az erősebb 265 lóerős. Benzinesből csak összkerekes kivitel létezik, és kézi váltóval nem is rendelhető az új Tiguan, kizárólag hétfokozatú, duplakup-lungos automatikussal.

    Készül még a Volkswagen Tiguanból hibrid is, 48 voltos lágy hibrid és konnektorból is tölthető akkumulátoros hajtáslánccal is elérhető lesz az új modell. Állítólag a lágy hibriddel 0,5 literes fogyasztáscsökkenés érhető el.    

    Kivétel nélkül mind az 1498 köbcentis, négyhengeres turbós benzinmotorra épülnek, a lágy hibridek 130, 150 LE-sek, a PHEV változatok pedig 150 és 177 lóerő teljesítményűek, de nekik besegít a villanymotor is, így a kombinált rendszerteljesítményük 204 és 270 lóerő.

    Az összes hibrid elskerékhajtású, de sebességváltójuk eltérő: így a- lágy hibridek hétfokozatú, addig a konnekto-ros változatok hatfokozatú dupla kuplungos automata váltót kapnak, utóbbiaknál a villanymotort is ide, a váltóba építették be.

    Teljesen átdolgozták a PHEV rendszert, jóval nagyobb és hatékonyabb, folyadék temperálású lítiumion akkumu-látor szerepel benne, amely a korábbi 10,6 kWh-s helyett 19,7 kWh kapacitású. Ezzel a 100-110 kilométeres tisztán elektromos hajtással megtehető táv sem irreális, és ami a konnektorból tölthető hibrideknél ritka, egyenáramú gyorstöltésre is alkalmas, legfeljebb 50 kW-os teljesítménnyel. Emellett a rendszer sima váltakozó áramú (AC) töl-tés is gyorsabb lett, már 11 kW-tal is tölthetők a telepek.

    Menet közben a leginkább a csendes utastér tűnhet fel az új Volkswagen Tiguanban, futóműve kifejezetten komfortos. Pláne, hogy a jól hangolt futóművel parádésan viselkedik tempósabb kanyarokban is, egy pillanatra sem érezni benne, hogy jaj, miért ilyen magas ez az autó. Igaz, valószínűleg a gyererekek ide oda szállítása közben ezt kevés anyuka fogja megtapasztalni. A Tiguan megkapta a Volkswagen új generációs DCC Pro adaptív felfüg-gesztését, amelyben egy helyett két szelepen keresztül áramlik a lengéscsillapítóban lévő folyadék. Nyomó- és hú-zófokozatban külön-külön szelepen, így pontosabb, gyorsabban reagál a lengéscsillapító az útfelület egyenetlen-ségeihez. Akinek túl sportosnak tűnik az autó, annak érdemes megfontolni, hogy a 20 colos kerék helyett valami kisebb felnit válasszon, vastagabb gumival.

    A DSG váltó megszokott karcosságának a lágy hibriddel megtámogatott Tiguanban már nyoma sincs, sokkal finomabban, szinte észrevétlenül kapcsolgat a fokozatok között. És mindezt nagyon gyorsan. Jól működnek a vezetőtámogató rendszerek is, de az adaptív tempomat és a vészfékasszisztens is rendesen végzi a dolgát. Szól, amikor kell, és csak elvétve rémül halálra minden indok nélkül. Jól eltalált a kormányerő is, nem túl sportos és a lágyságától sem kell fintorogni egyetlen férfinak sem. Méretéhez képest jól manőverezhető az autó, bár a 11,7 mé-teres fordulókör nem hangzik annyira menő eredmények.
    Az új Tiguan legolcsóbb változata 14 488 337 forintért vihető haza, ennyi pénzért a 150 lóerős benzinmotoros változathoz lehet hozzájutni. A dízelmotoros Tiguan ára 17 457 472 forinttól indul, és egyelőre a Tiguan R-Line 2.0 TDI DSG 4Motion a legdrágább a sorban, ezért 19 850 800 forintot kérnek. Extra fényezésre 60 és 426 ezer forint között változatos összegeket lehet elherdálni, de jutott egész izgalmas extra is a listába, a közel 1,4 millió forintos kedvezmény.

    Okosan nyúlt hozzá a gyártó a legnépszerűbb modelljéhez. Sikerült kívül belül úgy modernebbé tenni a Tiguant, hogy tényleg minden porcikája jobb, használhatóbb lett. Praktikus, szellős utastér, néhány apróságtól eltekintve jól kezelhető belső, remek futómű, és csendes motor. Ezt kapja, aki elgondolkodik a VW emblémás, kompakt szabad-időautón,a Tiguanon. És még a motorválasztékba sem lehet belekötni, van itt minden, a racionális dízeltől az erős benzinesen át a takarékos és zöld hibridekig, PHEV-ekig, amik akár 100 kilométert is elmennek elektromosan egy töltéssel.



Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.