Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Nem csak maga a Golf javult sokat...
2024.12.15.
Újdonság a Volkswagentől

Nem csak maga a Golf javult sokat...

...hanem az ára is!

golfjavára

    Teszten a frissítés utáni, konnektoros hibrid Volkswagen Golf: vajon hányast érdemel a német mérnökök javítódolgozata?
Talán a legkevésbé népszerű Golf volt a 8. generáció ráncfelvarrás előtti, eredeti változata, a frissítés után azonban minden megváltozik...
    Új lökhárítót és világító emblémát is kapott az orrára a Golf, a feláras IQ. Light fényszórók is sokat dobnak az autó küllemén
4,29 m hosszához 2,63 m tengelytáv társul, ezek még mindig a megszokott Golf arányok A Golf méreteit valószínűleg aligha kell ecsetelni, merthogy a németek kompaktja nagyjából ugyanakkora már az 5. generáció óta. Persze, pár centit azért növögetett itt-ott, de az arányok, az elrendezés, a fejtér, a lábtér, lényegében minden annyira közel maradt a 20 évvel ezelőttihez, hogy senkinek sem fog feltűnni a méretkülönbség. Mindez nem probléma: a legtöbb családnak továbbra is ez a legkisebb, valóban tágas autó, ezzel pedig a szülőhazájában második autóként használt modell teljesítette is az elvárásokat. Aztán ott a céges piac, ahová szin-tén tökéletes a méretei végett: nem túl nagy városba, de nem is túl kicsi a tartós autópályázáshoz. A fentiekhez tartozó dizájnt a frissítéssel ismét semlegesebb irányba vitték a tervezők, ami persze érhető is a fenti két célfelhasználás láttán. A hajtáslánc az egyik hatalmas pozitívuma a korábbi generációkhoz képest
    Szokatlanul előre hozom továbbá a hajtásláncot, amiről az elsők között érdemes szót ejteni, még mielőtt belemerülünk a "Gol-fológia" túlgondolásába. Az 1.5 TSi erőforrásra épülő konnektoros hibrid ugyanis rengeteg téren a legpraktikusabb hajtáslánc a kategóriájában. 204 lóerős rendszerteljesítményével és 350 newtonméteres csúcsnyomatékával minden téren bőven elég erős, az elektromos hatótávja pedig gyakorlatilag mindenre elég, amit egy átlagos felhasználó a városban elvárhat. Ráadásul még ép-penséggel fel is tud töltődni egy hosszabbra nyúlt éjszaka alatt normál konnektorról. Szerintem mindent elárul, hogy 69 %-os  tö-ltöttséggel vettem át, átvágtam vele a Budapesti dugón, aztán észszerű fűtéssel és 130 km/órával haladva majdnem kijutottam vele Pest vármegyéből az M5-ösön a benzinmotor beindítása nélkül. Később a városban kényelmesen léptem át vele a 100 km-es hatótávot. Én azt vallom, hogy egy városba szánt villanyautónak ez már bőven elég, minden másra pedig ott a dízel egy ideális, két autóval bíró háztartásban. Itt azonban dízel nincs, csak egy takarékos, 1,5 literes benzines, ami viszont kényelmesen kivált-hatja a hosszabb utakra szánt családi autót a fenti egyenletben. A konnektoros Golf ugyanis lemerült akkuval, hibridként sem kér többet 5-6 liternél, ami jogos elvárás manapság.
    A műszerfal nem változott sokat, ám mégis érezhető a szintlépés a frissítés előtti állapothoz képest
Az utastérben is 2024-et írunk, már ami a gombok és képernyők arányát illeti, ám ettől még nem kell rögtön leírni a frissítést. Nyu-godt szívvel vállalom: ha a Golf 8. generációja ezzel a műszerfallal jött volna ki 2019-ben, akkor szó sem lett volna a korábbi Gol-fok felháborodott visszasírásáról. Azt azért nem jelenteném ki, hogy mindenki fejlődésnek élte volna meg a 7. generáció átlátha-tó, megszokott elrendezése után a váltást, de ez legalább jól használható. A javulást viszont még véletlenül sem az alapáron 10,4" -osra nőtt képernyőnek köszönhetik a modell, hanem az értelmezhető teljesítményű számítógépnek, ami mögé került, illetve a tapipadoknak a képernyő alatt, ami nélkül egyenesen nehézkes volt az eredeti alapmodell.
    A térérzet mindkét sorban megfelelő, hátra is jutott pohártartós könyöklő és különálló klímazóna. A beltér továbbra is hoz egy olyan egységességet a stílus, az ergonómia és az anyagminőség terén is, amire a legtöbb olcsóbb konkurens egyszerűen nem képes. Aki pedig erre vágyik egy autótól, abban hiányérzet ébred, ha egy kínai, koreai, netán francia vetélytárssal van dolga. Per-sze, akinek ez nem számít, annak nem is igazán lehet elmagyarázni, sőt, akinek számít, az is el tudja felejteni, hogy ez milyen ér-zés.
    A csomagtartó jóval nagyobbnak tűnik a 273 literes katalógusértéknél. Amíg az érzés ugyanaz marad, addig a Golf olyan, mint egy jó vígjáték-sorozat: megnyugtató látni minden héten ugyanazt a világot egy újabb, egyre jobb sztorival, de a végére minden a helyén marad, hogy jövő péntek este is ugyaninnen vehesd fel a fonalat. Amíg pedig a nézők, vagy épp a vásárlók ezért az isme-rős, biztonságos élményért visszatérnek, addig miért is kellene változtatni? A problémát szerintem sokkal inkább abban kell ke-resni, hogy - szintén a legtöbb sorozathoz hasonlóan - ez a Golf életérzés sem a csúcson hagyta abba. A legjobb évadnak ugyanis egyértelműen a hetedik bizonyult, amelyet nehéz lett volna überelni.
    A hetedik generációs Golfban ugyanis minden a helyén van. Az ergonómia és az észszerűség mindenek felett, a csilliárd éves világításkapcsoló, a váltókar, a műszerfal-elrendezés, a kezelhetőség és a hajtásláncok is, ráadásul az még egy olyan időszakban mutatkozott be, amikor nem fájt annyira az autók ára a nagyérdeműnek. Most ismét nem hangzik rossz ajánlatnak a fapadosra csupaszított Start szint a maga 8,49 milliós indulójával, ám a képeken is látható Style csomag már 12,43 millióról indul a konfigu-rátorban. Erre jön még rá a konnektoros hibrid hajtáslánc felára, ami rögtön 16,94 millióra tornázza a listaárat, amin az 1,4 milliós árkedvezménnyel próbálnak enyhíteni. Ha a konkrét tesztautót a kedvezménnyel együtt összeválogatom, akkor 17 157 240 FT-ot dob a gép, ami nem olcsó, de közben a konkurencia árait elnézve még mindig eléggé baráti.
    Összegezve tehát a frissítés egyértelműen jelest érdemel, a véghez vitt változtatások egyértelműen sikeresek...sok sikert az utakon!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.