1. Hírek
  2. Nem csak maga a Golf javult sokat...
Újdonság a Volkswagentől

Nem csak maga a Golf javult sokat...

...hanem az ára is!

golfjavára Open Corner

    Teszten a frissítés utáni, konnektoros hibrid Volkswagen Golf: vajon hányast érdemel a német mérnökök javítódolgozata?
Talán a legkevésbé népszerű Golf volt a 8. generáció ráncfelvarrás előtti, eredeti változata, a frissítés után azonban minden megváltozik...
    Új lökhárítót és világító emblémát is kapott az orrára a Golf, a feláras IQ. Light fényszórók is sokat dobnak az autó küllemén
4,29 m hosszához 2,63 m tengelytáv társul, ezek még mindig a megszokott Golf arányok A Golf méreteit valószínűleg aligha kell ecsetelni, merthogy a németek kompaktja nagyjából ugyanakkora már az 5. generáció óta. Persze, pár centit azért növögetett itt-ott, de az arányok, az elrendezés, a fejtér, a lábtér, lényegében minden annyira közel maradt a 20 évvel ezelőttihez, hogy senkinek sem fog feltűnni a méretkülönbség. Mindez nem probléma: a legtöbb családnak továbbra is ez a legkisebb, valóban tágas autó, ezzel pedig a szülőhazájában második autóként használt modell teljesítette is az elvárásokat. Aztán ott a céges piac, ahová szin-tén tökéletes a méretei végett: nem túl nagy városba, de nem is túl kicsi a tartós autópályázáshoz. A fentiekhez tartozó dizájnt a frissítéssel ismét semlegesebb irányba vitték a tervezők, ami persze érhető is a fenti két célfelhasználás láttán. A hajtáslánc az egyik hatalmas pozitívuma a korábbi generációkhoz képest
    Szokatlanul előre hozom továbbá a hajtásláncot, amiről az elsők között érdemes szót ejteni, még mielőtt belemerülünk a "Gol-fológia" túlgondolásába. Az 1.5 TSi erőforrásra épülő konnektoros hibrid ugyanis rengeteg téren a legpraktikusabb hajtáslánc a kategóriájában. 204 lóerős rendszerteljesítményével és 350 newtonméteres csúcsnyomatékával minden téren bőven elég erős, az elektromos hatótávja pedig gyakorlatilag mindenre elég, amit egy átlagos felhasználó a városban elvárhat. Ráadásul még ép-penséggel fel is tud töltődni egy hosszabbra nyúlt éjszaka alatt normál konnektorról. Szerintem mindent elárul, hogy 69 %-os  tö-ltöttséggel vettem át, átvágtam vele a Budapesti dugón, aztán észszerű fűtéssel és 130 km/órával haladva majdnem kijutottam vele Pest vármegyéből az M5-ösön a benzinmotor beindítása nélkül. Később a városban kényelmesen léptem át vele a 100 km-es hatótávot. Én azt vallom, hogy egy városba szánt villanyautónak ez már bőven elég, minden másra pedig ott a dízel egy ideális, két autóval bíró háztartásban. Itt azonban dízel nincs, csak egy takarékos, 1,5 literes benzines, ami viszont kényelmesen kivált-hatja a hosszabb utakra szánt családi autót a fenti egyenletben. A konnektoros Golf ugyanis lemerült akkuval, hibridként sem kér többet 5-6 liternél, ami jogos elvárás manapság.
    A műszerfal nem változott sokat, ám mégis érezhető a szintlépés a frissítés előtti állapothoz képest
Az utastérben is 2024-et írunk, már ami a gombok és képernyők arányát illeti, ám ettől még nem kell rögtön leírni a frissítést. Nyu-godt szívvel vállalom: ha a Golf 8. generációja ezzel a műszerfallal jött volna ki 2019-ben, akkor szó sem lett volna a korábbi Gol-fok felháborodott visszasírásáról. Azt azért nem jelenteném ki, hogy mindenki fejlődésnek élte volna meg a 7. generáció átlátha-tó, megszokott elrendezése után a váltást, de ez legalább jól használható. A javulást viszont még véletlenül sem az alapáron 10,4" -osra nőtt képernyőnek köszönhetik a modell, hanem az értelmezhető teljesítményű számítógépnek, ami mögé került, illetve a tapipadoknak a képernyő alatt, ami nélkül egyenesen nehézkes volt az eredeti alapmodell.
    A térérzet mindkét sorban megfelelő, hátra is jutott pohártartós könyöklő és különálló klímazóna. A beltér továbbra is hoz egy olyan egységességet a stílus, az ergonómia és az anyagminőség terén is, amire a legtöbb olcsóbb konkurens egyszerűen nem képes. Aki pedig erre vágyik egy autótól, abban hiányérzet ébred, ha egy kínai, koreai, netán francia vetélytárssal van dolga. Per-sze, akinek ez nem számít, annak nem is igazán lehet elmagyarázni, sőt, akinek számít, az is el tudja felejteni, hogy ez milyen ér-zés.
    A csomagtartó jóval nagyobbnak tűnik a 273 literes katalógusértéknél. Amíg az érzés ugyanaz marad, addig a Golf olyan, mint egy jó vígjáték-sorozat: megnyugtató látni minden héten ugyanazt a világot egy újabb, egyre jobb sztorival, de a végére minden a helyén marad, hogy jövő péntek este is ugyaninnen vehesd fel a fonalat. Amíg pedig a nézők, vagy épp a vásárlók ezért az isme-rős, biztonságos élményért visszatérnek, addig miért is kellene változtatni? A problémát szerintem sokkal inkább abban kell ke-resni, hogy - szintén a legtöbb sorozathoz hasonlóan - ez a Golf életérzés sem a csúcson hagyta abba. A legjobb évadnak ugyanis egyértelműen a hetedik bizonyult, amelyet nehéz lett volna überelni.
    A hetedik generációs Golfban ugyanis minden a helyén van. Az ergonómia és az észszerűség mindenek felett, a csilliárd éves világításkapcsoló, a váltókar, a műszerfal-elrendezés, a kezelhetőség és a hajtásláncok is, ráadásul az még egy olyan időszakban mutatkozott be, amikor nem fájt annyira az autók ára a nagyérdeműnek. Most ismét nem hangzik rossz ajánlatnak a fapadosra csupaszított Start szint a maga 8,49 milliós indulójával, ám a képeken is látható Style csomag már 12,43 millióról indul a konfigu-rátorban. Erre jön még rá a konnektoros hibrid hajtáslánc felára, ami rögtön 16,94 millióra tornázza a listaárat, amin az 1,4 milliós árkedvezménnyel próbálnak enyhíteni. Ha a konkrét tesztautót a kedvezménnyel együtt összeválogatom, akkor 17 157 240 FT-ot dob a gép, ami nem olcsó, de közben a konkurencia árait elnézve még mindig eléggé baráti.
    Összegezve tehát a frissítés egyértelműen jelest érdemel, a véghez vitt változtatások egyértelműen sikeresek...sok sikert az utakon!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.