Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Óriási bírság fenyegeti a Volkswagent
2025.01.25.
Újdonság a Volkswagentől

Óriási bírság fenyegeti a Volkswagent

A Volkswagen és más európai autógyártók nehéz helyzetben vannak: a szigorodó EU-s szabályok, a lassuló elektromos autópiac és a nagy bírságok miatt

penalty...

    A Volkswagen Csoport éppen csak túl van a költséges dízelbotrányon, de továbbra is küzd a szigorú európai károsanyag-kibo-csátási előírások teljesítésével. Az EU 2025-re a 2021-es szinthez képest 15 %-kal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátási célokat. Az autógyártóknak minden határértéket meghaladó grammért autónként 95 eurót kell fizetniük – ami gyorsan komoly összeggé vá-lik, ha egy globális autógyártóról van szó. A VW becslései szerint 2024 végére körülbelül 1,5 milliárd eurós bírságot kell majd fizetnie a túllépett kibocsátás miatt.
    Hogyan kerülhető el a bírság?

A Volkswagen Csoport (beleértve az Audi, Škoda, Porsche márkákat is) számára a legjobb megoldás, ha több plug-in hibridet és tisztán elektromos járművet értékesítenek. Ez kiegyensúlyozhatná a belső égésű motorral szerelt autók károsanyag-kibocsátását. Egy másik lehetőség, amit például a Stellantis is fontolgat, a benzines és dízelautók gyártásának csökkentése.

    Egy másik lehetőség az emissziós kvóták megosztása más, környezetbarát márkákkal. Számos autógyártó, köztük a Toyota, Ford és Subaru, már együttműködik a Teslával, míg a Mercedes a Volvóval és a Polestar márkával dolgozik közösen. Bár ez is költséges, általánosságban talán olcsóbb lesz, mint a bírságok megfizetése.
    Bár több gyártó próbálta elérni, hogy az EU enyhítse a 2025-ös előírásokat, eddig nem jártak sikerrel. Az európai autópiac ada-tai sem biztatók: az ACEA szerint 2024-ben az elektromos autók piaci részesedése 13,6 százalékra csökkent, míg a plug-in hib-rideké 7,1 százalékra esett vissza. Különösen a VW Csoport elektromosautó-eladásai estek 5,2 százalékkal, mindössze 447.900 darabra.

    Az EU tovább szigorítja a kibocsátási célokat: 2030 és 2034 között ismét csökkenti az előírt értékeket, míg 2035-től már csak zéró kibocsátású autók kerülhetnek forgalomba. Bár a szintetikus üzemanyagokra vonatkozó kivételek elképzelhetők, nehezen látni, hogy ezek a technológiák a következő évtizedben jelentős áttörést érnének el – írja a Motor1.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.